Gå til innhold

En second opinion før lege time i morgen..

Anbefalte innlegg

Gjest Elias 2
Skrevet

Skal til legen i morgen og da lurer jeg på noe. Har en teori på hva som gikk galt denne gangen jeg startet med Cipramilen, den går slik. Ønsker å høre om du synes dette er ulogisk. Jeg trappet for fort opp med cipramilen hvor jeg tok 5 mg i 4 dager så opp til 10 mg 5 dager så opp til 20 mg. Det var da jeg fikk disse sterke bivirkningene og de ga seg ikke. prøvde noen dager etterpå med 2,5 mg men da fikk jeg et voldsomt trykk i høyre side av hjernen samt de andre bivirkningene jeg nevnte sist. Det er nok slik at jeg er svært følsom for ssri slik som du hadde et forslag om sist. I ettertid nå 16 dager etter slutt får jeg slike trykk i hodet på høyre side slik jeg fikk. Dette er svært ubehagelig. Kan det være slik at at jeg da fikk for mye seretonin og dette har forårsaket at stresshormonene kortisol og adrenalin i hjernen og kroppen øker. Dette er som jeg har forstått det en naturlig reaksjon for å bekjempe for høye seretonin nivåer. Til slutt vil adrenalinet miste sin effekt og resultatet er adrenalinutmattelsessyndrom(cushings syndrom). kortisolnivåene vil da også øke, men til slutt synke. Kan dette være det jeg opplever. Når jeg får disse anfallene som jeg kaller det kjenner jeg adrenalinet men da kommer smerten i høyre side av hjernen. Vil eventuelt hjernen klare å stabilisere dette eller må det behandles. Hvordan finner man ut om det er en slik tilstand jeg har...hvilke blodprøver bør man ta? skal ta hele spektret på cyper også slik du tenkte var lurt:)

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, her tror jeg du overdriver sammenhenger og konsekvenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...