Gå til innhold

Sukkerspinn i barnehagen

Else

Anbefalte innlegg

Jeg ville tenkt; Stilig, så heldig de er.

Alvorligtalt....dette er vel ikke hverdagskost? Det er et hysteri av en annen verden å reagere på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

9

• trollemor;o)

8

• PieLill

7

• Angustia

7

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde irritert meg. Det blir fort for mye sukker i barnehagen. Det der med "en gang i året" går bare ikke, for det er mye som er en gang: En sommerfest, en julefest for barna, en for foreldrene, en bursdag for hvert barn, en grillfest, etc.

også....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro hadde jeg tenkt. :) Må være lov å ta en "fest" av og til for ungene også.. Vi får vin på jobbens personalfest, og hender noen blir litt gira da, som sikkert noen av ungene ble av sukker også :) Artig ide.

Enig, det er så hysterisk å reagere på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Har vel ingen STERKE meninger omkring dette selv. Var vel mer med tanke på at det knapt er lov å servere kake når noen har bursdag i barnehagen lengre, jeg slengte på den linja ;0)

Personlig hadde jeg ikke brydd meg om barna MINE fikk dette servert, men som (gammel) pedagogisk leder i barnehage hadde nok forslaget om sukkerspinn blitt nedstemt av meg. Jeg mener det er andre og mindre sukkerholdige måter å gjøre karnevalet minneverdig på for barna.

Men jeg stemmer for kaker når barn i bursdag :0)

De får vel ikke spise ubegrenset med sukkerspinn? Så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For MEG er det vanskelig å se for meg en kjekk feiring av bursdag uten kake, mens jeg fint klarer å se for meg andre måter å gjøre et karneval minneverdig. ''

Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger både fra personale og barn da vi valgte å ha med fruktsalat i stedet for kake da sønnen vår hadde bursdag. Han går i en sukker-barnehage, men har gått i en annen før hvor det var totalt sukkerforbud og der klarte de å ha festlige bursdager allikevel.

fruktsalat..... gu så vanvittig kjedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo hjemmemaskiner å få kjøpt nå'' Oi. Har tydeligvis sovet i timen. Funker de? :) På en annen side - kanskje der er lurest å bare ha tilgang på tivoli/ martnad fremdeles... ;-)

Vi har en stående i skapet, uprøvd og ungene vet ikkeom at vi har det. (vi fikk den) Blir spennende å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er jo hjemmemaskiner å få kjøpt nå'' Oi. Har tydeligvis sovet i timen. Funker de? :) På en annen side - kanskje der er lurest å bare ha tilgang på tivoli/ martnad fremdeles... ;-)

Vi har en stående i skapet, uprøvd og ungene vet ikkeom at vi har det. (vi fikk den) Blir spennende å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det handler mest om at jeg syns det er grusomt ekkelt''

Men hvis barnehagen serverer dette behøver jo ikke du å spise det.

hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Imponerende! Jeg har hatt barn i barnehage i ca 20 år, og i alle disse åra har barna fått servert fruksalat daglig: Barna må ta med en frukt hver dag, fruktene kuttes opp og serveres i en felles bolle.

Det må være en "eksotisk" fruktsalat som skaper bursdagsstemning ;-)''

Hehe.... er "ungene" dine fortsatt glade i fruktsalat sånn til hverdags?

Tsk, tsk ;) Ja, utrolig nok går både frukt og yoghurt ned på høykant fortsatt, men de forventer kake på bursdager ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde irritert meg. Det blir fort for mye sukker i barnehagen. Det der med "en gang i året" går bare ikke, for det er mye som er en gang: En sommerfest, en julefest for barna, en for foreldrene, en bursdag for hvert barn, en grillfest, etc.

Når det gjelder bursdagene er jeg delvis enig. Det blir for mye med godterier i barnehagen hver eneste uke (noe det jo bli dersom alle bursdager skal feires med kaker og is). I mine barns barnehage endret de på reglene ang bursdager - bursdagsbarnet fikk velge mellom hjemmelaga pizza og et par andre retter (husker ikke hva?). Dette fungerte kjempefint:)

Når man da koser seg med litt godterier på karneval etc, så ser jeg ikke problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Har vel ingen STERKE meninger omkring dette selv. Var vel mer med tanke på at det knapt er lov å servere kake når noen har bursdag i barnehagen lengre, jeg slengte på den linja ;0)

Personlig hadde jeg ikke brydd meg om barna MINE fikk dette servert, men som (gammel) pedagogisk leder i barnehage hadde nok forslaget om sukkerspinn blitt nedstemt av meg. Jeg mener det er andre og mindre sukkerholdige måter å gjøre karnevalet minneverdig på for barna.

Men jeg stemmer for kaker når barn i bursdag :0)

Jeg synes det er en uting at barn skal spise kaker hver eneste uke, og enkelte ganger flere dager i uka.... så jeg vi heller ha sukkerspinn den ene dagen i året det er karneval ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''For MEG er det vanskelig å se for meg en kjekk feiring av bursdag uten kake, mens jeg fint klarer å se for meg andre måter å gjøre et karneval minneverdig. ''

Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger både fra personale og barn da vi valgte å ha med fruktsalat i stedet for kake da sønnen vår hadde bursdag. Han går i en sukker-barnehage, men har gått i en annen før hvor det var totalt sukkerforbud og der klarte de å ha festlige bursdager allikevel.

Mitt inntrykk er at det er de voksne som er mest opptatt av kakene ;)

Da mine var barnehagebarn var de opptatt av at de fikk krone, fikk gå inn først etter utetida, fikk hjelpe til å dekke bordet, ble sunget til, fikk bestemme hvem de ville sitte sammen med osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fruktsalat..... gu så vanvittig kjedelig!!

Fruktsalat er jo dritgodt!!! Noe av det beste mine unger får - fruktsalat med yoghurt og litt sjokoladestrø på toppen er supert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde valgt å la ungene være uvitende om maskinen i fremtiden også :P

Hos oss ville det blitt et evinnelig mas om å få sukkerspinn :P

(men gjett om jeg kunne tenkt meg å prøve å fikse en sukkerspinn selv.. like moro som å lage en softis kan jeg tenke meg ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hør når du har prøvd den da :) Må nok ta turen til elkjøp og se jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min kjøpte seg en sånn en, og vifta på den smelta rett og slett. Klaget på den og fikk ny, og det samme skjedde med den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min kjøpte seg en sånn en, og vifta på den smelta rett og slett. Klaget på den og fikk ny, og det samme skjedde med den. ;)

Noe er nok best på tivoli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

''Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger både fra personale og barn da vi valgte å ha med fruktsalat i stedet for kake da sønnen vår hadde bursdag.''

Imponerende! Jeg har hatt barn i barnehage i ca 20 år, og i alle disse åra har barna fått servert fruksalat daglig: Barna må ta med en frukt hver dag, fruktene kuttes opp og serveres i en felles bolle.

Det må være en "eksotisk" fruktsalat som skaper bursdagsstemning ;-)

Vi har ikke noe sånt felles noe i barnehagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...