Gå til innhold

Venner tar ikke kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes kommentarene dine er negative og sure. Kan ikke du la være å svare hvis du synes du ikke har noe å bidra med. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor trådstarter velger å drøfte noe anonymt her. Det gjør vi alle sammen.

Også enig!!! Glad noen endelig sier i fra. Har hatt XbellaX's kommentarer i vrangstrupen ganske lenge nå.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

62

• Persille1365381127

9

• tonie

6

• cathlin

6

Skrevet

Forstår du virkelig ikke det?

Det kan jo være fordi man ville syntes det var ubehagelig, ikke sant?

Og det er vel det forum som dette er til for; at man kan spørre anonymt om ting man ikke ellers våger.

Bra tilbakemelding!!

Skrevet

Hvis noe av det de andre har svart deg ikke passer og du tror det kan være noe med deg, kan jeg si noe om hvilke faktorer som gjør at jeg vil unngå de jeg unngår, og derfor ikke tar så ofte kontakt med :)

- Gir lite av seg selv, jeg må overanstrenge meg for å holde en samtale gående

- Føler jeg ikke kan stole på dem

- Er umodne og derfor slitsomme å forholde seg til

- Er selvopptatte

- Har altfor forskjellige interesser eller holdninger

- Er primitive, kan ikke vanlig folkeskikk, skjemmer seg ut (og de de omgås også)

- Er late, eller har en livsstil som er langt unna min egen.

For å gi noen eksempler :)

Skrevet

Hvis noe av det de andre har svart deg ikke passer og du tror det kan være noe med deg, kan jeg si noe om hvilke faktorer som gjør at jeg vil unngå de jeg unngår, og derfor ikke tar så ofte kontakt med :)

- Gir lite av seg selv, jeg må overanstrenge meg for å holde en samtale gående

- Føler jeg ikke kan stole på dem

- Er umodne og derfor slitsomme å forholde seg til

- Er selvopptatte

- Har altfor forskjellige interesser eller holdninger

- Er primitive, kan ikke vanlig folkeskikk, skjemmer seg ut (og de de omgås også)

- Er late, eller har en livsstil som er langt unna min egen.

For å gi noen eksempler :)

Dette var gode poenger. :0) Dessuten går det begge veier. Det vil si at venner som ikke tar kontakt med en (meg) deg, OGSÅ kan ha slike grunner. Selv om man ikke liker å tenke på akkurat det.. hehehe..

Skrevet

Har det noe å si hvem kontakter hvem først? Jeg er den som kontakter venner gang på gang uten at de kontakter meg. Har aldri tenkt at jeg skal vente til de tar kontakt.

Det betyr ingenting for meg, men har f.eks. ei god venninne som mener at det skal være fordelt sånn ca halvt om halvt ;) Selv gidder jeg ikke bry meg om slike detaljer ;)

Skrevet

Dette var gode poenger. :0) Dessuten går det begge veier. Det vil si at venner som ikke tar kontakt med en (meg) deg, OGSÅ kan ha slike grunner. Selv om man ikke liker å tenke på akkurat det.. hehehe..

Ja, så da gjelder det å prøve å se seg selv :)

Skrevet

Kanskje du skal logge av i noen måneder?

Dette er ikke det første sure innlegget du kommer med.

Ettersom du helt tydelig ikke behersker - eller er i en posisjon til å benytte deg av "provoser frem nye tanker", kanskje du skal la være? Det har ikke vært særlig mye konstruktivt du har kommet med de siste månedene.

Jeg er nok ikke den typen som sitter å jatter med, istedet forsøker jeg å stille spørsmål og få vedkommende til å tenke selv. Det er ihvertfall emningen. Jeg kommer aldri til å bli fan av 14 smiletegn i hvert innlegg, eller dikkedarer. Det må dere bare leve med.

Skrevet

Jeg synes kommentarene dine er negative og sure. Kan ikke du la være å svare hvis du synes du ikke har noe å bidra med. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor trådstarter velger å drøfte noe anonymt her. Det gjør vi alle sammen.

Jeg synes jeg absolutt har noe å bidra med, og da svarer jeg. Dersom du ikke liker det jeg kommer med anbefaler jeg ganske enkelt at du lar vær å lese mine innlegg.

Skrevet

Enig med deg.

Det kan ikke være slik at man må passe seg for hvert eneste ord man skriver her inne. Det skal være rom for å kunne svare folk uten å bruke 14 smiletegn i hvert innlegg. Jeg forsøker alltid å svare så godt og seriøst jeg kan, dersom andre opplever det som surt så er det helt ok. Det er jeg redd dere må leve med.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er dårligere tone enn før. Dette har vel alltid vært slik, men jeg mener at man kan mye oftere la være å svare i tråder man finner uinteressante.

Jeg fant tråden faktisk veldig intr., derfor jeg valgte å svare. Fordi, hvorfor ikke utfordre seg litt, pushe litt grenser. Hvorfor sitte å anta og gruble når man kan få et klart svar? Hvorfor bruke så mye unødvendig energi på noe, -jeg vet hvorfor- men jeg håpet vedkommende stilte seg det spørsmålet.

Skrevet

Jeg fant tråden faktisk veldig intr., derfor jeg valgte å svare. Fordi, hvorfor ikke utfordre seg litt, pushe litt grenser. Hvorfor sitte å anta og gruble når man kan få et klart svar? Hvorfor bruke så mye unødvendig energi på noe, -jeg vet hvorfor- men jeg håpet vedkommende stilte seg det spørsmålet.

Jeg mener du har helt rett i det du skriver. Ingen blir bedre av å bli tatt på med "silkehansker". Skal bedring inntreffe må man tåle litt ubehag. Så vidt jeg vet er vi utrustet til å tåle dette.

Skrevet

Jeg er nok ikke den typen som sitter å jatter med, istedet forsøker jeg å stille spørsmål og få vedkommende til å tenke selv. Det er ihvertfall emningen. Jeg kommer aldri til å bli fan av 14 smiletegn i hvert innlegg, eller dikkedarer. Det må dere bare leve med.

Jeg stoetter deg i dette.

Samtidig tror jeg baade jeg og du burde tenke over om vi kan framstaa nedlatende og i overkant skarp, selv om det ikke menes slik. Rett fram er greit, bulldoser er litt verre ;)

Skrevet

Jeg stoetter deg i dette.

Samtidig tror jeg baade jeg og du burde tenke over om vi kan framstaa nedlatende og i overkant skarp, selv om det ikke menes slik. Rett fram er greit, bulldoser er litt verre ;)

Du er litt fin du, jeg er 100% enig. Trist om det oppleves som nedlatende, det er det siste jeg ønsker og det skal jeg ta til meg.

Men at jeg kan oppleves som svært skarp er jeg fullt inneforstått med, det er bare slik jeg er, ..men nå er jeg blitt så haugammel at det gidder jeg ikke gjøre noe med :-)

Dessuten vet jeg at dette forumet har særdeles godt av flere stemmer. Seriøse og direkte svar er èn ting, ondskapsfulle og slemme svar er noe helt annet.

Skrevet

Jeg synes jeg absolutt har noe å bidra med, og da svarer jeg. Dersom du ikke liker det jeg kommer med anbefaler jeg ganske enkelt at du lar vær å lese mine innlegg.

Nå motsier du deg selv kraftig.

Skrevet

Du vet godt at det finnes mange alternativer på skalaen mellom å være kort og konsis på en måte som kan oppfattes som malplassert og lite fintfølende, og det å skrive ti smilyer og dikkedarier.

Jeg biter meg merke i at du ikke tar tilbakemeldinger på en mer konstruktiv måte, og er egentlig ikke så overrasket.

Provokasjoner skal man være ytterst forsiktig med, og man skal gjerne kjenne pasienten svært godt. Her har du kun korte spørsmål å forholde deg til, og virker som om du selv blir veldig irritert av korte spørsmål. Kan du ikke heller la vær å svare, enn å bite fra deg at det er umulig å gi svar på et så kort spørsmål?

Skrevet

Du er litt fin du, jeg er 100% enig. Trist om det oppleves som nedlatende, det er det siste jeg ønsker og det skal jeg ta til meg.

Men at jeg kan oppleves som svært skarp er jeg fullt inneforstått med, det er bare slik jeg er, ..men nå er jeg blitt så haugammel at det gidder jeg ikke gjøre noe med :-)

Dessuten vet jeg at dette forumet har særdeles godt av flere stemmer. Seriøse og direkte svar er èn ting, ondskapsfulle og slemme svar er noe helt annet.

Dette var noe annet ja. Bra du tar det til deg.

Og ja, du oppfattes som nedlatende og skarp, men alle kan forandre seg vet du ;)

Skrevet

Hva var det som var så galt med svaret hennes? Hun har jo rett, det er komplett umulig å svare når man ikke får vite mer enn her. Jeg synes det er greit at folk får tilbakemeldinger som denne når de skriver innlegg som dette.

Jeg synes ikke hun svarte noe greit. Hvis det er umulig å svare lar man være. Den som skriver bestemmer hvor mye opplysninger kommer frem.

Skrevet

Jeg mener du har helt rett i det du skriver. Ingen blir bedre av å bli tatt på med "silkehansker". Skal bedring inntreffe må man tåle litt ubehag. Så vidt jeg vet er vi utrustet til å tåle dette.

Det er forskjell på å ikke ta i med silkehansker, og det å være konstant skarp og en smule nedlatende. Det finnes mange alternativer.

Skrevet

Hva var det som var så galt med svaret hennes? Hun har jo rett, det er komplett umulig å svare når man ikke får vite mer enn her. Jeg synes det er greit at folk får tilbakemeldinger som denne når de skriver innlegg som dette.

Det var faktisk mange som svarte før henne, så det går tydeligvis helt fint an å komme med et godt svar med så få opplysninger. Hun trengte ikke å svare. Det er dessuten ikke første gangen hun biter fra seg ang korte spørsmål. Om man ikke skjønner hva det dreier seg om, kan man enten spørre utdypende spørsmål, eller la være å svare.

Forøvrig tipper jeg flere ikke hadde vært like enig om hun hadde hatt anonymt nick for anledningen.

Skrevet

Det kan ikke være slik at man må passe seg for hvert eneste ord man skriver her inne. Det skal være rom for å kunne svare folk uten å bruke 14 smiletegn i hvert innlegg. Jeg forsøker alltid å svare så godt og seriøst jeg kan, dersom andre opplever det som surt så er det helt ok. Det er jeg redd dere må leve med.

Vel, du skal faktisk være ekstra forsiktig med hva du skriver på et psykiatriforum. Du vet ikke hva de her inne har opplevd, eller hvor godt de egentlig har av din krasse tone. Selv om det kanskje funket på deg en gang, er det ikke sikkert det funker på alle.

Kanskje Åpent Forum ville ha vært en bedre arena?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...