Gå til innhold

Rimelig reaksjon av meg ?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Og så synes jeg forresten du kan sette en dato hvor du krever et ja eller nei av din søster.''

Nja...her er det jo prust som ber om en tjeneste - hvis ikke søsteren har lyst til å love noe, er det jo bare å tolke det som et nei - og planlegge med andre muligheter.

Ja, det er hun som ber om en tjeneste, men det er dårlig folkeskikk og ikke svare. Jeg synes det må gå an og si at innen en viss dag må hun få et svar fordi hun da må spørre noen andre.

Ellers tror jeg jo jenta kansje kunne ha fått prøvd seg noen timer alene.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• DoleMari

6

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

Skrevet

''Så vi kan risikere at neste lørdag står vi uten barnevakt til henne :-(''

Nå er det forskjell på 10-åringer selvsagt, men vår 10-åring klarer fint å være alene en lørdags kveld, hvis vi skal bort og hvis ungdommene også skal bort. Vi kjøper inn noe godt til henne, hun koser med film. Vi ringer henne med jevne mellomrom og sjekker hvordan det står til.

Er du sikker på at hun ikke klarer dette helt fint?

Ja, hun ville ikke likt å være alene om kvelden. De to andre skal være alene hjemme den kvelden, noe de gleder seg veldig til :-) Det går ikke at alle tre er alene.

Men jeg sendte en melding til min søster i dag spurte konkret om tiåringen kunne sove, og jeg fikk et tydelig JA. Så da er det i boks da!

Skrevet

Det er bra at du har en lang ferie å se frem til; det høres ut som om du kan trenge den i år :-)

Synes du at opplegget på ABUP virker lovende? Det høres ut som om jenta di har hatt økende problemer det siste året og det er selvfølgelig slitsomt også for dere som foreldre.

''Det er bra at du har en lang ferie å se frem til; det høres ut som om du kan trenge den i år :-)''

Ja - jeg ser veldig frem til påsken!

''Synes du at opplegget på ABUP virker lovende? Det høres ut som om jenta di har hatt økende problemer det siste året og det er selvfølgelig slitsomt også for dere som foreldre.''

Ja - psykologen vi har fått virker veldig dyktig. Jeg snakket lenge med ham i går, og fikk frem mer av utfordringene vi har hjemme. Tror han forstod at jeg var temmelig på felgen,

Han vil ha inn PP-teamet på skolen nå, ift det sosiale på skolen. Vi skal dit igjen til fredag.

Skrevet

''Og siden mannen min er enebarn, så er de jo alt vi har av nærmeste familie, i tillegg til besteforeldrene da...''

Jeg har også veldig liten familie, men det gjelder å bruke noen ekstra gode venner som utvida familie. :) Ungene mine ser på venninna mi (og hunden hennes!) som så godt som familie. :)

Ja, jeg tror jeg får tenke litt mer slik. Jeg er heldig og har flere gode venninner, og de kjenner jo ungene mine bedre enn det tanta gjør.

Fikk forresten svar fra min søster om at tiåringen kan komme og sove der. Så det var jo greit å vite.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja, hun ville ikke likt å være alene om kvelden. De to andre skal være alene hjemme den kvelden, noe de gleder seg veldig til :-) Det går ikke at alle tre er alene.

Men jeg sendte en melding til min søster i dag spurte konkret om tiåringen kunne sove, og jeg fikk et tydelig JA. Så da er det i boks da!

Så flott at det ordnet seg :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Du, når man er på fjellet så skal man la pc'en bli igjen hjemme ;-)

God tur opp til skistua!

Men du, litt på siden. Kan jeg spørre om hva som har skjedd med benet ditt? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Husker du sa at du har gått på krykker. Har du hatt brudd?

Skrevet

Men du, litt på siden. Kan jeg spørre om hva som har skjedd med benet ditt? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Husker du sa at du har gått på krykker. Har du hatt brudd?

Har dårlig rygg med utfall til det ene beinet.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Har dårlig rygg med utfall til det ene beinet.

Uffda. Er det isjas? Synes du skal ta en bentetthetsmåling du også, slik du sa du kunne tenke deg å gjøre. Ikke sikkert det har noen sammeheng, men mente å lese at man kunne få små kompresjonsbrudd (heter det det tro?)

Moren har fått isjas. Foten svikter og jeg sier det samme til henne.

Skrevet

Uffda. Er det isjas? Synes du skal ta en bentetthetsmåling du også, slik du sa du kunne tenke deg å gjøre. Ikke sikkert det har noen sammeheng, men mente å lese at man kunne få små kompresjonsbrudd (heter det det tro?)

Moren har fått isjas. Foten svikter og jeg sier det samme til henne.

Det er en uhyre liten sannsynlighet for at jeg skulle ha benskjørhet - det fikk jeg nemlig testet omhyggelig før jul.... Løp over Bogstadveien utenfor fotgjengerovergangen midt i julerushet og tryna verre enn jeg har gjort på maaaange år. Ramla pladask på håndledd og knær og kun noen blåmerker som resultat.... Neste gang jeg kom til fastlegen innledet han med en tørr bemerkning om at jeg måtte utvise større forsiktighet i trafikken. Han hadde kommet kjørende akkurat da jeg tryna, og han mente også at det ikke var noen grunn til beintetthetsmåling med det første etter å ha kommet hel fra det noe luftige mageplasket.

Jeg har hatt flere prolapser i ryggen og er operert med dårlig resultat, så smertene og beinet er ikke noe mystisk. Det positive er at rygger ofte har godt av å bli eldre ;-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er en uhyre liten sannsynlighet for at jeg skulle ha benskjørhet - det fikk jeg nemlig testet omhyggelig før jul.... Løp over Bogstadveien utenfor fotgjengerovergangen midt i julerushet og tryna verre enn jeg har gjort på maaaange år. Ramla pladask på håndledd og knær og kun noen blåmerker som resultat.... Neste gang jeg kom til fastlegen innledet han med en tørr bemerkning om at jeg måtte utvise større forsiktighet i trafikken. Han hadde kommet kjørende akkurat da jeg tryna, og han mente også at det ikke var noen grunn til beintetthetsmåling med det første etter å ha kommet hel fra det noe luftige mageplasket.

Jeg har hatt flere prolapser i ryggen og er operert med dårlig resultat, så smertene og beinet er ikke noe mystisk. Det positive er at rygger ofte har godt av å bli eldre ;-)

''Det er en uhyre liten sannsynlighet for at jeg skulle ha benskjørhet - det fikk jeg nemlig testet omhyggelig før jul.... Løp over Bogstadveien utenfor fotgjengerovergangen midt i julerushet og tryna verre enn jeg har gjort på maaaange år. Ramla pladask på håndledd og knær og kun noen blåmerker som resultat''

Hmm, jammen sånne fall har jeg hatt mange av uten å brekke noe som helst. Jeg har aldri brukket noe. Jeg var derfor også sikker på at jeg ikke skulle ha osteopeni. Jeg er ikke ikke benskjør enda altså, bare så det er sagt :)

Det jeg hadde nå var noe legen kaller høyenergibrudd og det kan ikke sammenlignes helt egentlig og det var rett ned i et berg i fart rett ovenifra loddrett ned, altså rett ned i steinhardt fjell/berg. Hadde ikke mulighet til å rekke å ta meg for med hendene, så leggen smalt nedi først.

''Neste gang jeg kom til fastlegen innledet han med en tørr bemerkning om at jeg måtte utvise større forsiktighet i trafikken. Han hadde kommet kjørende akkurat da jeg tryna, og han mente også at det ikke var noen grunn til beintetthetsmåling med det første etter å ha kommet hel fra det noe luftige mageplasket''

Nei da så :-)

''Jeg har hatt flere prolapser i ryggen og er operert med dårlig resultat, så smertene og beinet er ikke noe mystisk. Det positive er at rygger ofte har godt av å bli eldre ;-)''

Det håper jeg :-) Broren min har også operert med dårlig resultat, men driver med all slags sport han også. Ser ut til at det er noe familiært, men jeg har sluppet unna så langt. Bare litt av og til.

Tror nå likevel jeg ville tatt en bentetthetsmåling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...