Gjest en av mange mammaer Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvor lang tid bruker du ved selve leveringen og hentingen i barnehagen? Er det avkledning, følge inn på avdelingen, en rask klem og hadet og vinking - eller bruker du tid til å være der litt, prate med personalet osv? Ved henting, slår du da alltid av en prat med personalet, eller regner du med at de vil si fra dersom det er noe spesielt å bemerke? Er det snakk om 5 min eller 10 min ved levering og henting? (Det er etter innkjøringsperioden jeg snakker om, når barnet er større og har gått i barnehagen en god stund). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Nå går alle mine tre på skolen, men jeg pleide ikke å være med inn på avdelingen når jeg leverte om morgenen. De få gangene jeg gjorde det, ble barna tydelig litt forvirret, og ville ikke at jeg skulle gå igjen, og det hendte de begynte å grine. Men når jeg gjorde som vanlig, gikk det som regel helt fint. Da fulgte jeg inn i garderoben, tok av tøyet, tok på sandaler/tøfler og sa "hadet". Noen ganger klem, andre ganger ikke klem. Husker ikke hvor mange minutter det tok - men vil tippe 2-7 minutter. Når jeg hentet, hadde jeg ofte litt dårlig tid, fordi jeg hentet seint, men dersom jeg kom litt tidligere, så kunne jeg jo prate litt med de voksne eller at barna viste meg hva de hadde gjort den dagen. Noen ganger tok det litt tid å få barnet ut av leken eller finne dem hvis de var ute ;-) Tipper det tok ca 10 minutter med selve hentingen, sånn i snitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 For mine, spesielt eldstemann, var det i alle fall ingen fordel om jeg drøyde ved levering, da kunne han godt begynne å gråte, men om jeg hjalp ham av med klærne og sendte med matboksen inn, sa hadet og fikk klem i garderoben og gikk så gikk det helt fint. ) Det var stort sett alltid en voksen i garderoben på den tiden om morgenen så beskjeder kunne gis da om det var noe. Brukte aldri veldig lang tid på levering nei. Ved henting kunne vi bruke lenger tid om vi ikke hadde noe spesielt vi skulle gjøre etterpå. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Brukte overhodet ikke lang tid på levering. Kle av i gangen, følge inn på avdelingen, enten til "vinkevinduet" eller til frokostbordet (avhengig av når jeg leverte). Tipper tiden inne på avdelingen var maks et minutt, pluss avkledningen i garderoben da.... Om jeg trengte å gi en beskjed, gjorde jeg det raskt, gjerne utenfor hørevidde for barnet (særlig dersom det dreide seg om at jeg var usikker på formen, ville ikke at barnet skulle "spille sykt" f.eks...) Ved henting kunne jeg ta meg bedre tid og sette meg ned ved bordet der barnet holdt på med noe i fem minutter, men jeg lot det aldri bli noen vane at jeg ble der en halvtime, liksom.... Hun visste godt at når hun var hentet, så måtte hun avslutte. Nå går hun i 1.klasse, og rutinen er fortsatt den samme (bortsett fra at hun noen ganger går inn på SFO fra parkeringsplassen selv) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg var som ganske regel raskt ut og inn av barnehagen i bringesituasjonen pga dårlig tid om morran. I hentesituasjon tok jeg meg som regel lengre tid, og lot ungen få leke ferdig det han og hun holdt på med. Ett år jobba jeg kveld en dag i uka, og da fikk jeg som regel en kaffekopp om morran da jeg leverte. Så lekte jeg litt med ungene (altså - ikke bare mine egne!) og koste meg på avdelinga en liten halvtime. Det var innmari koselig! Begge mine gikk i en fin-fin barnehage som jeg ikke kan få fullrost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Når jeg leverer, tar det ikke lang tid. Går inn i garderoben, kler av henne og følger henne til avdelingen hennes. En rask klem og ha det. Blir jeg lenger, vil hun heller være hos meg. Beskjeder gis om jeg har noen. Men når det gjelder henting, kan jeg bruke lang tid. Hun blir veldig glad når jeg kommer, men vil gjerne fortsette å leke. Mye som skal vises og fremdeles mye som skal lekes med. I tillegg kommer det gjerne noen av de andre barna og skal vise meg noe, eller opp i armene for en kos. Sitter gjerne på gulvet og leker med jenta mi og andre en liten stund. Snuppa er prematur, men foreløpig er en form for spisevegring eneste "skaden" vi merker på henne. Dermed blir det en del prating med de voksne om hva hun har spist i løpet av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Både henting og levering er et mareritt her. Men det er ikke fordi jeg ikke får lov til å gå, det er fordi han er usannsynlig treg. På skikkelig kjappe dager tar det 10-12 minutter, men opp til 25 minutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Min erfaring var at jo dårligere tid jeg hadde ved levering og henting, jo lengre tid tok det. Ble derfor ganske god på skuespull med rolige bevegelser etterhvert . Det faktum at vi i en lengre periode hadde barn i to forskjellige barnehager gjorde ikke saken enklere. Pr. henting/levering tok det vel mellom to og femtem minutter. Det hendte jeg brukte 90 minutter hjemmefra til jobb - eller omvendt. En avstand som uten bhg tok 20 minutter. Hadde ganske krevende jobb også, og er glad jeg er ferdig med den perioden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Korte og greie avleveringer for min del. Av med tøyet og på med tøfler, klem å ha det bra. Ved henting omtrent det samme. Er selv barnehageassistent og synes det er veldig greit med foreldre som gjør det kort og greit uten for mye dill og dall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det er ut og inn så fort som mulig. Snakke om nødvendig, menjeg tror nok at personalet kan bli litt småsprø av snakkesalige foreldre. De ønsker aller helst å ha oss ut fortest mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Når jeg leverer, tar det ikke lang tid. Går inn i garderoben, kler av henne og følger henne til avdelingen hennes. En rask klem og ha det. Blir jeg lenger, vil hun heller være hos meg. Beskjeder gis om jeg har noen. Men når det gjelder henting, kan jeg bruke lang tid. Hun blir veldig glad når jeg kommer, men vil gjerne fortsette å leke. Mye som skal vises og fremdeles mye som skal lekes med. I tillegg kommer det gjerne noen av de andre barna og skal vise meg noe, eller opp i armene for en kos. Sitter gjerne på gulvet og leker med jenta mi og andre en liten stund. Snuppa er prematur, men foreløpig er en form for spisevegring eneste "skaden" vi merker på henne. Dermed blir det en del prating med de voksne om hva hun har spist i løpet av dagen. usj... blir ikke de ansatte lei av deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 usj... blir ikke de ansatte lei av deg? Si det.... :-) Foreløpig er det de som stopper meg for å slå av en prat.... Og setter pris på hjelpen de av og til får. :-) Men den dagen snuppa sitter ferdig påkledd i garderobenm da skal jeg ta hintet og ikke være blid og hyggelig... og bare hente henne i full fart. Eventuelt få noen andre foreldre til å sende snuppa på to ut. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Si det.... :-) Foreløpig er det de som stopper meg for å slå av en prat.... Og setter pris på hjelpen de av og til får. :-) Men den dagen snuppa sitter ferdig påkledd i garderobenm da skal jeg ta hintet og ikke være blid og hyggelig... og bare hente henne i full fart. Eventuelt få noen andre foreldre til å sende snuppa på to ut. ;-) haha :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
willow Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det varierer litt. Ser som regel an poden. Noen ganger sier han hadet til meg mens jeg tar av ham yttertøyet, så da vet jeg at det blir en kjapp levering. Men om han er mer klengete tar jeg det mer med ro. Helst aldri mer enn fem-ti minutter dog. Da er det isåfall fordi lederen i barnehagen har masse på hjertet den dagen (hun kan være ganske snakkesalig iblant ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.