Gå til innhold

Gave til 50 års dag, kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest Lizzenja

Min kjæreste som er noen år eldre enn meg fyller straks 50, og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe til ham. Klær trenger han, men er vanskelig. Alkohol har han plenty av fine flasker. Ikke tid til bøker, ikke lydbok. Sjelden tid til reiser, så ikke reisegavekort. Føler det er for tidlig med smykker, etter 9 mnd. Har lyst å gi ham noe personlig. Noe han blir ordentlig glad for. Men hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376011-gave-til-50-%C3%A5rs-dag-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mangel av å vite noe om interessene hans, gjentar jeg mitt faste tips - kan også kombineres med noe annet (boka er nedsatt mange steder nå):

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2724138

Dette er en bok også for de som ikke pleier å lese bøker. Lite tekst og mye bilder. Du får garantert høre "en sånn hadde jeg!" samme kveld som han pakker den opp.

Gjest Lizzenja

I mangel av å vite noe om interessene hans, gjentar jeg mitt faste tips - kan også kombineres med noe annet (boka er nedsatt mange steder nå):

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2724138

Dette er en bok også for de som ikke pleier å lese bøker. Lite tekst og mye bilder. Du får garantert høre "en sånn hadde jeg!" samme kveld som han pakker den opp.

Slett ikke dum. Denne er nok noe han vil like. Trenger i så fall noe mere, litt lite til å vere eneste gave til favorittmannen min :)

Gjest Elextra

Enig i at personlige gaver er det beste, men det er jo helt umulig for andre å si hva han vil like i så måte :-). Noen vil kanskje sette pris på en fin lysestake, mens til andre er det helt bak mål. Samme med sporstustyr, kunst og IT-ting.

En fin bok kan være både personlig og ganske "safe". Samme med musikk - hva med å sette sammen en samling med favorittmusikken din, ispedd kanskje noen låter som har betydd noe for dere?

Annonse

Slett ikke dum. Denne er nok noe han vil like. Trenger i så fall noe mere, litt lite til å vere eneste gave til favorittmannen min :)

Det er jeg helt enig i.

Hvis han har en hobby, får du starte der. Det finnes f.eks. masse spesialmagasiner man kan abonnere på, og som koster litt for mye til at man går og kjøper dem i løssalg. Det er utrolig hvor mye "sært" som har sine egne stilige trykksaker.

Gjest Lizzenja

Enig i at personlige gaver er det beste, men det er jo helt umulig for andre å si hva han vil like i så måte :-). Noen vil kanskje sette pris på en fin lysestake, mens til andre er det helt bak mål. Samme med sporstustyr, kunst og IT-ting.

En fin bok kan være både personlig og ganske "safe". Samme med musikk - hva med å sette sammen en samling med favorittmusikken din, ispedd kanskje noen låter som har betydd noe for dere?

Sant nok. Og jeg må innrømme at det er litt vanskelig å vite hva akkurat han vil sette størst pris på å få. Han finnes ikke kravstor, det er vel jeg som bare har et ønske om å glede med noe spesielt..

Ja han er veldig glad i musikk. Vi har nokså lik smak der. Den skal jeg vurdere :) Det blir i så fall óg en slags ekstragave.

Gjest Lizzenja

Det er jeg helt enig i.

Hvis han har en hobby, får du starte der. Det finnes f.eks. masse spesialmagasiner man kan abonnere på, og som koster litt for mye til at man går og kjøper dem i løssalg. Det er utrolig hvor mye "sært" som har sine egne stilige trykksaker.

Sære ting er bra :) Har du noen eksempel?

Ferskenblomst

Hva med biletter til noe? En konsert, teater, musical, revy? Svigers fikk biletter til Oslo Military Tatto i Oslo Spektrum i mai i julegave. De ble iallefall veldig glade. Kan jo evt kombineres med et hotellopphold med god middag hvis man bor langt unna.

Har han hus eller leilighet? Er han bilinteressert? Du skriver at han kjører mye bil, hva med noen lydbøker?

Hva med verktøy eller den type utstyr? (Trykkluftkompressor, kraftig batteridrill, fres, vinkelsliper)

Ytterjakke?

Spotify-abonnement?

Konsertbilletter?

Reise? (Helgetur til en storby, f.eks.)

Enda vanskeligere for oss som ikke kjenner ham?

Annonse

Gjest Lizzenja

Hva med biletter til noe? En konsert, teater, musical, revy? Svigers fikk biletter til Oslo Military Tatto i Oslo Spektrum i mai i julegave. De ble iallefall veldig glade. Kan jo evt kombineres med et hotellopphold med god middag hvis man bor langt unna.

Det er et veldig hett tips :)

Gjest Lizzenja

Har han hus eller leilighet? Er han bilinteressert? Du skriver at han kjører mye bil, hva med noen lydbøker?

Hva med verktøy eller den type utstyr? (Trykkluftkompressor, kraftig batteridrill, fres, vinkelsliper)

Ytterjakke?

Spotify-abonnement?

Konsertbilletter?

Reise? (Helgetur til en storby, f.eks.)

Enda vanskeligere for oss som ikke kjenner ham?

Oi, her var det veldig mange gode tips :)

Ja, sant nok at det er vanskeligere for dere som ikke kjenner han. Jeg bare innbiller meg at de fleste er langt flinkere til å hoste opp gode idéer, enn hva jeg er selv.

Et "stress-ned-kurs"? Han høres rimelig stressa ut synes jeg.

Dere klarer vel å klemme inn en kjæreste-helg med en hotellovernatting et sted og bare være dere to?

Ellers begrenset du det veldig når du utelot reiser, klær, bøker og smykker da... En bok om hjemstedet setter vel de fleste pris på? Et par gode vinterhansker? Et lekkert skjerf?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...