Else Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Ja, du leste riktig. Hvordan hadde du reagert om barnet ditt fikk servert sukkerspinn under karnevalet i barnehage. Tema er Sirkus, visst det skulle ha noe å si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Med mindre det var karneval en gang i uka hadde jeg ikke brydd med så mye om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 I og med at vi har et forholdsvis sunt kosthold her hjemme med lite godteri og snacks utenom lørdag, ville jeg gledet meg med barna om de fikk servert sukkerspinn i barnehagen ved en slik anledning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Vel, det var neppe smart av barnehagen, men med mindre mitt eller andres barn var diabetiker / allergisk, ville jeg ikke reagert om det var en engangshendelse ifb med karneval e.l. Ta det opp med leder eller FAU om du føler det er kritikkverdig, viss ikke er det kanskje en erfaring på godt eller vondt for barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hadde ikke reagert nevneverdig siden det var en ting som åpenbart skjedde en gang i året. Og så hadde jeg prisa meg lykkelig over at ikke jeg trengte å hanskes med 18 unger med sukkerspinn i magen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare koselig det vel. Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hadde ikke reagert en tøddel, og hadde gledet meg over at barna hadde kost seg med tivoli og sukkerspinn. Sikkert en spesiell og morsom dag Har aldri vært en "hysterisk" mor, og har sunne, friske, normale barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heldiggriser Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Ju-huu ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Det hadde jeg syns var helt OK. Regner med at det ikke skjer daglig, og at det ikke var lige digre "klumper" med spinn som de selger på sirkus. Så gøy at de gidder å lage til noe ekstra for ungene da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Sukkerspinn er da mest luft? Hadde ikke hisset meg opp i det hele tatt. Det skjer vel ikke akkurat hver dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Da hadde jeg tenkt "så stas for ungene at de voksne lagde skikkelig fest, og tenk at de gidder å håndtere sånt sukkerspinnkliss" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg hadde ikke reagert. Annet enn kanskje tenkt tilbake hvor stas jeg selv syns sukkerspinn var en sjelden gang som barn. Karneval er vel en en gang i året-ting? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg er enig med de andre her. Karneval i barnehagen skjer én gang i året - og om de da har sukkerspinn, så har det ingenting å si for barnas helse. I barnehagen til våre barn, hadde de en stor pinjata fylt med godteri når det var karneval. KJempemoro :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg ville blitt imponert over orginalitet og innsatsvilje 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Med tanke på sukkerhysteriet i mange barnehager ville jeg ikke foreslått dette selv. Men om mine barn hadde opplevd dette i barnehagen hadde det vært gøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg hadde tenkt at det var den ene gangen. Om de ellers ikke propper ungene med sukker, hadde jeg ikke orket å være så prinsippiel. For ungene var det sikkert en fantastisk opplevelse. Barnehagen ser ut til å ha gjort seg flid med å gjøre dagen til noe spesielt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hadde ikke reagert nevneverdig siden det var en ting som åpenbart skjedde en gang i året. Og så hadde jeg prisa meg lykkelig over at ikke jeg trengte å hanskes med 18 unger med sukkerspinn i magen... ''Og så hadde jeg prisa meg lykkelig over at ikke jeg trengte å hanskes med 18 unger med sukkerspinn i magen...'' For ikke å snakke om alt sølet. Noen hevder forresten å ha forsket seg fram til at sukker ikke gjør barna hypre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Vel, det var neppe smart av barnehagen, men med mindre mitt eller andres barn var diabetiker / allergisk, ville jeg ikke reagert om det var en engangshendelse ifb med karneval e.l. Ta det opp med leder eller FAU om du føler det er kritikkverdig, viss ikke er det kanskje en erfaring på godt eller vondt for barnet. ''Ta det opp med leder eller FAU om du føler det er kritikkverdig, viss ikke er det kanskje en erfaring på godt eller vondt for barnet.'' Slikt er en erfaring på godt for ungene. (Med mindre et av barna hadde diabetes.) For øvrig virker det som staben har gjort en fantastisk innsats for å gi barna en unik dag. Det bør de få takk og ros for og slippe prinsipprytteri om sukker. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Karneval en gang i året - spiller ingen rolle med sukkerspinn da. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det hadde jeg syntes var helt greit. På sirkus er det jo vanlig å selge/kjøpe sukkerspinn. Jeg hadde ikke likt det om det ble servert sukkerspinn hver dag eller hver uke, men til karneval - helt greit. Jeg er av de som mener det ikke er nødvendig med sukkerforbud i barnehager 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 ''Ta det opp med leder eller FAU om du føler det er kritikkverdig, viss ikke er det kanskje en erfaring på godt eller vondt for barnet.'' Slikt er en erfaring på godt for ungene. (Med mindre et av barna hadde diabetes.) For øvrig virker det som staben har gjort en fantastisk innsats for å gi barna en unik dag. Det bør de få takk og ros for og slippe prinsipprytteri om sukker. mvh ''For øvrig virker det som staben har gjort en fantastisk innsats for å gi barna en unik dag. Det bør de få takk og ros for og slippe prinsipprytteri om sukker.'' Enig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.