Gjest det lurer jeg på her Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Håndvask når barna kommer hjem etter å ha vært et annet sted, feks på butikken, hos venner, sfo el ute, etter dobesøk (både når bare tissing og når bæsjing), før mat, etter mat om man skal spille spill.. hvor mye mas om håndvask er for mye? Slapper dere av litt om dere merker at barna "sluntrer unna" innimellom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Her vasker vi kun etter dobesoek og foer mat/matlaging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Etter dobesøk og før mat burde holde. De trenger ikke å vaske hendene etter mat med mindre de er blitt klissete på fingrene. Det er heller ikke nødvendig å vaske hendene etter å ha vært ute, på butikken , på SFO med mindre de er synlig skitne på hendene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Her vasker vi når vi kommer hjem, etter dobesøk og før mat... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Barna her vasker ikke hendene så mye. Det blir ved dobesøk og før mat (sluntrer av og til). I tillegg noen ganger når de kommer hjem, særlig om sommeren når hendene gjerne er svarte etter at de har vært ute. Ber dem også vaske hendene når de kommer hjem i perioder med mye omganagssyke eller annen smittsom sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Det aller viktgiste har vært å lære dem håndvask etter alle dobesøk. Ellers har jeg nok ikke vært så opptatt av det... f.eks. ikke hver gang en kommer hjem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Etter dobesøk, før matlaging og noen ganger før spising (er litt sløv der), noen ganger også etter spising om nødvendig. Ellers når vi blir skitne eller klissete selvfølgelig. Har ikke som en regel at hendene skal vaskes så snart vi kommer hjem fra skolen / jobben / annet nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Etter dobesøk, før matlaging og noen ganger før spising (er litt sløv der), noen ganger også etter spising om nødvendig. Ellers når vi blir skitne eller klissete selvfølgelig. Har ikke som en regel at hendene skal vaskes så snart vi kommer hjem fra skolen / jobben / annet nei. Det samme gjør vi hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Etter toalettbesøk selvfølgelig, før mat om jeg kommer på det - etter skolen om jeg ser det trengs, men ellers er det lite mas om håndvask her... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Etter toalettbesøk selvfølgelig, før mat om jeg kommer på det - etter skolen om jeg ser det trengs, men ellers er det lite mas om håndvask her... Sånn er det her også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Her vaskes hendene etter toalettbesøk, før vi lager mat, noen ganger før vi spiser - hvis vi husker og naturligvis om det er synlig skitt. Ellers vaskes hendene når de er skitne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Etter dobesøk og før matlaging. Ellers ved påtrengende behov (som når armene er dekket av søle). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Her også vasker vi når vi kommer hjem , før mat og selvfølgelig etter dobesøk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Her vasker alle hender n år vi kommer hjem, før matlaging, før mat (ofte jeg som lager maten, så har vaska hender underveis), etter mat - hvis det spises med henda eller henda er klinete, hvis ikke trengs ikke det.. Og etter dobesøk så klart. 6åringen får beskjed om å vaske hender hvis jeg fersker han med en finger langt oppi nesa. Ikke før eller etter spill vaskes det hender her.. Så lenge man har god hygiene ellers ser jeg ikke nødvendigheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Etter dobesøk, før matlaging og noen ganger før spising (er litt sløv der), noen ganger også etter spising om nødvendig. Ellers når vi blir skitne eller klissete selvfølgelig. Har ikke som en regel at hendene skal vaskes så snart vi kommer hjem fra skolen / jobben / annet nei. Gjør alltid det jeg. Lært av mor.. hehe.. men ser ofte på vannet som renner av at jeg faktisk er skitten også. Også tar jeg tbanen fra jobb, henter i bhg, tar på skotrekk, innom butikken og tar på handlevogn, kortterminal osv osv. masse baskelusser. Har det så prenta inn at jeg føler meg skitten hvis jeg ikke får vaska hender når jeg kommer inn. Mannen er ikke så nøye på det.. Hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Gjør alltid det jeg. Lært av mor.. hehe.. men ser ofte på vannet som renner av at jeg faktisk er skitten også. Også tar jeg tbanen fra jobb, henter i bhg, tar på skotrekk, innom butikken og tar på handlevogn, kortterminal osv osv. masse baskelusser. Har det så prenta inn at jeg føler meg skitten hvis jeg ikke får vaska hender når jeg kommer inn. Mannen er ikke så nøye på det.. Hehe.. Samme her Vi har bad rett innenfor inngangsdøra, og det er heldigvis blitt en vane at alle går inn der å vasker hendene etter å ha tatt av sko. Som hos deg ser vi på vannet at det slettes ikke er en dårlig vane... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Åh, jeg er nok i den avslappede enden av skalaen der. Jeg er fornøyd om barna vasker hendene når de har vært på toalettet. Vasking før måltider og etter å ha vært ute - vel, det kommer jeg aldri på - og dermed får de ikke beskjed om det. Selv vasker jeg hendene etter å ha handlet, eller drevet med ting på kjøkkenet som gjør meg skitten/klissete etc. og etter toalettbesøk selvsagt. Men før måltider - nei det har jeg aldri vært vant til, og dermed tenker jeg ikke over det heller. Vi er "aldri" syke noen av oss, uten at jeg dermed tror at det er fasiten. Vi er bare litt sløve - og heldige antakelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg syns ikke det er overdrevenyt å vaske hender når man kommer inn etter å ha vært ute, før måltider og etter toalettbesøk. Jo mer ufravikelig en slik prosedyre er, jo mindre mas etterhvert er min erfaring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Etter dobesøk. Før matlaging og måltider. Ved behov flere ganger under matlaging. Når hendene er synlig skitne eller man har tatt på noe man vet er veldig skittent. Burde egentlig utvidet til når man kommer inn døra hjemme, men det er jeg for sløv til. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Fast regel hos oss er håndvask etter alle toalettbesøk, før alle måltider, før (og ved behov undervegs eller etter) matlaging, ved morgen- og kveldsstell. Og ellers vel behov når de kommer inn døra (kommer an på hva de har holdt på med) Vår erfaring er at gode rutiner gir minst mas, men det er gjerne litt mas å få innført gode rutiner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.