Gå til innhold

Migrene og arbeid..

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose
Skrevet

Det er en dårlig kombinasjon. Før hadde jeg en arbeidsgiver som ikke forsto i hele tatt. Da lærte jeg meg til at jeg ikke kunne legge det på meg .

Nå har jeg det. Og nå som jeg har det så plager jeg meg selv med tanker om at jeg lager problemer for sjefen min. Jeg tenker på at jeg gir henne problemer, og at jeg skulle trosset smerter og alt som hører med migrenen for at hun skal slippe å stresse med å skaffe vikar.

Snakk om å skaffe seg selv problemer...

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest ambrose
Skrevet

Ikke brukt pc, tror jeg.

er ikke pc jeg bruker. Dessuten er jeg "dopa" på smertestillende og leser litt på dol for å bli så trøtt at jeg sovner. Det funker.

Skrevet

Huff, jeg forstår deg. Men du må forsøke å skyve disse tankene unna. Sjefen din er sjef nettopp for å ta ansvaret for slikt.

Husk at hun antakelig har mye bedre lønn enn deg. Hun blir ekstra betalt for å håndtere slike bekymringer. Det har ikke du.

Skrevet

Vet iallefall at når jeg har skikkelig migrene anfall så klarer jeg ingenting, hadde ikke brydd meg om arbeidsgiver da. Men hvis jeg kjenner det tidlig og tar det med rota går det bedre, er det slik for deg og?

Skrevet

Heldigvis skjønner de aller fleste at man bare ikke er i stand til å jobbe med migrene.

Gjest ambrose
Skrevet

Huff, jeg forstår deg. Men du må forsøke å skyve disse tankene unna. Sjefen din er sjef nettopp for å ta ansvaret for slikt.

Husk at hun antakelig har mye bedre lønn enn deg. Hun blir ekstra betalt for å håndtere slike bekymringer. Det har ikke du.

Jeg føler et ansvar for jobben min mht økonomi. Og sjefen min igjen, er presset av den øverste sjefen.

Gjest viillenokjeghagjort
Skrevet

Hadde holdt meg unna nettet enten det er via mobiltelefon eller pc. Gjort mest mulig for å bli frisk fort.

Gjest ambrose
Skrevet

Hadde holdt meg unna nettet enten det er via mobiltelefon eller pc. Gjort mest mulig for å bli frisk fort.

Ja, det er best å ikke vise seg blandt folk når man er syk.

Skrevet

Ja, det er best å ikke vise seg blandt folk når man er syk.

Den skjønte du visst ikke.

Altså: Hvis du har migrene, ikke sitt på nettet. Ikke bruk telefon. HVIL. Hvis du holder deg hjemme fra jobb pga migrene men fremdeles sitter på nettet, har du all grunn til å ha dårlig samvittighet og føle deg skyldig. Hvis du derimot gjør det du kan for å bli frisk, altså hviler ut UTEN tv og pc og telefon, kan du ha god samvittighet.

Gjest ambrose
Skrevet

Den skjønte du visst ikke.

Altså: Hvis du har migrene, ikke sitt på nettet. Ikke bruk telefon. HVIL. Hvis du holder deg hjemme fra jobb pga migrene men fremdeles sitter på nettet, har du all grunn til å ha dårlig samvittighet og føle deg skyldig. Hvis du derimot gjør det du kan for å bli frisk, altså hviler ut UTEN tv og pc og telefon, kan du ha god samvittighet.

jeg forsto den veldig godt.

Gjest Gull verdt
Skrevet

Jeg passer på å ta medisinen min slik at jeg klarer å gjennomføre arbeidsdagen. Har ikke noen spesialavtaler på noe vis på jobben.

Har migrene i gjennomsnitt to ganger ukentlig og tar Relpax når den begynner. Da går det greit etter en times tid. Den ene timen må jeg bare klare meg gjennom på best vis.

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg passer på å ta medisinen min slik at jeg klarer å gjennomføre arbeidsdagen. Har ikke noen spesialavtaler på noe vis på jobben.

Har migrene i gjennomsnitt to ganger ukentlig og tar Relpax når den begynner. Da går det greit etter en times tid. Den ene timen må jeg bare klare meg gjennom på best vis.

Jeg har sagt at de skal trekke meg i lønn for de dager jeg er hjemme pga migrene. Jeg har en høy terskel for å være hjemme fra jobb. Men idag ville jeg ikke vært til nytte om jeg hadde gått - heller tvert om.

Gjest ambrose
Skrevet

Heldigvis skjønner de aller fleste at man bare ikke er i stand til å jobbe med migrene.

Det er enda godt.

Jeg blir kvalm ved fysisk anstrengelse.

Gjest ambrose
Skrevet

Vet iallefall at når jeg har skikkelig migrene anfall så klarer jeg ingenting, hadde ikke brydd meg om arbeidsgiver da. Men hvis jeg kjenner det tidlig og tar det med rota går det bedre, er det slik for deg og?

Nei, etter uttallige forsøk på å finne ut det og andre ting har jeg kommet frem til at det ikke spiller noen rolle når jeg tar tabletten.

Gjest hokkinokki
Skrevet

Du kan jo få en legeerklæring og søke NAV om "fritak for arbeidsgiveravgift i sykepengeperiodene". Får du det innvilget så vil ikke arbeidsgiver få så mye utgifter ved sykdommen din.

Gjest ambrose
Skrevet

Du kan jo få en legeerklæring og søke NAV om "fritak for arbeidsgiveravgift i sykepengeperiodene". Får du det innvilget så vil ikke arbeidsgiver få så mye utgifter ved sykdommen din.

Søkte om det i fjor, og fikk avslag (fordi jeg jobber deltid og fordi jeg mottar AAP)..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...