Gå til innhold

Streptokokker/urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest mammoline
Skrevet

Hei! Jeg har for noen dager siden avsluttet en 10 dagers antibiotika kur pga. streptokokker og urinveisinfeksjon. Nå i dag har jeg sterke smerter og blod når jeg tisser. Har en lymfekul på høyre side av halsen (dukket opp når sønnen min fikk vannkopper i jula) som ikke er øm eller noe, men den vil ikke bort. Hva kan dette være for noe rart?

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Det er iallefall ikke noe psykisk.

Du har nok fremdeles en UVI. Ta med deg urinprøve til legevakta, i og med at dette skal gjøres noe med før mandag.

Skrevet

Det er iallefall ikke noe psykisk.

Du har nok fremdeles en UVI. Ta med deg urinprøve til legevakta, i og med at dette skal gjøres noe med før mandag.

Hehe! Jeg så det ikke før etter at jeg hadde postet at det havnet under psykiatri.. Unnskyld!

Men hvorfor mener du at jeg ikke kan vente til mandag? Legevakten i oslo kan ta 8 timer venting vet jeg..

Gjest Oslo borger
Skrevet

Hehe! Jeg så det ikke før etter at jeg hadde postet at det havnet under psykiatri.. Unnskyld!

Men hvorfor mener du at jeg ikke kan vente til mandag? Legevakten i oslo kan ta 8 timer venting vet jeg..

Når man tisser blod er det lurt å få akuttime. De har foreksempel drop in timer på Bentsebro legesenter på dagtid og ofte frem til kl 1800. Stenger tidligere på fredager.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Fordi om du venter til mandag, kan du rekke å utvikle en nyrebekkenbetennelse, og var du ikke sjuk før, så blir du det iallefall da! Fullt venterom eller ei, dette skal ikke vente til mandag.

Gjest rosento
Skrevet

Du vil ikke vente med dette. Urinveisinfeksjon kan føre til blodforgiftning.

Skrevet

Du behøver ikke å dra på legevakta, men lever til urinprøve til fastlegen i morgen tidlig Du kan ha fått feil type antibiotika forrige gang og da bør den dyrkes og hos min fastlege så kommer svaret fra Ullevål mellom 5-7 dager etterpå og da får du riktig antibiotika

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...