Gjest Toalettnøden Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hei! Min datter som er snart 7 år sliter med å holde seg tørr igjennom en dag. Hun har gjerne 3 klesskift, men det er kun det jeg oppdager. Jeg har vært til lege med henne og der er ingen tegn til uvi og der var ikke tegn til glucose i urinen. Legen var litt i villrede og kunne ikke finne noe spesifikt, men dette begynner i aller høyeste grad å bli et problem for henne nå som det går ut over hennes sosiale liv, aktiviteter og andre barn som kommenteter at hun er våt, eller lukter urin. Hennes urinavgang er kun på dagtid og aldri på natt. Når jeg snakker med henne sier hun at hun må plutselig på toalettet og at hun ikke rekker å komme seg dit, så derfor setter hun seg ned i stedet og prøver å holde seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til toalettnøden. Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hva med å snakke med læreren, muligens en assistent om de har det, som kan minne henne på å gå på do et par tre ganger i løpet av dagen. Som lærer selv hadde jeg gjerne gjort dette en periode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toalettnøden Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hva med å snakke med læreren, muligens en assistent om de har det, som kan minne henne på å gå på do et par tre ganger i løpet av dagen. Som lærer selv hadde jeg gjerne gjort dette en periode. Ja vi sliter litt med å få skolen til å hjelpe her. Det fungerte bedre da hun gikk i barnehagen. Et halvt år på skolen har vært et mareritt. Helger og ferier fungerer mye bedre for henne, men det er en god del uhell da også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til toalettnøden Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ja vi sliter litt med å få skolen til å hjelpe her. Det fungerte bedre da hun gikk i barnehagen. Et halvt år på skolen har vært et mareritt. Helger og ferier fungerer mye bedre for henne, men det er en god del uhell da også. Det er veldig trist at skolen ikke kan være mer behjelpelig. De har jo ansvar for mer enn den faglige utviklingen, og skal være i stor grad opptatt av elevenes sosiale utvikling og sosiale liv. Ikke gi dere, mas i vei og gå gjerne til rektor om ikke annet virker. Det er flaut at en lærer oppfører seg slik. Det koster ikke mange kaloriene å minne en unge på slikt, og alle forstår selvsagt at det kan glemmes i en travel hverdag, men man kan i det minste prøve så godt en kan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toalettnøden Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Det er veldig trist at skolen ikke kan være mer behjelpelig. De har jo ansvar for mer enn den faglige utviklingen, og skal være i stor grad opptatt av elevenes sosiale utvikling og sosiale liv. Ikke gi dere, mas i vei og gå gjerne til rektor om ikke annet virker. Det er flaut at en lærer oppfører seg slik. Det koster ikke mange kaloriene å minne en unge på slikt, og alle forstår selvsagt at det kan glemmes i en travel hverdag, men man kan i det minste prøve så godt en kan. Takk skal du ha. Jeg skal mase mer;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Snakk med barnet om når hun skal gå på toalettet. Dette SKAL skje til faste tider. Feks kan en regel være at hun alltid skal gå på toalettet før hun går til utetid og alltid før maten. De voksne må få klar beskjed om at hun skal på toalettet før hun går ut, UTEN unntak. Mitt barn løste problemet på skolen ved å ikke drikke noe. Han skjønte sammenhengen mellom væskeinntak og væskeavgang. Da kvelden kom var han helt inntørket, så det sier seg selv at dette ikke var noen god løsning. Han kunne likevel bli våt, men å gå på toalettet var etter hans syn en unødvendig greie, og helt bortkastet tid. Han var også slik at han kunne gå på badet uten å tisse, så en felles forståelse av hvorfor det er viktig å gå til faste tider er viktig. Vi var nok litt fastlåst i masing akkurat her. Heldigvis løser slike problem seg med alderen, når kroppen er klar. Det er utrolig frustrerende før dette skjer så jeg ønsker dere lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toalettnøden Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Snakk med barnet om når hun skal gå på toalettet. Dette SKAL skje til faste tider. Feks kan en regel være at hun alltid skal gå på toalettet før hun går til utetid og alltid før maten. De voksne må få klar beskjed om at hun skal på toalettet før hun går ut, UTEN unntak. Mitt barn løste problemet på skolen ved å ikke drikke noe. Han skjønte sammenhengen mellom væskeinntak og væskeavgang. Da kvelden kom var han helt inntørket, så det sier seg selv at dette ikke var noen god løsning. Han kunne likevel bli våt, men å gå på toalettet var etter hans syn en unødvendig greie, og helt bortkastet tid. Han var også slik at han kunne gå på badet uten å tisse, så en felles forståelse av hvorfor det er viktig å gå til faste tider er viktig. Vi var nok litt fastlåst i masing akkurat her. Heldigvis løser slike problem seg med alderen, når kroppen er klar. Det er utrolig frustrerende før dette skjer så jeg ønsker dere lykke til! Min datter har også funnet ut at det hun drikker også skal ut igjen og drikker kun om hun er veldig tørst. Hun går på toalettet gjevnlig og hun er veldig stolt når hun rekker toalettet i tide og kommenterer at det har gått bra. Hun har stor glede av å lykkes, men det er desverre så lenge mellom hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Et av våre vennepar har et barn som har fått god hjelp hos kiropraktor. Verdt å prøve...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.