Gå til innhold

Nekte far samvær med barnet?

Gjest Mor38

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• mariaflyfly

6

• gullfisk

5

• Angustia

5

Mest aktive i denne tråden

Man skal jo ikke sette diagnoser - men ... Asperger?

''Man skal jo ikke sette diagnoser - men''

Nei, det har du helt rett i. Så hvorfor i all verden gjør du det da? Hvorvidt moren, faren eller ungen har Asperger eller ikke er da fullstendig irrelevant i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hvis du fortsetter å sende barnet til sin far, så håper jeg at noen sender en bekymringsmelding til barnevernet. Klarer ikke du å holde toåringen unna en narkoman som påfører ham frostskader og vannskrekk, så er ikke du heller skikket til å ha barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, selvfølgelig skal ikke denne "faren" se barnet alene i det hele tatt. Jeg fatter ikke hvordan du har kommet på den tanken at det er en god ide? Hvis de skal i det hele tatt møtes, må det være hjemme hos deg, sammen med deg. Selvsagt. Alt annet vil være direkte skadelig for din sønn, og slett ikke bra. Jeg fatter ikke hvor du har den ideen fra at det uansett er bra for barnet å tilbringe tid alene sammen med sin biologiske far, det er det jo soleklart ikke her. Hvorfor hørte du ikke på oss forrige gang tenker jeg. Denne oppegående farmora du skrev om forrige gang, er hun noe på banen? Kanskje hun kan få komme på besøk av og til hvis du vil, så får sønnen din litt kontakt med farsfamilien. Forøvrig, ikke finn på å la dem tilbringe noe som helst tid sammen framover, uansett hvordan faren skikker seg. DET ER INGEN GOD IDE. Det er ikke bra for din sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sammenfattet det du sier her:

''- far bor 10 mil unna, far henter sønn og de tar toget

- han har et alvorlig rusproblem (alkohol, hasj, heroin, amfetamin)

- han har en spesiell personlighet

- han fungerer ikke sosialt

- han har ingen venner

- han har ikke vært i jobb på 15 år

- Han blir veldig opphengt i forskjellige ting

- han er ikke vant med barn

- politiet har lagt ham i jern flere ganger'' Videre sier du at barnet har vært alene hos far to ganger, og at det har medført

''- vannskrekk

- frostskader'' I tillegg forteller du at han

''- lyver om deg ut på Facebook (at du har lurt ham til sex, at du nekter ham å se barnet sitt)

- han baksnakker deg til sin 2-årige sønn på telefonen (!)'' ''Kanskje er det ingen god ide at far og sønn er så mye sammen?'' Nei det har du helt rett i.

Godt oppsummert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun i perioder han drikker/ruser seg. Jeg har selvsagt ønsket at gutten skal få ha kontakt med faren sin. Jeg ser nå at dette blir svært vanskelig. Men den fremstillingen jeg gir av far her inne er kanskje noe ensidig og anklagende. Han har vel som de fleste andre også noen gode egenskaper. Han er f.eks. veldig glad i å være ute i naturen både på ski, til fots, sykkel osv. Han kan holde seg rusfri i mange uker. Men så havner han på fylla igjen, og drikker flere dager i strekk. Han ville aldri ruset seg når han skal se sønnen sin.

Jeg fatter ikke hvorfor det er selvsagt at du ønsker at far skal se sønnen sin ALENE av og til? Hvorfor, hvorfor, hvorfor? Som du sier syns 99% av folk her at han ikke burde vite at han er far engang, nettopp av hensyn til din sønn. Hvorfor syns du det er viktig og bra? Det er jo direkte skadelig og farlig for barnet? Nå må du i hvertfall kutte det meste av kontakt og aldri la dem være alene. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Nei, kanskje det ikk er en så god ide.

Fren til mitt barn har også hatt sine problemer, men ikke rus. Men rar personlighet og psykisk og fysisk vold.

Jeg fikk beskjed av barnevernet at det var omsorgssvikt å sende barnet til far. Så enkelt var det.

Jeg tenker litt det samme i ditt tilfelle. Tatt i betraktning at informasjonen du gir er riktig.

Faren ville vel framstillt dette på en annen måte.

Men allikevel, er det rus inne i bildet så er saken ihvertfall klar for meg, barnet har ikke noe hos far å gjøre. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det 20% i egenandel på slike saker.

Kan godt hende det fortsatt er en slik egenandel. Har ikke oversikt på dette området.

Har observert enkelte som misbruker ordningen med fri rettshjelp til de mest absurde ting. Og akkurat da har jeg tenkt at det må være for billig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje det ikk er en så god ide.

Fren til mitt barn har også hatt sine problemer, men ikke rus. Men rar personlighet og psykisk og fysisk vold.

Jeg fikk beskjed av barnevernet at det var omsorgssvikt å sende barnet til far. Så enkelt var det.

Jeg tenker litt det samme i ditt tilfelle. Tatt i betraktning at informasjonen du gir er riktig.

Faren ville vel framstillt dette på en annen måte.

Men allikevel, er det rus inne i bildet så er saken ihvertfall klar for meg, barnet har ikke noe hos far å gjøre. Dessverre.

Men han holder seg jo langt unna alkohol og rusmidler når han er sammen med gutten. Da er han flink til å finne på ting med ham, og de koser seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du i det hele tatt fortalte ham om sønnen! Selvfølgelig skal du ikke sende et lite barn til en narkoman og satse på at det går bra! Nekt alt samvær uten at du eller helst en utenforstående er tilstede 100% av tiden. Noe annet er helt feil overfor den stakkars ungen!

Han er ikke ruset hver dag. Nå har han begynt på skole og han jobber 50 prosent innenfor pleie/omsorg.Han er ikke narkoman. Han MÅ ikke ruse seg. Han gjør det i perioder når han føler seg ensom. På fritiden står han mye på ski, sykler osv. Selvsagt ønsker jeg at sønnen skal vite hvem faren hans er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man tilstrekkelig lite penger får man fri rettshjelp.

mvh

Jeg tjener alt for mye for fri rettshjelp. Men far vil nok ikke dra denne saken for retten.Gutten har også fått god kontakt med farmoren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høres det ut som for meg....

''Man skal jo ikke sette diagnoser - men''

Nei, det har du helt rett i. Så hvorfor i all verden gjør du det da? Hvorvidt moren, faren eller ungen har Asperger eller ikke er da fullstendig irrelevant i denne sammenhengen.

Mente selvfølgelig faren - for meg som mor ville det ha vært relevant å vite ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tjener alt for mye for fri rettshjelp. Men far vil nok ikke dra denne saken for retten.Gutten har også fått god kontakt med farmoren sin.

Sats på kontakten med en oppegående farmor. Og skjær ned kontakten med far til et aboslutt minimum eller ingen ting.

Ikke la ham snakke med gutten på telefon heller.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke ruset hver dag. Nå har han begynt på skole og han jobber 50 prosent innenfor pleie/omsorg.Han er ikke narkoman. Han MÅ ikke ruse seg. Han gjør det i perioder når han føler seg ensom. På fritiden står han mye på ski, sykler osv. Selvsagt ønsker jeg at sønnen skal vite hvem faren hans er.

Han er narkoman, og det å vite hvem faren er er noe annet enn å være alene med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han holder seg jo langt unna alkohol og rusmidler når han er sammen med gutten. Da er han flink til å finne på ting med ham, og de koser seg sammen.

Koser seg med frostskader? Du vet ikke at han ikke ruser seg. Derfor MÅ du være tilstede, slik at du faktisk vet det. Da er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rus er arvelig. http://www.dobbeltdiagnose.no/index.php/Artikler/Nasjonalt/Rusavhengighet_er_arvelig

Du hjelper gutten inn i rusen ved å la ham se opp til sin uansvarlige og rusavhengige far. Sjansen for at de ruser seg SAMMEN er 99% innen guttungen er 15 år.

Den mannen kommer ALDRI til å bli noe annet enn det han er. Rusmisbruker. Du skulle hørt på folk den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men han holder seg jo langt unna alkohol og rusmidler når han er sammen med gutten.''

Det er mulig, men det kan du ikke vite med sikkerhet! Av hensyn til sønnen din bør du ikke tillate samvær uten deg eller en annen ansvarsperson til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rus er arvelig. http://www.dobbeltdiagnose.no/index.php/Artikler/Nasjonalt/Rusavhengighet_er_arvelig

Du hjelper gutten inn i rusen ved å la ham se opp til sin uansvarlige og rusavhengige far. Sjansen for at de ruser seg SAMMEN er 99% innen guttungen er 15 år.

Den mannen kommer ALDRI til å bli noe annet enn det han er. Rusmisbruker. Du skulle hørt på folk den gangen.

''Sjansen for at de ruser seg SAMMEN er 99% innen guttungen er 15 år.

''

Det var da en fryktelig pessimistisk statistikk?! har ikke lest artikkelen, men kan ikke tro at det er så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sjansen for at de ruser seg SAMMEN er 99% innen guttungen er 15 år.

''

Det var da en fryktelig pessimistisk statistikk?! har ikke lest artikkelen, men kan ikke tro at det er så ille?

Blir det bedre om jeg sier 60%? Jeg kommer fra en laaaang rekke rusmisbrukere. Og har sett den ballen der rulle igang gjentatte ganger. Foreldre med rusproblemer vil før eller siden (gjerne før) miste oversikt over sitt foreldreansvar og begynne å bruke barnet sitt som krykke.

Barnet som er både stolt over tilliten og livredd for å miste sin forelder, som det ser opp til og drømmer om bekreftelse fra. Vil gjøre ALT det tror at forelderen vil det skal gjøre. For å få den bekreftelsen... også ruse seg.

Dessuten, en gutt som får "drømmeturer i skogen" med sin far, og opplever å bli "innlemmet i dennes verden" Og samtidig blir foret daglig med at mamma er ei fitte som vil ødelegge for dem.. Vel. Du må gjerne finspikke prosenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...