Gå til innhold

Lei av sure kunder, men de blir jo lurt...


Anbefalte innlegg

Gjest ambrosevurderer jobbskifte

som lar det gå utover meg/oss fordi ting ikke fungerer. Gang på gang har vi mast på øverste hold om dette og at de må få orden på ting for kundens skyld. Vi mister jo kunder også.

Men sjefene bryr seg ikke tydeligvis ikke. De møter ikke denne kjefta. Og de har vel nok penger da.

2 mnd har gått. Folk blir lurt fordi de fyller bensin hos oss,

vi reklamerer jo med en ganske høy rabatt, og pga feilen får de ikke rabatten registrért.

Ville ikke du også blitt sur for dette? Men hvorfor la det gå utover oss? Vi gjør jo så godt vi kan :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376034-lei-av-sure-kunder-men-de-blir-jo-lurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Ville ikke du også blitt sur for dette? Men hvorfor la det gå utover oss? Vi gjør jo så godt vi kan :(''

Dere representerer jo arbeidsgiver, så jeg synes det er rimelig at folk formidler tydelig til dere hva de synes om situasjonen. Det må være dere som ansatte sin oppgave å presse ledelsen til å ordne opp.

Gjest ambrosevurderer jobbskifte

''Ville ikke du også blitt sur for dette? Men hvorfor la det gå utover oss? Vi gjør jo så godt vi kan :(''

Dere representerer jo arbeidsgiver, så jeg synes det er rimelig at folk formidler tydelig til dere hva de synes om situasjonen. Det må være dere som ansatte sin oppgave å presse ledelsen til å ordne opp.

Også når vi gang etter gang sier det som det er til kundene?

Gjest ambrosevurderer jobbskifte

''Ville ikke du også blitt sur for dette? Men hvorfor la det gå utover oss? Vi gjør jo så godt vi kan :(''

Dere representerer jo arbeidsgiver, så jeg synes det er rimelig at folk formidler tydelig til dere hva de synes om situasjonen. Det må være dere som ansatte sin oppgave å presse ledelsen til å ordne opp.

til de samme kundene mener jeg

Gjest ambrosevurderer jobbskifte

Ja det er dere som er i kontakt med kundene. Har du forsøkt å skrive noe til ledelsen, og gi uttrykk for hva kundene synes?

Ja, både skriftlig og muntlig via butikksjef og NK. Flere ganger. Vi er flere som begynner å bli lei dette. Nye kunder forstår vi godt. Men når de samme faktisk kjefter på oss også selv om vi har sagt at vi har gjort vårt beste så...

Annonse

Ja, både skriftlig og muntlig via butikksjef og NK. Flere ganger. Vi er flere som begynner å bli lei dette. Nye kunder forstår vi godt. Men når de samme faktisk kjefter på oss også selv om vi har sagt at vi har gjort vårt beste så...

Jeg må si jeg skjønner kunden. Det er den kunden er i kontakt med som får høre det.

Kundene er ikke interessert i om dere gjør så godt dere kan. De vil ha en løsning på problemet. Som førstelinje mot kundene må dere ta støyten. Også for det dere ikke kan påvirke.

Å skylde fra seg og på ledelsen kan ofte provosere mer enn det skaper forståelse.

Problemet du beskriver er ikke sinte kunder, men sløv og likegyldig ledelse.

Om mulig, må dere gjøre problemet dere opplever til et problem for ledelsen. En annen mulighet er å lage statistikk over 'negative hendelser'. Klarer dere også å lage et kostnadsestimat på både tidbruk og direkte tap, kan det hjelpe.

Om den som har problemet ikke har myndighet, og den som har myndighet ikke har problemet, skjer det ikke en dritt.

mvh

Jeg har selv jobbet i 1. linje, og vet derfor hvor liten innflytelse disse ofte har på ledelsen, og hvor meningsløst og urettferdig det er å kjefte på dem.

Derfor har jeg de to gangene jeg har hatt problemer med en leverandør som ikke kan løses ved hjelp av en vennlig prat med 1. linje. (Altså, der det det åpenbart er gjort feil fra firmaets side, men 1. linje er ikke i stand til å løse det selv om de gjør så godt de kan.) - gått rett til topps.

Om telefon/mailadresse markedssjefen e.l. ikke er tilgjengelig på firmaets nettsider, har jeg googlet meg frem til det og henvendt meg direkte til disse. Resultatet har vært bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...