Gjest svarttrost Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 jeg får bekreftelsen gang på gang, jeg er stygg. Så stygg at jeg bare vil dø noen ganger. Dette kan ikke noen i psykiatrien gjøre no med vel. Jeg er på en måte normal på et vis. Dvs at jeg har armer, bein, nese munn øyne og alt det andre man trenger for å fungere som menneske. Men det er tydelig ikke nok. Alt fungerer i kroppen min enda kan den ikke aksepteres. Jeg husker jeg fortalte til en behandler jeg hadde en gang om disse tankene jeg sliter med og hun ville ikke snakke noe særlig om dette her. Nok en bekreftelse på at jeg er for stygg til dette livet på planeten jorden og verdens mest velstående land. Skal jeg gå rundt å være fornøyd fordi jeg er så heldig at jeg får mat på bordet? (som jeg nesten ikke spiser). Rent vann. og ha tilgang til internett (så kan jeg jo bruke tiden på å sitte her på DOL og fortelle om mine sorger til folk som slipper å se meg i øynene). Men det er faktisk helt jævlig å føle seg stygg. Og den følelsen kan jeg ikke noe for. Uansett om jeg bor i verdens "beste" land. Det finnes ingen norsk oversettelse av diagnosen Body dysmorphic disorder på norsk. For er du født i dette landet så er du stygg hvis du ikke er helt A4. 0 Siter
XbellaX Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 "Det finnes ingen norsk oversettelse av diagnosen Body dysmorphic disorder på norsk. For er du født i dette landet så er du stygg hvis du ikke er helt A4." Kroppsdysmorfisk Forstyrrelse, eller Dysmorfofobi. 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 "Det finnes ingen norsk oversettelse av diagnosen Body dysmorphic disorder på norsk. For er du født i dette landet så er du stygg hvis du ikke er helt A4." Kroppsdysmorfisk Forstyrrelse, eller Dysmorfofobi. xbellax- Takk. Det hjalp meg faktisk litt. 0 Siter
Gjest svarttrost Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Lest litt på nettet om dysmorfobi nå (tror det var legeforeningen sine sider). Og da bruker de selvfølgelig eksempelet om en pen, høy kjekk kar. Litt irriterende at alle eksemper om dysmorfobi handler om pene mennesker som tror de er stygge. Og JA da blir jeg utrolig usikker på om jeg kan ha dette. Og det er det svært pinlig å forteller noe om. Selv sosionomen jeg går til tør jeg ikke si noe om dette. Skulle funtes et forum for de med denne lidelsen. Føler jeg klager her. 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Vi kan godt gifte oss.Men ingen barn desverre,ønsker ikke å få på troll.Vi kan søke om å bli norges styggeste par? Jeg er feit,gammel og mangler alle tennene i overmunn.Jeg har måne og hengemage.Siden jeg er over 50 og dritstygg,kan vi stå oss sammen. Er du tynn-stygg.eller feit-stygg? Så en dame en gang som både var gift og hadde en liten gutt.Hun var så stygg at jeg aldri glemte det.Hun hadde kort avstand mellom øynene og var veldig tynn og mager,ca 40-50 kg.Hun hadde halvlangt hår.Når hun blir 55 kan hun spille heks,hun trenger ingen sminke eller forandring av ansiktet,hu er perfekt heselig som hun er. Forstår meg ikke på slike menn.Han har ett datafirma og har sikkert fått mange penger av sigerfar bare for å gifte seg med trollet. Ja,gifte oss kan vi men ingen trollunger! 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Lest litt på nettet om dysmorfobi nå (tror det var legeforeningen sine sider). Og da bruker de selvfølgelig eksempelet om en pen, høy kjekk kar. Litt irriterende at alle eksemper om dysmorfobi handler om pene mennesker som tror de er stygge. Og JA da blir jeg utrolig usikker på om jeg kan ha dette. Og det er det svært pinlig å forteller noe om. Selv sosionomen jeg går til tør jeg ikke si noe om dette. Skulle funtes et forum for de med denne lidelsen. Føler jeg klager her. Ingen tør jo si til ett menneske at de er stygge direkte til de.De får gjerne høre det via 3. person. Er Ron Pearlman stygg? Willie Nelson? Kris Kristofferson? Danny Trejo?Robert Knepper? Mange menn som er dritstygge spiller skurker,man bruker ikke pene mennesker i slike roller.De er både inni og utenfor fengsel.Sjekk ut filmer som Sons of anarcy,Prison Break o.l. Anbefaler deg å skaffe deg ett kjæredyr,de ser ikke at du er stygg,bare at du er snill. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Vi kan godt gifte oss.Men ingen barn desverre,ønsker ikke å få på troll.Vi kan søke om å bli norges styggeste par? Jeg er feit,gammel og mangler alle tennene i overmunn.Jeg har måne og hengemage.Siden jeg er over 50 og dritstygg,kan vi stå oss sammen. Er du tynn-stygg.eller feit-stygg? Så en dame en gang som både var gift og hadde en liten gutt.Hun var så stygg at jeg aldri glemte det.Hun hadde kort avstand mellom øynene og var veldig tynn og mager,ca 40-50 kg.Hun hadde halvlangt hår.Når hun blir 55 kan hun spille heks,hun trenger ingen sminke eller forandring av ansiktet,hu er perfekt heselig som hun er. Forstår meg ikke på slike menn.Han har ett datafirma og har sikkert fått mange penger av sigerfar bare for å gifte seg med trollet. Ja,gifte oss kan vi men ingen trollunger! ''Så en dame en gang som både var gift og hadde en liten gutt.Hun var så stygg at jeg aldri glemte det.Hun hadde kort avstand mellom øynene og var veldig tynn og mager,ca 40-50 kg.Hun hadde halvlangt hår.Når hun blir 55 kan hun spille heks,hun trenger ingen sminke eller forandring av ansiktet,hu er perfekt heselig som hun er.'' Det finnes faktisk menn som synes andre ting betyr mer enn det ytre. Heller en smart, empatisk, morsom og grei dame enn en korttenkt surpomp som ser ut som værdamene på TV2. Dessuten er faktisk smaken delt som baken når det gjelder utseende - folk liker og vektlegger ulike ting. 0 Siter
laban Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Vi kan godt gifte oss.Men ingen barn desverre,ønsker ikke å få på troll.Vi kan søke om å bli norges styggeste par? Jeg er feit,gammel og mangler alle tennene i overmunn.Jeg har måne og hengemage.Siden jeg er over 50 og dritstygg,kan vi stå oss sammen. Er du tynn-stygg.eller feit-stygg? Så en dame en gang som både var gift og hadde en liten gutt.Hun var så stygg at jeg aldri glemte det.Hun hadde kort avstand mellom øynene og var veldig tynn og mager,ca 40-50 kg.Hun hadde halvlangt hår.Når hun blir 55 kan hun spille heks,hun trenger ingen sminke eller forandring av ansiktet,hu er perfekt heselig som hun er. Forstår meg ikke på slike menn.Han har ett datafirma og har sikkert fått mange penger av sigerfar bare for å gifte seg med trollet. Ja,gifte oss kan vi men ingen trollunger! ''Forstår meg ikke på slike menn. Han har sikkert fått mange penger av sigerfar bare for å gifte seg med trollet.'' Det har ikke slått deg at ekteskap og familieliv handler om litt mer enn utseende / ytre egenskaper? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Vi kan godt gifte oss.Men ingen barn desverre,ønsker ikke å få på troll.Vi kan søke om å bli norges styggeste par? Jeg er feit,gammel og mangler alle tennene i overmunn.Jeg har måne og hengemage.Siden jeg er over 50 og dritstygg,kan vi stå oss sammen. Er du tynn-stygg.eller feit-stygg? Så en dame en gang som både var gift og hadde en liten gutt.Hun var så stygg at jeg aldri glemte det.Hun hadde kort avstand mellom øynene og var veldig tynn og mager,ca 40-50 kg.Hun hadde halvlangt hår.Når hun blir 55 kan hun spille heks,hun trenger ingen sminke eller forandring av ansiktet,hu er perfekt heselig som hun er. Forstår meg ikke på slike menn.Han har ett datafirma og har sikkert fått mange penger av sigerfar bare for å gifte seg med trollet. Ja,gifte oss kan vi men ingen trollunger! ''Jeg er feit,gammel og mangler alle tennene i overmunn.Jeg har måne og hengemage.'' En del av dette kan du gjøre noe med om du gidder og er interessert vet du. Om du fikser på tennene dine (sjekk på nav om du kan ha rett til noe støtte) og går ned i vekt så hengemagen i alle fall blir mindre så er du langt på vei. Klipp helt kort det håret du har igjen (tjafser og hentesveis er grusomt!) og dusj annenhver dag (hver dag om du blir svett og/eller skitten). Pass på at tøyet ditt er helt og rent og at det passer, tøy som henger og slenger eller som er for trangt ser fort sjuskete ut. Og ikke gå rundt og gnål om ting som skjedde for 20 år siden, prøv å vær litt positiv og smil til verden! 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 ''Forstår meg ikke på slike menn. Han har sikkert fått mange penger av sigerfar bare for å gifte seg med trollet.'' Det har ikke slått deg at ekteskap og familieliv handler om litt mer enn utseende / ytre egenskaper? ''Det har ikke slått deg at ekteskap og familieliv handler om litt mer enn utseende / ytre egenskaper?'' Dersom HHP58 er så stygg og utiltrekkende som han påstår er han ekstremt opptatt av utseende. Dog ikke sitt eget, i alle fall ikke i å gjøre noe med det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 ''Jeg er feit,gammel og mangler alle tennene i overmunn.Jeg har måne og hengemage.'' En del av dette kan du gjøre noe med om du gidder og er interessert vet du. Om du fikser på tennene dine (sjekk på nav om du kan ha rett til noe støtte) og går ned i vekt så hengemagen i alle fall blir mindre så er du langt på vei. Klipp helt kort det håret du har igjen (tjafser og hentesveis er grusomt!) og dusj annenhver dag (hver dag om du blir svett og/eller skitten). Pass på at tøyet ditt er helt og rent og at det passer, tøy som henger og slenger eller som er for trangt ser fort sjuskete ut. Og ikke gå rundt og gnål om ting som skjedde for 20 år siden, prøv å vær litt positiv og smil til verden! Gode råd, men er redd (eller vet) de faller på steingrunn. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Vi kan godt gifte oss.Men ingen barn desverre,ønsker ikke å få på troll.Vi kan søke om å bli norges styggeste par? Jeg er feit,gammel og mangler alle tennene i overmunn.Jeg har måne og hengemage.Siden jeg er over 50 og dritstygg,kan vi stå oss sammen. Er du tynn-stygg.eller feit-stygg? Så en dame en gang som både var gift og hadde en liten gutt.Hun var så stygg at jeg aldri glemte det.Hun hadde kort avstand mellom øynene og var veldig tynn og mager,ca 40-50 kg.Hun hadde halvlangt hår.Når hun blir 55 kan hun spille heks,hun trenger ingen sminke eller forandring av ansiktet,hu er perfekt heselig som hun er. Forstår meg ikke på slike menn.Han har ett datafirma og har sikkert fått mange penger av sigerfar bare for å gifte seg med trollet. Ja,gifte oss kan vi men ingen trollunger! Å kalle andre for stygge og troll, er ikke særlig sympatisk. Du mangler visst evnen til å se forbi ytre skall. Er det kun utseendet du bruker som målestokk, for å vurdere andre mennesker? Da er det ikke rart at du sliter. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Gode råd, men er redd (eller vet) de faller på steingrunn. ''Gode råd, men er redd (eller vet) de faller på steingrunn.'' Det gjør de garantert. Det er mye behageligere å sitte på ræva og syte enn faktisk å reise seg fra sofaen og gjøre noe med det. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Det er ille at du syns at du er så stygg. Men du er klar over at det er sykdommen din som gjør at du tolker alle slik at du tror de mener at du er stygg? Vi kan ikke vite om du objektivt sett er mindre pen. Det er mulig, siden folk er ulike. Men jeg har aldri opplevd å mislike en person pga utseendet. Hvis jeg ikke liker noen, så skyldes det oppførsel og ting de sier. Det kan være ubehagelig å være nær personer som lukter vondt. Men er du velstelt og sympatisk, så vil jeg gjerne bli kjent med deg :-) 0 Siter
laban Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 ''Det har ikke slått deg at ekteskap og familieliv handler om litt mer enn utseende / ytre egenskaper?'' Dersom HHP58 er så stygg og utiltrekkende som han påstår er han ekstremt opptatt av utseende. Dog ikke sitt eget, i alle fall ikke i å gjøre noe med det. Han har også gjentatte ganger skrevet at kvinnene må være under 40 for at de skal være attraktive. Det er nok et litt vanskelig marked sett i lys av hans egen alder og utgangspunkt. Men nå bør kanskje svarttrost få ha tråden sin i fred. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Det er ille at du syns at du er så stygg. Men du er klar over at det er sykdommen din som gjør at du tolker alle slik at du tror de mener at du er stygg? Vi kan ikke vite om du objektivt sett er mindre pen. Det er mulig, siden folk er ulike. Men jeg har aldri opplevd å mislike en person pga utseendet. Hvis jeg ikke liker noen, så skyldes det oppførsel og ting de sier. Det kan være ubehagelig å være nær personer som lukter vondt. Men er du velstelt og sympatisk, så vil jeg gjerne bli kjent med deg :-) Godt svar 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Det er ille at du syns at du er så stygg. Men du er klar over at det er sykdommen din som gjør at du tolker alle slik at du tror de mener at du er stygg? Vi kan ikke vite om du objektivt sett er mindre pen. Det er mulig, siden folk er ulike. Men jeg har aldri opplevd å mislike en person pga utseendet. Hvis jeg ikke liker noen, så skyldes det oppførsel og ting de sier. Det kan være ubehagelig å være nær personer som lukter vondt. Men er du velstelt og sympatisk, så vil jeg gjerne bli kjent med deg :-) De fleste av oss som er heldige og blir gamle mister jo utseende sitt. Men kanskje på en mer akseptabel måte. Jeg har ingen problemer med andre mennesker som ser rare/stygge ut så lenge de gjør sitt beste for å se ordentlig ut. Jeg har problemer med folk som ikke vasker seg og ikke bryr seg i det hele tatt. Jeg ville aldri vært kjærest med noen som ikke aksepterte utseende mitt. Men har faktisk flere forhold bak meg og de har vært veldig snille mot meg. Hva er galt med å få barn?, Når pene mennesker kan få "stygge" unger så kan vel "stygge" voksne få pene barn. Ser ikke noe sammenheng i det. Det viktigste burde jo være at man er et ok menneske. Men tror de fleste av oss vet at pene barn foretrekker pene venner og de mindre pene må ta hverandre, det er vel noe sånt darwinistiske greier. Men det verste med BDD er vel at man ikke greier å utvikle seg som menneske. At man isolerer seg og dermed ikke greier å utvikle andre sider ved seg selv som kan gjøre en mer attraktiv. Hvem vil være venn med en som bruker hele tiden sin på å rakke ned på seg selv. 0 Siter
Gjest lurer på det meste Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 De fleste av oss som er heldige og blir gamle mister jo utseende sitt. Men kanskje på en mer akseptabel måte. Jeg har ingen problemer med andre mennesker som ser rare/stygge ut så lenge de gjør sitt beste for å se ordentlig ut. Jeg har problemer med folk som ikke vasker seg og ikke bryr seg i det hele tatt. Jeg ville aldri vært kjærest med noen som ikke aksepterte utseende mitt. Men har faktisk flere forhold bak meg og de har vært veldig snille mot meg. Hva er galt med å få barn?, Når pene mennesker kan få "stygge" unger så kan vel "stygge" voksne få pene barn. Ser ikke noe sammenheng i det. Det viktigste burde jo være at man er et ok menneske. Men tror de fleste av oss vet at pene barn foretrekker pene venner og de mindre pene må ta hverandre, det er vel noe sånt darwinistiske greier. Men det verste med BDD er vel at man ikke greier å utvikle seg som menneske. At man isolerer seg og dermed ikke greier å utvikle andre sider ved seg selv som kan gjøre en mer attraktiv. Hvem vil være venn med en som bruker hele tiden sin på å rakke ned på seg selv. Jeg synes det er leit å lese om problemet ditt. Håper de kan hjelpe deg så du blir bedre! Jeg måtte tenke meg om hvordan mennesker jeg kjenner og er glad i ser ut. Det er noe jeg aldri tenker over. Hvis "pen" betyr rene, klassiske trekk tror jeg ikke at noen i min vennekrets er "pene". Men de er trivelige mennesker som jeg trives i samvær med. Kan aldri huske at jeg har tenkt på noen som "stygg" jeg. Vi er bare forskjellige. Men det hender jo jeg ser en "kjekk mann". Men de jeg faller for er ikke menn med rene, klassiske trekk. Men de er ålreite mennesker. Håper det etterhvert vil bety noe for deg å høre om hvordan friske mennesker ser på, og oppfatter hverandre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.