Gå til innhold

Venner tar ikke kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var faktisk mange som svarte før henne, så det går tydeligvis helt fint an å komme med et godt svar med så få opplysninger. Hun trengte ikke å svare. Det er dessuten ikke første gangen hun biter fra seg ang korte spørsmål. Om man ikke skjønner hva det dreier seg om, kan man enten spørre utdypende spørsmål, eller la være å svare.

Forøvrig tipper jeg flere ikke hadde vært like enig om hun hadde hatt anonymt nick for anledningen.

Jeg skjønner ikke hvorfor du og de andre mener at hun biter? Hun svarte kort og greit, synes jeg. Hvis det der var biting synes jeg dere er veldig sarte.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

62

• Persille1365381127

9

• tonie

6

• cathlin

6

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du og de andre mener at hun biter? Hun svarte kort og greit, synes jeg. Hvis det der var biting synes jeg dere er veldig sarte.

Det finnes mange sarte på dette forumet. Utover det så syntes jeg hun svarte surt og grinete. Ingen kan kreve mer informasjon, men det går an å spørre om det.

Skrevet

Vel, du skal faktisk være ekstra forsiktig med hva du skriver på et psykiatriforum. Du vet ikke hva de her inne har opplevd, eller hvor godt de egentlig har av din krasse tone. Selv om det kanskje funket på deg en gang, er det ikke sikkert det funker på alle.

Kanskje Åpent Forum ville ha vært en bedre arena?

"Vel, du skal faktisk være ekstra forsiktig med hva du skriver på et psykiatriforum."

Ingen på psykiatri er laget av glass. Jeg kommer aldri noensinne til å gå rundt på eggeskall hverken her eller på andre forum.

Skrevet

Du vet godt at det finnes mange alternativer på skalaen mellom å være kort og konsis på en måte som kan oppfattes som malplassert og lite fintfølende, og det å skrive ti smilyer og dikkedarier.

Jeg biter meg merke i at du ikke tar tilbakemeldinger på en mer konstruktiv måte, og er egentlig ikke så overrasket.

Provokasjoner skal man være ytterst forsiktig med, og man skal gjerne kjenne pasienten svært godt. Her har du kun korte spørsmål å forholde deg til, og virker som om du selv blir veldig irritert av korte spørsmål. Kan du ikke heller la vær å svare, enn å bite fra deg at det er umulig å gi svar på et så kort spørsmål?

"Jeg biter meg merke i at du ikke tar tilbakemeldinger på en mer konstruktiv måte, og er egentlig ikke så overrasket."

Dette kommer fra en person med et anonymt nick. Du våger ikke engang si meg hvem du er? Det gjør for all del ikke meg noe, men tenk litt på det før du krever at jeg skal ta deg seriøst.

"Provokasjoner skal man være ytterst forsiktig med, og man skal gjerne kjenne pasienten svært godt." Det er ingen "pasienter" på dol. Dette er ikke sykehus. Dette er et forum på internet.

Skrevet

Dette var noe annet ja. Bra du tar det til deg.

Og ja, du oppfattes som nedlatende og skarp, men alle kan forandre seg vet du ;)

Kunne ikke falle meg inn. Jeg er redd du blir nødt til å leve med det.

Skrevet

Kanskje du skal logge av i noen måneder?

Dette er ikke det første sure innlegget du kommer med.

Ettersom du helt tydelig ikke behersker - eller er i en posisjon til å benytte deg av "provoser frem nye tanker", kanskje du skal la være? Det har ikke vært særlig mye konstruktivt du har kommet med de siste månedene.

"Dette er ikke det første sure innlegget du kommer med. Ettersom du helt tydelig ikke behersker - eller er i en posisjon til å benytte deg av "provoser frem nye tanker", kanskje du skal la være? Det har ikke vært særlig mye konstruktivt du har kommet med de siste månedene."

Gå stadig tilbake til dette innlegget, og finner det litt artig at du irriterer deg i månedsvis over mine innlegg. Dersom jeg skriver så dårlig og har så lite å komme med, over lengre tid, hvorfor i alle dager leser du dem da? Det er enkelt og greit å hoppe over den typen innlegg.

Skrevet

Det finnes mange sarte på dette forumet. Utover det så syntes jeg hun svarte surt og grinete. Ingen kan kreve mer informasjon, men det går an å spørre om det.

"Det finnes mange sarte på dette forumet"

Dette er akkurat hva jeg forsøker å bekjempe på dette forumet. Sarte, såre, sære mennesker som forventer at resten av verden skal ta hensyn.

Skrevet

Også enig!!! Glad noen endelig sier i fra. Har hatt XbellaX's kommentarer i vrangstrupen ganske lenge nå.

Men leser dem gjør du jo? Over flere måneder? Jeg skulle tatt deg seriøst om du klarte å kvinne deg opp og stå frem med nicket ditt.

Skrevet

Nå motsier du deg selv kraftig.

Faktisk ikke. Det jeg sier er at jeg opplever jeg har noe å komme med og når jeg gjør det så velger jeg å svare. Om det er et svar du og en anonym ikke kan fordra så lever jeg helt greit videre med det, jeg trenger ikke at alle liker meg.

Det som gjør psykforumet på dol så viktig og fint er at det er rom for alle typer svar, ikke bare kosemose og 14 smiletegn-type svar.

Dersom mine innlegg plager deg foreslår jeg at du lar vær å lese dem, mer vanskelig enn det er det ikke.

Skrevet

Det er forskjell på å ikke ta i med silkehansker, og det å være konstant skarp og en smule nedlatende. Det finnes mange alternativer.

Det er også noe med å være over the top sensitiv, noe jeg opplever at du kanskje er akkurat nå. At menneskene her inne har opplevd mye vondt er noe jeg aldri tviler på men så lenge jeg opplever at jeg svarer med respekt og at jeg har noe seriøst å komme med, så vil jeg fortsette å svare.

Jeg kommer ikke til å begynne med å vakle rundt på eggeskall i frykt for å si noe andre kan ta seg nær av. Jeg er redd du ikke får viljen din der.

Skrevet

Det var faktisk mange som svarte før henne, så det går tydeligvis helt fint an å komme med et godt svar med så få opplysninger. Hun trengte ikke å svare. Det er dessuten ikke første gangen hun biter fra seg ang korte spørsmål. Om man ikke skjønner hva det dreier seg om, kan man enten spørre utdypende spørsmål, eller la være å svare.

Forøvrig tipper jeg flere ikke hadde vært like enig om hun hadde hatt anonymt nick for anledningen.

"Det var faktisk mange som svarte før henne, så det går tydeligvis helt fint an å komme med et godt svar med så få opplysninger. Hun trengte ikke å svare."

Nei jeg trengte ikke men jeg opplevde at mitt svar var annerledes. Hva er poenget med å gi samme svar til innsender for femte gang?

"Det er dessuten ikke første gangen hun biter fra seg ang korte spørsmål. Om man ikke skjønner hva det dreier seg om.." Jeg forstår utmerket godt hva det dreier seg om, men jeg ser et stort poeng i å få ulike typer svar som innsender.

"Forøvrig tipper jeg flere ikke hadde vært like enig om hun hadde hatt anonymt nick for anledningen." Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal svare på dette. Om mine svar irriterer deg så grenseløst så la vær å les dem, hva er problemet?

Gjest Hulderen
Skrevet

"Jeg biter meg merke i at du ikke tar tilbakemeldinger på en mer konstruktiv måte, og er egentlig ikke så overrasket."

Dette kommer fra en person med et anonymt nick. Du våger ikke engang si meg hvem du er? Det gjør for all del ikke meg noe, men tenk litt på det før du krever at jeg skal ta deg seriøst.

"Provokasjoner skal man være ytterst forsiktig med, og man skal gjerne kjenne pasienten svært godt." Det er ingen "pasienter" på dol. Dette er ikke sykehus. Dette er et forum på internet.

Jeg har ikke tenkt å blande meg inn i diskusjonen om hvordan du svarer på dol. Men jeg stusser over at du sier at det ikke er pasienter på dol. Jeg våger nesten ikke å svare folk på psykforumet lenger, for da får jeg som regel kritikk, siden de som er her skal behandles med silkehansker.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å blande meg inn i diskusjonen om hvordan du svarer på dol. Men jeg stusser over at du sier at det ikke er pasienter på dol. Jeg våger nesten ikke å svare folk på psykforumet lenger, for da får jeg som regel kritikk, siden de som er her skal behandles med silkehansker.

"Men jeg stusser over at du sier at det ikke er pasienter på dol. Jeg våger nesten ikke å svare folk på psykforumet lenger, for da får jeg som regel kritikk, siden de som er her skal behandles med silkehansker."

Dol er ikke et sykehus, er det jeg mener. Her er det rom for alle typer svar, også fra åpentforum. Om jeg blir sett på som ei sur gammel kjerring fordi jeg ikke gidder å dille og dalle så skal jeg ta det med stolhet og glede. For er det noe jeg hater så er det EKSAKT hva du referer til.

Skrevet

Det er forskjell på å ikke ta i med silkehansker, og det å være konstant skarp og en smule nedlatende. Det finnes mange alternativer.

Jeg er ikke enig med deg. XbellaX er faktisk en av dem her inne som har hjulpet meg mest de gangene jeg har trengt det. Rådene hennes til meg har ihvertfall vært oppbyggende og hjelpsomme.

Blir du såret når noen skriver kort og direkte til deg? I såfall må du ta på deg nye "briller" når du leser. I tillegg kan du jo tenke over hva som er meningen med et svar du får. Er det dulling og kosing, eller er det meningen man skal lære noe av det? Jeg foretrekker det siste.

Skrevet

"Det finnes mange sarte på dette forumet"

Dette er akkurat hva jeg forsøker å bekjempe på dette forumet. Sarte, såre, sære mennesker som forventer at resten av verden skal ta hensyn.

''Dette er akkurat hva jeg forsøker å bekjempe på dette forumet. Sarte, såre, sære mennesker som forventer at resten av verden skal ta hensyn.''

Har du psykiatrisk utdannelse eller har du fått et bud om å endre på praksisen her? Hvorfor må du kjempe for noe slikt? Hva får deg til å tro at verden blir bedre hvis du kjemper mot de sarte menneskene på psykiatrisk forum?

Skrevet

''Dette er akkurat hva jeg forsøker å bekjempe på dette forumet. Sarte, såre, sære mennesker som forventer at resten av verden skal ta hensyn.''

Har du psykiatrisk utdannelse eller har du fått et bud om å endre på praksisen her? Hvorfor må du kjempe for noe slikt? Hva får deg til å tro at verden blir bedre hvis du kjemper mot de sarte menneskene på psykiatrisk forum?

"Har du psykiatrisk utdannelse eller har du fått et bud om å endre på praksisen her? Hvorfor må du kjempe for noe slikt? "

Fordi det har vært psykiatriforumets policy i mange mange år.

Hvorfor? Fordi det er viktig.

Skrevet

"Har du psykiatrisk utdannelse eller har du fått et bud om å endre på praksisen her? Hvorfor må du kjempe for noe slikt? "

Fordi det har vært psykiatriforumets policy i mange mange år.

Hvorfor? Fordi det er viktig.

For hvem er det viktig? Deg privat?

Jeg forstår rett og slett ikke hva du prøver å oppnå i denne tråden. Legger ellers veldig lite merke til nick og har ikke lagt merke til deg før.

Skrevet

For hvem er det viktig? Deg privat?

Jeg forstår rett og slett ikke hva du prøver å oppnå i denne tråden. Legger ellers veldig lite merke til nick og har ikke lagt merke til deg før.

"For hvem er det viktig? Deg privat? Jeg forstår rett og slett ikke hva du prøver å oppnå i denne tråden. "

Det er viktig at dette forumet har plass til flere typer svar og det er en tankevekker når andre mennesker knapt våger å skrive her av frykt for å få kritikk fordi man ikke er "snill og mild nok".

Når man skriver på et åpent forum som dette er så må man tåle å få de svarene man får(og de aller fleste gjør så absolutt det),

det betyr ikke at man trenger å like dem alle. Så lenge man svarer seriøst og med respekt kan man si nær sagt alt man ønsker. at jeg har tråkket noen på tærne er åpenbart, det tror jeg vi alle gjør i blant og det får være helt ok men vi kan ikke ha et forum hvor folk er så sarte at de ikke tåler et vanlig svar.

Jeg forsøker ikke å oppnå noe men å svare deg på det du spør om. Dette har vært psyk.forumets policy i veldig mange år.

Skrevet

"For hvem er det viktig? Deg privat? Jeg forstår rett og slett ikke hva du prøver å oppnå i denne tråden. "

Det er viktig at dette forumet har plass til flere typer svar og det er en tankevekker når andre mennesker knapt våger å skrive her av frykt for å få kritikk fordi man ikke er "snill og mild nok".

Når man skriver på et åpent forum som dette er så må man tåle å få de svarene man får(og de aller fleste gjør så absolutt det),

det betyr ikke at man trenger å like dem alle. Så lenge man svarer seriøst og med respekt kan man si nær sagt alt man ønsker. at jeg har tråkket noen på tærne er åpenbart, det tror jeg vi alle gjør i blant og det får være helt ok men vi kan ikke ha et forum hvor folk er så sarte at de ikke tåler et vanlig svar.

Jeg forsøker ikke å oppnå noe men å svare deg på det du spør om. Dette har vært psyk.forumets policy i veldig mange år.

Det jeg reagerte på i begynnelsen var at jeg syntes du kom med unødvendig sur kommentar til trådstarter. Jeg ser fremdeles ikke hva du kan oppnå med slikt. Jeg aner ingenting om hva som har vært din eller forumets policy i mange år. Jeg tror forumets policy har variert mye.

Du tråkker ikke meg på tærne i det hele tatt. Jeg har først og fremst problemer med å forstå hva du prøver å oppnå når du svarer trådstarter at det er umulig å svare henne fordi hun gir ikke nok opplysninger. Det har ingenting med sarthet å gjøre. Hvordan kan du vite om vedkommende er sart eller ikke? Mange andre svarte så dette var ikke problem for andre enn deg. At du interesserte deg for dette innlegget er vanskelig å forstå hvis du syntes ikke du fikk nok opplysninger.

Hvis du ser etter så svarte jeg aldri trådstarter nettopp fordi innlegget fenget meg ikke eller at jeg ikke hadde noe svar.

Skrevet

Det jeg reagerte på i begynnelsen var at jeg syntes du kom med unødvendig sur kommentar til trådstarter. Jeg ser fremdeles ikke hva du kan oppnå med slikt. Jeg aner ingenting om hva som har vært din eller forumets policy i mange år. Jeg tror forumets policy har variert mye.

Du tråkker ikke meg på tærne i det hele tatt. Jeg har først og fremst problemer med å forstå hva du prøver å oppnå når du svarer trådstarter at det er umulig å svare henne fordi hun gir ikke nok opplysninger. Det har ingenting med sarthet å gjøre. Hvordan kan du vite om vedkommende er sart eller ikke? Mange andre svarte så dette var ikke problem for andre enn deg. At du interesserte deg for dette innlegget er vanskelig å forstå hvis du syntes ikke du fikk nok opplysninger.

Hvis du ser etter så svarte jeg aldri trådstarter nettopp fordi innlegget fenget meg ikke eller at jeg ikke hadde noe svar.

Det var ikke trådstarter jeg svarte på det du referer til, men Remlow. Det jeg skrev til trådstarter var noe ala hvorfor ikke spørre dem det gjelder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...