Gå til innhold

Venner tar ikke kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at det alltid er jeg som tar kontakt, de kontakter aldri meg på eget initiativ. Hva kan være forklaringen på det?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

62

• Persille1365381127

9

• tonie

6

• cathlin

6

Skrevet

Kanskje det er tolkningen av "jeg må alltid ta kontakt"?

Kjenner jo ikke deg da, så vet jo ikke hele bildet.

Vet at ofte så tenker jeg slik selv, at det er alltid jeg som må kontakt. Men som oftest så bryr jeg meg ikke så mye om det. Vet at vil jeg at det skal skje noe så må jeg ta initiativ. Og ofte så er det positivt. Trenger å sosialisere.

Eller kanskje dem ikke er så gode venner ?

Kanskje dem har mye som skjer i livet sitt ?

Vanskelig å si utifra det lille du skriver :)

Skrevet

Kanskje de bare er så vant til at det er du som tar kontakt at de ikke tenker over det engang. Jeg lot være å kontakte en venninne av samme grunn en gang og hun reagerte med å si at hun trodde jeg ikke ville ha henne som venninne lenger.

Kanskje det rett og slett er uvane og latskap?

Skrevet

Hei!

Hvis jeg ikke tar kontalt med " venner" er det fordi jeg glemmer det og er opptatt med mine ting, jeg kan komme på det og da tar jeg heller ikke kontakt som regel, bruker så mye tid på å tenke at innen jeg har tenkt ferdig så er jeg som regel opptatt med noe igjen.

Så jeg tror bare det er at mennesker er opptatt.

Skrevet

Umulig å svare på uten at du forteller mer.

Er du vanskelig og sær? Eller er de det? Jobber de mye, og har de lite tid til annet enn det mest nødvendige? Holder dere på å vokse fra hverandre? Er de i ferske kjærlighetsforhold, og holder seg hjemme og turtelduer? Har de småbarn, og du ikke? Ganske vanlig at barnløse fortviler over at kontakten med vennene blir så som så når det kommer barn til.

Du har sikkert en mistanke selv?

Skrevet

Dette er et kjent problem for mange. Det kan være menge ting som kan spille inn, men jeg tror noe har med ulke behov å gjøre.

Gjest Elextra
Skrevet

Vil man være en god venn må man være innstilt på å yte mer og ta mest kontakt i perioder. Kanskje det er din tur nå?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør oss og ikke dem det faktisk gjelder?

Skrevet

Forstår du virkelig ikke det?

Det kan jo være fordi man ville syntes det var ubehagelig, ikke sant?

Og det er vel det forum som dette er til for; at man kan spørre anonymt om ting man ikke ellers våger.

Skrevet

Og det er vel det forum som dette er til for; at man kan spørre anonymt om ting man ikke ellers våger.

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det, og spesielt ikke siden vedkommende skriver så ekstremt sparsommelig. Vi kan komme med flere hundre forklaringer på hva årsaken til dette kan være, men hva som er den egentlige grunnen får man faktisk kun ved å spørre.

Skrevet

Det kan være mange årsaker til det. For meg selv og de rundt meg føler jeg at folk er så travelt opptatt i hverdagen, og når de ikke har det travelt må de få tid til å slappe av også.

Nå har jeg barn, hus og jobb, så jeg har naturlig nok ikke like mye kontakt med vennene mine som før. Min single barnløse venninne har liten forståelse for hvorfor jeg har så sjelden tid til å treffe henne. Sannheten er at det er hun jeg treffer oftes.

Når det gjelder det å ta kontakt, så har jeg flere venninner som aldri tar kontakt, men når jeg tar kontakt så setter de stor pris på det. Jeg føler ikke at de er noe dårligere venninner selv om de aldri tar kontakt selv.

Skrevet

Kan det være at du tar såpass hyppig kontakt at de ikke rekker å ta kontakt med deg først?

Jeg har ei venninne som tar kontakt med meg ca tre-fire ganger pr uke på facebookchat. Av den grunn tar jeg sjelden kontakt med henne. Hvis hun hadde unnlatt å kontakte meg i noen uker, så hadde jeg garantert rukket å henvende meg til henne først....

Skrevet

Kan det være at du tar såpass hyppig kontakt at de ikke rekker å ta kontakt med deg først?

Jeg har ei venninne som tar kontakt med meg ca tre-fire ganger pr uke på facebookchat. Av den grunn tar jeg sjelden kontakt med henne. Hvis hun hadde unnlatt å kontakte meg i noen uker, så hadde jeg garantert rukket å henvende meg til henne først....

Har det noe å si hvem kontakter hvem først? Jeg er den som kontakter venner gang på gang uten at de kontakter meg. Har aldri tenkt at jeg skal vente til de tar kontakt.

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det, og spesielt ikke siden vedkommende skriver så ekstremt sparsommelig. Vi kan komme med flere hundre forklaringer på hva årsaken til dette kan være, men hva som er den egentlige grunnen får man faktisk kun ved å spørre.

Jeg synes kommentarene dine er negative og sure. Kan ikke du la være å svare hvis du synes du ikke har noe å bidra med. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor trådstarter velger å drøfte noe anonymt her. Det gjør vi alle sammen.

Skrevet

Jeg synes kommentarene dine er negative og sure. Kan ikke du la være å svare hvis du synes du ikke har noe å bidra med. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor trådstarter velger å drøfte noe anonymt her. Det gjør vi alle sammen.

Jeg synes det begynner å bli en dårligere tone på Dol. Mange som svarer lite forståelsesfult eller ganske frekt. Så bra du sier fra :)

Skrevet

Jeg synes det begynner å bli en dårligere tone på Dol. Mange som svarer lite forståelsesfult eller ganske frekt. Så bra du sier fra :)

Jeg vet ikke om det er dårligere tone enn før. Dette har vel alltid vært slik, men jeg mener at man kan mye oftere la være å svare i tråder man finner uinteressante.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er dårligere tone enn før. Dette har vel alltid vært slik, men jeg mener at man kan mye oftere la være å svare i tråder man finner uinteressante.

Hva var det som var så galt med svaret hennes? Hun har jo rett, det er komplett umulig å svare når man ikke får vite mer enn her. Jeg synes det er greit at folk får tilbakemeldinger som denne når de skriver innlegg som dette.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Enig med deg.

Skrevet

Kanskje du skal logge av i noen måneder?

Dette er ikke det første sure innlegget du kommer med.

Ettersom du helt tydelig ikke behersker - eller er i en posisjon til å benytte deg av "provoser frem nye tanker", kanskje du skal la være? Det har ikke vært særlig mye konstruktivt du har kommet med de siste månedene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...