Gå til innhold

Venner tar ikke kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ikke trådstarter jeg svarte på det du referer til, men Remlow. Det jeg skrev til trådstarter var noe ala hvorfor ikke spørre dem det gjelder.

Du hadde flere innlegg da jeg først kommenterte. Jeg reagerte på dem alle sammen.

Det trenges ingen fantasi til å forstå hvorfor noen drøfter noe anonymt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

62

• Persille1365381127

9

• tonie

6

• cathlin

6

Skrevet

Du hadde flere innlegg da jeg først kommenterte. Jeg reagerte på dem alle sammen.

Det trenges ingen fantasi til å forstå hvorfor noen drøfter noe anonymt.

Men ingen til trådstarter annet enn dette: "Jeg skjønner ikke hvorfor du spør oss og ikke dem det faktisk gjelder?"

Dette må være lov å spørre om.

Skrevet

Men ingen til trådstarter annet enn dette: "Jeg skjønner ikke hvorfor du spør oss og ikke dem det faktisk gjelder?"

Det må være lov å spørre deg hvorfor dette er så vanskelig å skjønne;-)

Skrevet

Jo, men det er jo slike ting det er godt å kunne spørre om på et slikt forum :)

Jeg tror jeg hadde følt det ubehagelig å spørre venner direkte om dette..... veldig ok å lufte hva man selv måtte ønske her inne først :)

Skrevet

Det må være lov å spørre deg hvorfor dette er så vanskelig å skjønne;-)

Det er det absolutt. Men så fortsetter du og en anonym videre med innlegg dere har reagert på og da forsøker jeg å svare. Som jeg har nevnt tidligere, la vær å les mine innlegg dersom dere ikke liker dem for jeg kommer ikke til å forandre min skrivemåte. Dersom webmaster forandrer dette forumets policy så retter jeg meg selvsagt etter det.

Fordi om en setning ikke har 2 smiletegn etter seg betyr ikke det at den er ment som sur, da er man i aller høyeste grad nærtagen.

Skrevet

Jo, men det er jo slike ting det er godt å kunne spørre om på et slikt forum :)

Jeg tror jeg hadde følt det ubehagelig å spørre venner direkte om dette..... veldig ok å lufte hva man selv måtte ønske her inne først :)

Så absolutt. Men kanskje vedkommende stiller seg selv spørsmålet; hvorfor spør jeg dem bare ikke. For, slik jeg skriver, forstår jeg ikke hvorfor man ønsker å gruble på noe som er såpass sårt og vondt som dette emnet faktisk er når man kan få et realt, om enn trist, svar.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å blande meg inn i diskusjonen om hvordan du svarer på dol. Men jeg stusser over at du sier at det ikke er pasienter på dol. Jeg våger nesten ikke å svare folk på psykforumet lenger, for da får jeg som regel kritikk, siden de som er her skal behandles med silkehansker.

Vet du, jeg har til sammenligning reagert kun positivt eller nøytralt til dine svar til andre her inne :)

Skrevet

Hvis noe av det de andre har svart deg ikke passer og du tror det kan være noe med deg, kan jeg si noe om hvilke faktorer som gjør at jeg vil unngå de jeg unngår, og derfor ikke tar så ofte kontakt med :)

- Gir lite av seg selv, jeg må overanstrenge meg for å holde en samtale gående

- Føler jeg ikke kan stole på dem

- Er umodne og derfor slitsomme å forholde seg til

- Er selvopptatte

- Har altfor forskjellige interesser eller holdninger

- Er primitive, kan ikke vanlig folkeskikk, skjemmer seg ut (og de de omgås også)

- Er late, eller har en livsstil som er langt unna min egen.

For å gi noen eksempler :)

- Høy på seg selv, overbevist om at de er sååå smarte, blander seg og gir råd de overhodet ikke har peiling på, kverrulerer, gjør seg vanskelige, hobbypsykologer.

- Gjemmer dårlig oppførsel bak en "de bare er sånn, og det får verden bare takle"-holdning

- Evner ikke å ta tilbakemeldinger

:)

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg. XbellaX er faktisk en av dem her inne som har hjulpet meg mest de gangene jeg har trengt det. Rådene hennes til meg har ihvertfall vært oppbyggende og hjelpsomme.

Blir du såret når noen skriver kort og direkte til deg? I såfall må du ta på deg nye "briller" når du leser. I tillegg kan du jo tenke over hva som er meningen med et svar du får. Er det dulling og kosing, eller er det meningen man skal lære noe av det? Jeg foretrekker det siste.

Jeg har tidligere lest xbellax's innlegg her inne og funnet de konstruktive, forståelsesfulle og hjelpsomme.

I den siste tiden har tonen forandret seg.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du og de andre mener at hun biter? Hun svarte kort og greit, synes jeg. Hvis det der var biting synes jeg dere er veldig sarte.

Det er noe med å spise av andre med et kort unødvendig liksom-provoserende svar, når det svært enkelt går an å tenke seg til visse saker og dermed svare langt mer konstruktivt. Andre greier det, hun greide det før.

Skrevet

Jeg er en som sjelden tar kontakt. Men det er fordi jeg tror jeg har en unnvikende personlighet. Jeg er redd for at noen skal si nei, og jeg følr meg underlegen. Det kan være tusen grunner til at de andre ikke tar kontakt, men så lenge de vil ha kontakt med deg så liker de nok også at du tar kontakt. Så fortsett med det. Jeg blir kjempe glad noen tar kontakt med meg. Men man er forskjellig.

Skrevet

"Det finnes mange sarte på dette forumet"

Dette er akkurat hva jeg forsøker å bekjempe på dette forumet. Sarte, såre, sære mennesker som forventer at resten av verden skal ta hensyn.

Herregud.

Tror du ikke man møter nok vansker ellers i livet om man ikke skal gjøre det på en møteplass hvor man endelig har muligheten til å spørre om ting man kanskje ikke tør spørre andre om?

Dermed ikke sagt at det skal være dulling, men gode svar kan man da likevel ta seg tid til. Tough love med Dr Phil er fint og flott, men det er ikke alle det er så oppbyggende for. Husk at det ikke er alle som har støtte i de rundt seg eller fire timer i uka med psykolog. De har kanskje bare dette forumet som trygghet i livet sitt. De har kanskje ikke din base av trygghet og oppbacking i livet. Hvordan skal det da bli bedre med ENDA en arena med korte toughen up-svar? Noen ganger riktig, ja, men slettes ikke alltid. Vanskelig å vurdere når også, synes du ikke?

Skrevet

Så absolutt. Men kanskje vedkommende stiller seg selv spørsmålet; hvorfor spør jeg dem bare ikke. For, slik jeg skriver, forstår jeg ikke hvorfor man ønsker å gruble på noe som er såpass sårt og vondt som dette emnet faktisk er når man kan få et realt, om enn trist, svar.

Bare et siste lite innspill:

Skjønner at det er godt ment, men jeg tror stilen din var mye mer konstruktiv før. Jeg har lest dine innlegg over flere år og hadde aldri noe å utsette på de.

Det må gå an å stoppe opp av og til å vurdere om man kanskje skal begynne å ordlegge seg litt annerledes, heller enn å være bombastisk "si hva dere vil, jeg endrer meg aldri, deal with it", eller tolke det til at alle er oversensitive og følge opp med argumentasjon om at pute-sying ikke er bra (noe de aller fleste uansett vet meget godt, og som uansett ikke er poenget her.). Vi må da alle endre oss litt av og til, det er bare et sunnhetstegn.

Gjest Modern77
Skrevet

- Høy på seg selv, overbevist om at de er sååå smarte, blander seg og gir råd de overhodet ikke har peiling på, kverrulerer, gjør seg vanskelige, hobbypsykologer.

- Gjemmer dårlig oppførsel bak en "de bare er sånn, og det får verden bare takle"-holdning

- Evner ikke å ta tilbakemeldinger

:)

''Høy på seg selv, overbevist om at de er sååå smarte, blander seg og gir råd de overhodet ikke har peiling på, kverrulerer, gjør seg vanskelige, hobbypsykologer.

''

Uff, jeg kjenner en sånn...

Gjest Modern77
Skrevet

Det betyr ingenting for meg, men har f.eks. ei god venninne som mener at det skal være fordelt sånn ca halvt om halvt ;) Selv gidder jeg ikke bry meg om slike detaljer ;)

Det kan være litt travelt hvis det er en prinsippsak om at "nå ringte jeg deg sist, så nå hører du ikke noe fra meg før du ringer først"...

Samme hvem som ringer først og sist, men skjønner at en kanskje kan føle seg oversett om det alltid er den personen som må ta kontakt først og dersom en ikke gir lyd fra seg på en stund ennå ikke hører noe fra de andre...

men kan hende tar de andre det som en selvfølge at vedkommende alltid ringer,

og siden hun ikke har tatt kontakt så har hun nok hatt det travelt med noe...

eller kanskje tror de hun er sure på de for noe og ikke tar kontakt pga det...

Ikke godt å vite. FOlk er rare, særlig det kvinnelige kjønn... vi er eksperter på å lage oss problemer.

Skrevet

Det er noe med å spise av andre med et kort unødvendig liksom-provoserende svar, når det svært enkelt går an å tenke seg til visse saker og dermed svare langt mer konstruktivt. Andre greier det, hun greide det før.

Jeg har ikke lagt merke til noen forandring hos henne. Noen ganger fatter hun seg i korthet. Jeg kunne godt skrevet det samme jeg, og det uten at jeg var det minste sur. Jeg er i grunnen svært sjelden sur, men jeg har jo skjønt at mange tror jeg er det. Det må da være lov å skrive kort og klart uten å pakke inn alt i bomull før man poster?

Skrevet

Herregud.

Tror du ikke man møter nok vansker ellers i livet om man ikke skal gjøre det på en møteplass hvor man endelig har muligheten til å spørre om ting man kanskje ikke tør spørre andre om?

Dermed ikke sagt at det skal være dulling, men gode svar kan man da likevel ta seg tid til. Tough love med Dr Phil er fint og flott, men det er ikke alle det er så oppbyggende for. Husk at det ikke er alle som har støtte i de rundt seg eller fire timer i uka med psykolog. De har kanskje bare dette forumet som trygghet i livet sitt. De har kanskje ikke din base av trygghet og oppbacking i livet. Hvordan skal det da bli bedre med ENDA en arena med korte toughen up-svar? Noen ganger riktig, ja, men slettes ikke alltid. Vanskelig å vurdere når også, synes du ikke?

Det blir helt feil at dette skal være et spesielt forum hvor man må ta spesielle hensyn og veie sine ord på gullvekt. Man kan si det man ønsker her som alle andre steder, så lenge man gjør det med respekt.

Skrevet

Skjønner at det er godt ment, men jeg tror stilen din var mye mer konstruktiv før. Jeg har lest dine innlegg over flere år og hadde aldri noe å utsette på de.

Det må gå an å stoppe opp av og til å vurdere om man kanskje skal begynne å ordlegge seg litt annerledes, heller enn å være bombastisk "si hva dere vil, jeg endrer meg aldri, deal with it", eller tolke det til at alle er oversensitive og følge opp med argumentasjon om at pute-sying ikke er bra (noe de aller fleste uansett vet meget godt, og som uansett ikke er poenget her.). Vi må da alle endre oss litt av og til, det er bare et sunnhetstegn.

Så absolutt, men jeg foreslår at du heller lar vær å lese mine innlegg fremover. Jeg har åpenbart tråkket deg på tærne mer enn èn gang, og det beklager jeg men det hender vi alle gjør det. Dersom man er så sart og sår at man ikke tåler å bli spurt - hvorfor spør du ikke dem det gjelder, så er kanskje ikke internett nyttig å bruke videre.

Jeg tar null selvkritikk på det jeg skrev til trådstarter. Jeg er redd du blir nødt til å irritere deg videre. Jeg er forøvrig helt enig i at det er en mellomting mellom silkehansker og bulldoser, jeg opplever ikke megselv som noen av delene men jeg ser iblant helt klare antydninger til at forumet kan helle i en mer dullete-retning. Det er mennesker som ikke engang våger å skrive noe på dette forumet av frykt for å få kritikk, det er en tankevekker.

Mine svar er hverken sure eller slemme, men jeg skriver helt klart ærlig og direkte, og det kommer jeg altså til å fortsette med.

Skrevet

Det kan være litt travelt hvis det er en prinsippsak om at "nå ringte jeg deg sist, så nå hører du ikke noe fra meg før du ringer først"...

Samme hvem som ringer først og sist, men skjønner at en kanskje kan føle seg oversett om det alltid er den personen som må ta kontakt først og dersom en ikke gir lyd fra seg på en stund ennå ikke hører noe fra de andre...

men kan hende tar de andre det som en selvfølge at vedkommende alltid ringer,

og siden hun ikke har tatt kontakt så har hun nok hatt det travelt med noe...

eller kanskje tror de hun er sure på de for noe og ikke tar kontakt pga det...

Ikke godt å vite. FOlk er rare, særlig det kvinnelige kjønn... vi er eksperter på å lage oss problemer.

Jeg er enig! Jeg håper da for Guds skyld folk tar kontakt med meg fordi de ønsker det, ikke fordi de føler de må ;)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det var godt skrevet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...