Gå til innhold

Forbannet på DPS

Anbefalte innlegg

Gjest goddamn
Skrevet

I dag ringte de meg fra DPSen om psykologen var syk. Men vet du hva de greide å gjøre? Av en eller annen latterlig grunn ringte de først til min far og spurte etter meg. Jeg er voksen, og bor ikke hjem til mine foreldre. Hvordan i all verden klarer de det?

Mine foreldre vet ikke, og SKAL ikke vite at jeg går på noe DPS, så nå måtte jeg prøve etter beste evne å lyve til min far om at jeg ikke har noe med de å gjøre.

Skjønner ikke hvordan de har fått nummeret til min far, og de har da ringt meg før så skjønner ikke hva som skjer. Blir veldig utrygg på hvor mye man kan stole på disse folka nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Dette her må du klage på. Ihvertfall si klart i fra til DPS at dette ikke er noe de skal gjøre.

Gjest goddamn
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Dette her må du klage på. Ihvertfall si klart i fra til DPS at dette ikke er noe de skal gjøre.

Ja. Denne erfaringen betyr én ting til dere der ute: Man kan ikke stole på at DPS-ene når som helst ringer deres foreldre.

Skrevet

Er du folkeregistrert på din fars adresse? I så fall kan det være forklaringen: De fant ikke mobilnummeret ditt og søkte etter telefonnummer på folkeregistrert adresse. Alle på DPS-et er vel ikke informert om at din far ikke skal kontaktes? Spør hvordan de kan forsikre seg om at det ikke skjer igjen. (Merknad i systemet e.l. - info som er tilgjengelig selv hvis behandleren din er syk.)

Gjest goddamn
Skrevet

Er du folkeregistrert på din fars adresse? I så fall kan det være forklaringen: De fant ikke mobilnummeret ditt og søkte etter telefonnummer på folkeregistrert adresse. Alle på DPS-et er vel ikke informert om at din far ikke skal kontaktes? Spør hvordan de kan forsikre seg om at det ikke skjer igjen. (Merknad i systemet e.l. - info som er tilgjengelig selv hvis behandleren din er syk.)

Nei, har ikke vært folkeregistrert der siden jeg bodde hjemme og det er mange år siden. Det er jo idiotisk å bryte taushetsplikten på denne måten. Hva blir neste? Ringer de jobben?? Fy faen!

Skrevet

Nei, har ikke vært folkeregistrert der siden jeg bodde hjemme og det er mange år siden. Det er jo idiotisk å bryte taushetsplikten på denne måten. Hva blir neste? Ringer de jobben?? Fy faen!

Jeg er enig at det ikke er bra, men det er vel neppe gjort bevisst. Jeg får fremdeles brev fra offentlige etater tilsendt en adresse jeg var folkeregistrert på for ti år og fire leiligheter siden - til tross for at jeg har meldt fra. Si klart og saklig fra om at det er uakseptabelt og spør hvordan de kan forsikre seg om at det ikke skjer igjen.

Skrevet

Jeg tviler på det går på taushetsplikt dette, men uansett så er det noe som ikke skal skje. Helt pussig at de ringer til dine foreldre, bodde du der før mens du var under terapi på DPS. Siden du ikke står oppført på den adressen er det helt besynderlig rart at de ikke kontakter deg direkte men din far. Ikke ring dem om dette men ta det opp når du går dit, både med din behandler + de kontoransatte.

Gjest goddamn
Skrevet

Jeg er enig at det ikke er bra, men det er vel neppe gjort bevisst. Jeg får fremdeles brev fra offentlige etater tilsendt en adresse jeg var folkeregistrert på for ti år og fire leiligheter siden - til tross for at jeg har meldt fra. Si klart og saklig fra om at det er uakseptabelt og spør hvordan de kan forsikre seg om at det ikke skjer igjen.

Ja, min far rakk ikke å spørre de hva de gjaldt. Men da han søkte opp nummeret og fant ut hvor det kom fra (de introduserte seg ikke engang), så ble han litt engstelig. Han prøvde å ringe meg flere ganger men jeg kunne ikke ta telefonen akkurat da. Så han ble redd jeg var innlagt og hadde rømt, eller et eller annet.

Gjest goddamn
Skrevet

Jeg tviler på det går på taushetsplikt dette, men uansett så er det noe som ikke skal skje. Helt pussig at de ringer til dine foreldre, bodde du der før mens du var under terapi på DPS. Siden du ikke står oppført på den adressen er det helt besynderlig rart at de ikke kontakter deg direkte men din far. Ikke ring dem om dette men ta det opp når du går dit, både med din behandler + de kontoransatte.

Jeg vet ikke om jeg tør å ta det opp. Jeg er redd for alt :(

Gjest goddamn
Skrevet

Og nei, har ikke bodde "hjemme" mens jeg har vært i behandling.

Gjest goddamn
Skrevet

Å oppgi at noen går til behandling er å bryte taushetsplikten. Nå var det ikke det som skjedde her, men jeg måtte lyve meg unna det. Men at min far nå sikkert har en mistanke om at jeg går det, er vel ganske sikkert.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tør å ta det opp. Jeg er redd for alt :(

Du har heller ikke bodd hjemme mens du gikk hos DPS, enda rarere at de da ringer deg hjem. Feil skjer men jeg håper du samler sammen noen bøtter med mot og spør dem hvorfor dette skjedde. Kan det tenkes at vedkommende står som pårørende? (Uansett driver man ikke å ringer rundt til alle pårørende i denne situasjonen, men Gudene vet hva folk driver med i blant).

Skrevet

Å oppgi at noen går til behandling er å bryte taushetsplikten. Nå var det ikke det som skjedde her, men jeg måtte lyve meg unna det. Men at min far nå sikkert har en mistanke om at jeg går det, er vel ganske sikkert.

Ah, beklager da misforsto jeg deg, jeg trodde de kun hadde spurt etter deg om du skjønner. Dette er noe som ikke skal skje men i blant glipper det, jeg håper du spør dem om hvorfor.

Gjest Dårlig av Dps
Skrevet

Dette må du finne ut av.

Slikt skal ikke og må ikke skje!

Gjest goddamn
Skrevet

Ah, beklager da misforsto jeg deg, jeg trodde de kun hadde spurt etter deg om du skjønner. Dette er noe som ikke skal skje men i blant glipper det, jeg håper du spør dem om hvorfor.

Tror ikke du misforstod, de hadde kun spurt etter meg. Men man legger jo fort sammen 1 + 1.

Gjest goddamn
Skrevet

Du har heller ikke bodd hjemme mens du gikk hos DPS, enda rarere at de da ringer deg hjem. Feil skjer men jeg håper du samler sammen noen bøtter med mot og spør dem hvorfor dette skjedde. Kan det tenkes at vedkommende står som pårørende? (Uansett driver man ikke å ringer rundt til alle pårørende i denne situasjonen, men Gudene vet hva folk driver med i blant).

Jeg har i hvert fall ikke oppført noen pårørende. Og hva med folk som lever i skjul for andre?

Gjest goddamn
Skrevet

Dette må du finne ut av.

Slikt skal ikke og må ikke skje!

Vet, men vet ikke om jeg tør å klage.

Skrevet

Jeg har i hvert fall ikke oppført noen pårørende. Og hva med folk som lever i skjul for andre?

Noen pårørende har alle, det _må_ de ha. Kanskje din far står som pårørende i tidligere journal? Jeg aner virkelig ikke.

Skrevet

Tror ikke du misforstod, de hadde kun spurt etter meg. Men man legger jo fort sammen 1 + 1.

Ja da har de ikke brutt noen taushetsplikt, jeg leser under her at de heller ikke presenterte seg. Uansett synes jeg ikke dette skal skje overhodet men vi er mennesker og vi gjør i blant feil. Bare spør dem du om hva som er skjedd, det kan være en glipp eller det kan være ført opp feil kontakt info, da får du i det minste rettet opp i det til en evt neste gang.

Gjest goddamn
Skrevet

Noen pårørende har alle, det _må_ de ha. Kanskje din far står som pårørende i tidligere journal? Jeg aner virkelig ikke.

Har aldri oppgitt noe om pårørende. Ikke siden BUP, og de journalene har de ikke tilgang til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...