Gå til innhold

Venner tar ikke kontakt

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym for anledningen.
Skrevet

''Ja all honnør til ham og det selv mot betaling. Jeg hadde aldri i verden klart det. Her skal man sannelig min hatt trå varsomt! :-)''

Mener du virkelig at det er så ille? Av og til sklir tråder helt ut på psykiatri, men det skjer jo også på åpent - og unntaksvis også på foreldre og barn? Jeg er litt overrasket over at du oppfatter tonen i psykiatri-forumet som så negativ, men det er mulig at jeg har blitt litt "nærsynt" som følge av å ha forholdt meg til forumet i mange år.

Det hadde vært interessant om du vil utdype litt nærmere hva det er du reagerer på.

Jeg vet ikke om jeg bastant skal hevde at det er slik, jeg har riktignok kun vært her i under 1- 1,5 år og jeg vet ikke hvordan det var her tidligere. Jeg liker dette stedet godt, fordi jeg lærer mye av svarene som blir gitt, både fra dem som selv har vært syk men og fra dem som tilsynelatende er friske. Jeg har ofte reagert på det samme som denne tråden tar opp, ikke det at jeg på noen som helst slags måte opplever dette som et useriøst forum men jeg ser at det lett kan ta den retningen om ingen er på vakt. Jeg tror psykiateren som svarer og et par brukere er dem som skal takkes, deriblant deg, jeg ser du også er en av dem som er i hardt vær fra tid til annen :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

62

• Persille1365381127

9

• tonie

6

• cathlin

6

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å blande meg inn i diskusjonen om hvordan du svarer på dol. Men jeg stusser over at du sier at det ikke er pasienter på dol. Jeg våger nesten ikke å svare folk på psykforumet lenger, for da får jeg som regel kritikk, siden de som er her skal behandles med silkehansker.

Du er altså ikke alene om å være små nervøs for å skrive her. Jeg leser som bare det men å skrive blir noe annet :-)

Persille1365381127
Skrevet

''Ja all honnør til ham og det selv mot betaling. Jeg hadde aldri i verden klart det. Her skal man sannelig min hatt trå varsomt! :-)''

Mener du virkelig at det er så ille? Av og til sklir tråder helt ut på psykiatri, men det skjer jo også på åpent - og unntaksvis også på foreldre og barn? Jeg er litt overrasket over at du oppfatter tonen i psykiatri-forumet som så negativ, men det er mulig at jeg har blitt litt "nærsynt" som følge av å ha forholdt meg til forumet i mange år.

Det hadde vært interessant om du vil utdype litt nærmere hva det er du reagerer på.

Jeg mener ikke at tonen i psykiatriforumet er så negativ i seg selv. Men jeg mener at det er vanskelig å svare på en måte som gjør at man ikke angripes for måten man svarer på. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men denne tråden er et godt eksempel på det.

En person svarer noe som i mine øyne bør være helt greit, og så reagerer noen få personer på det - og tråden utvikler seg til å bli en diskusjon om denne personens måte å svare på, fremfor det trådstarter egentlig lurte på.

Jeg synes også at enkelte av de som bruker en del tid på psykiatriforumet er urimelig hårsåre når de diskuterer i andre forum. Det forventes at man må ta hensyn til disse i måten man svarer på, og for oss som ikke er på psykiatri er det ikke så lett å ha oversikten over hvem det er, og hvorfor.

Jeg synes at Madeleinemie er et eksempel til etterfølgelse.

Hun har gjort det klart at hun har en diagnose, og hun har forklart for alle hva dette innebærer. Når hun poster ting på f.eks åpent som får reaksjoner, så kan jeg skrive til henne at hun ikke kan gjøre slik eller sånn fordi at slik eller sånn - og begrunne det godt, og dermed forstår hun hva jeg forklarer henne. Jeg tar hensyn til at hun har en diagnose ved at jeg forklarer meg ekstra godt, men ikke ved at jeg lar være å si hva jeg mener.

Jeg kan si hva jeg mener til henne uten at hun tar det som personlig kritikk, så lenge jeg forklarer hvorfor jeg sier det. Utfordringer er imidlertid at andre tar henne i forsvar, og sier at man ikke kan svare slik eller sånn - basert på sine egne preferanser.

Og om man gjør det til andre, så blir det oppfattet som personangrep, surt, kritisk eller tilsvarende - og man får tilbakemelding om at "man burde visst at", osv. Slik det ble i denne tråden.

Og det er hovedgrunnen til at jeg ytterst sjelden svarer på innlegg i dette forumet.

Gjest Hulderen
Skrevet

Du er altså ikke alene om å være små nervøs for å skrive her. Jeg leser som bare det men å skrive blir noe annet :-)

Godt at jeg ikke er alene, men synd at det har blitt sånn.

Skrevet

Jeg synes det er veldig uberettiget kritikk du kommer med. I mine ører etter å ha lest hele tråden virker det som om dette handler langt mer om deg enn innlegget som ble skrevet. Det jeg finner litt pussig er at det virker som om du kan komme med all verdens spydigheter og frekkheter men det skal xbellax tåle? Hun svarer deg langt høfligere enn hva jeg selv hadde gjort.

Takk.

Skrevet

Takk.

Bare hyggelig :-)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg synes det er veldig uberettiget kritikk du kommer med. I mine ører etter å ha lest hele tråden virker det som om dette handler langt mer om deg enn innlegget som ble skrevet. Det jeg finner litt pussig er at det virker som om du kan komme med all verdens spydigheter og frekkheter men det skal xbellax tåle? Hun svarer deg langt høfligere enn hva jeg selv hadde gjort.

''Det jeg finner litt pussig er at det virker som om du kan komme med all verdens spydigheter og frekkheter men det skal xbellax tåle? Hun svarer deg langt høfligere enn hva jeg selv hadde gjort.''

Dette gjelder for flere, og gjerne på andre deler av forumet enn psykiatri. Det er åpenbart greit å si hva man vil, mens andre skal svare med respekt og omsorg.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å blande meg inn i diskusjonen om hvordan du svarer på dol. Men jeg stusser over at du sier at det ikke er pasienter på dol. Jeg våger nesten ikke å svare folk på psykforumet lenger, for da får jeg som regel kritikk, siden de som er her skal behandles med silkehansker.

''Men jeg stusser over at du sier at det ikke er pasienter på dol. Jeg våger nesten ikke å svare folk på psykforumet lenger, for da får jeg som regel kritikk, siden de som er her skal behandles med silkehansker.''

Hun har jo rett, dette er ikke et sykehus.

Men jeg tenker som deg :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Hvor ble det av gemini72 i tråden?

Er ikke så ofte inne her... Men takk for alle gode svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...