Gå til innhold

Har naboen blitt min venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja det kan man lure på? (jeg lurer nå)

I dag da jeg var lei meg og alene og algene ikke klarte fange min interesse, ringte min nabo til meg, dette fordi naboen ikke har sertifikat.

Jeg slo straks på lydløs og tenkte "hva i alle dager gjør jeg nå?"jeg så jo hvem som ringte og det midt på vinteren! Så skrev jeg "jeg er syk, ikke fysisk har du behov for hjelp send sms til meg, IKKE ring". Min nabo sendte så sms, og jeg svarte at jeg er psykisk sliten (nabo vet om asperger syndrom da jeg jo snakker om feil ting over hekken, hekken voksen slett ikke så fort som jeg hadde tenkt) og er kun tilgjengelig på sms og orker ikke ord inn i ørene nå.

Ved en feiltagelse trykket jeg på en knapp på telefonen min så min nabo kom rett inn i stuen på mikrofon, det var ubehagelig, men sånn endte det med at jeg kjørte søppel for naboen i dag og ble glad samtidig.

jeg ble glad fordi min nabo sa følgende i bilen min om meg

:

1) at jeg var et hyggelig menneske

2) en man kunne si alt til

3) en glede å bli kjent med.

Man kan jo lure av og til på hva som får mennesker til å føle slikt men saken for meg var at det var gjensidig glede, så jeg sa, "jeg liker å kjøre søppel for deg så bare si i fra ved en annen anldning". Det er egentlig synd på den naboen min, men jeg fortrekker å hjelpe naboen praktisk og ikke på andre måter.

Jeg har blitt invitert inn, men jeg syns det blir så mye, og jeg har jo en del å tenke på selv.

Den som viste når vennskap inntreffer?

Siden jeg ikke har noen felles interesser med min nabo håper jeg det blir med den praktiske hjelpen jeg gir av og til, jeg vil ikke inn å drikke kaffe eller hva det er min nabo vil jeg skal gjøre der inne.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

24

• Bella Dotte

4

• rose23

2

• DoleMari

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var jo kjempefine kompliment du fikk!

Jeg synes du skal gjøre som du føler for selv. Hvis du ikke VIL inn å drikke kaffe, så skal du ikke føle seg presset til det. Du setter selv grenser for hva du vil prate om. Hvis du føler at naboen har mange problemer og trenger å snakke om det, så skal du ikke være "søppelbøtte" for vedkommende Sett klare grenser for deg selv. Letter sagt man gjort kanskje :)

Skrevet

Jeg kjenner litt på at man er venner med forskjellige mennesker på forskjellige måter.

jeg er venner med foreldrene til mine barns kamerater på en måte.

også er jeg venner med mine kolleger på en annen måte.

og så er jeg venner med barndomsvenner på en tredje måte.

Alle disse vennekretsene har sine egne unike temaer vi snakker om og arenaer vi møtes på f.eks

naboene er jeg venner med på "nabo-måten", dvs at vi kan hjelpe hverandre, slå av en prat om f.eks epletrærne, armbruddet (naboen er en eldre dame som har falt på isen i vinter) etc

Skrevet

Jeg kjenner litt på at man er venner med forskjellige mennesker på forskjellige måter.

jeg er venner med foreldrene til mine barns kamerater på en måte.

også er jeg venner med mine kolleger på en annen måte.

og så er jeg venner med barndomsvenner på en tredje måte.

Alle disse vennekretsene har sine egne unike temaer vi snakker om og arenaer vi møtes på f.eks

naboene er jeg venner med på "nabo-måten", dvs at vi kan hjelpe hverandre, slå av en prat om f.eks epletrærne, armbruddet (naboen er en eldre dame som har falt på isen i vinter) etc

Hei!

Takk for påminnelsen det var det noen skrev til meg her for over et år siden, nå skjønner jeg bedre uten å bli stresset. Takk

Skrevet

Det var jo kjempefine kompliment du fikk!

Jeg synes du skal gjøre som du føler for selv. Hvis du ikke VIL inn å drikke kaffe, så skal du ikke føle seg presset til det. Du setter selv grenser for hva du vil prate om. Hvis du føler at naboen har mange problemer og trenger å snakke om det, så skal du ikke være "søppelbøtte" for vedkommende Sett klare grenser for deg selv. Letter sagt man gjort kanskje :)

Hei!

nei jeg orker ikke kaffe med naboen, for jeg syns samtalen bare stopper opp, enten kjeder jeg meg eller naboen, sånn føles det, men kjøre søppel det syns jeg er greit.

Jeg vil egentlig være en søppelvenn, en sånn naboen ringer ved behov ikke for å slå av en prat. Men det var hyggelig i dag, jeg fant en ny bok på gjenbrukstasjoen og det hele tok mindre enn en time, samtidig fikk jeg kjøpt molleyplugger og vært ute. Jeg er alene for tiden og det er veldig hyggelig og avlsappende.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg slo straks på lydløs og tenkte "hva i alle dager gjør jeg nå?"jeg så jo hvem som ringte og det midt på vinteren!''

Du er nå bare såååå søt da ;o)) Tenk å ringe midt på vinteren da gitt? :-)

Jeg synes du kan kalle henne en venn, selv om dere ikke drikker kaffe :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

nei jeg orker ikke kaffe med naboen, for jeg syns samtalen bare stopper opp, enten kjeder jeg meg eller naboen, sånn føles det, men kjøre søppel det syns jeg er greit.

Jeg vil egentlig være en søppelvenn, en sånn naboen ringer ved behov ikke for å slå av en prat. Men det var hyggelig i dag, jeg fant en ny bok på gjenbrukstasjoen og det hele tok mindre enn en time, samtidig fikk jeg kjøpt molleyplugger og vært ute. Jeg er alene for tiden og det er veldig hyggelig og avlsappende.

''Jeg vil egentlig være en søppelvenn''

Flirer høyt ;o) Du har ihvertfall humor og selvironi.

Skrevet

Hei!

Hehehe *flirer*. Du er sikkert en morsom venn :-)

Skrevet

''Jeg slo straks på lydløs og tenkte "hva i alle dager gjør jeg nå?"jeg så jo hvem som ringte og det midt på vinteren!''

Du er nå bare såååå søt da ;o)) Tenk å ringe midt på vinteren da gitt? :-)

Jeg synes du kan kalle henne en venn, selv om dere ikke drikker kaffe :-)

Hei!

:) Hm, ja, det var det jeg også syns var rart,

naboen skal ringe/egentlig kun sende sms, når det er opprydning i hagen ikke midt på vinteren, jeg vet om naboen transportproblemer. det er lite problem for meg å ta med meg kvister fra hagen til naboen og andre ting, men regelen er som du nok skjønner vår og høst, ikke rart jeg ble forskrekket og trykket på feil knapp.

Jeg ringte min mann og fortalte det hele og han skjønte dette opprørte meg sånn at jeg kom nær lnappen som ringte opp min nabo og sendte denne på høytaler rett inn i min stue, det var guffent, jeg sa ikke noe på telefonen, men kanskje min nabo også ble forskrekket, hvem vet.

:)

Skrevet

Hei!

Fortell naboen at du med glede kan være sjåfør for søppel, hageavfall osv. Da bekrefter du for naboen at vedkommende ikke er til bry.

Naboen vil sikkert takke for hjelpen ved å invitere deg inn. Ganske normalt egentlig.

Men, kanskje det er lettere å prates over gjerde senere når du gjør hagearbeid? Da er det i alle fall enklere å unnskylde seg og gjøre samtalen kort, om du skulle kjede deg, eller det stopper opp..

Skrevet

Hehehe *flirer*. Du er sikkert en morsom venn :-)

Hei!

Nei tror ikke det Bella Dotte er min venn,

Jeg kan sjelden huske vi har ledd sammen, men så har hun jo som kjent asperger syndrom, så vi er av samme ulla som det heter. (hvis du skjønner hva jeg mener med det?) men nå kom jeg på det, huff naboene lo av meg så de holdt seg på magen og lente seg bakover (hvis du har sett den leingen før?) bare fordi jeg foreslo noe lurt, som min mann syns var en dårlig ide og derfor gikk jeg inn, det var sommer og min mann lurte på hva jeg tenker på.. Jeg ble faktisk litt såret den gangen for jeg mener fortsatt at det var en god ide og løste gjengroingen av hager.

Dvs at andre uten asperger kan synes visse ideer om ting eller betraktninger er morsomme :) så du har kanskje litt rett.

Skrevet

Hei!

Nei tror ikke det Bella Dotte er min venn,

Jeg kan sjelden huske vi har ledd sammen, men så har hun jo som kjent asperger syndrom, så vi er av samme ulla som det heter. (hvis du skjønner hva jeg mener med det?) men nå kom jeg på det, huff naboene lo av meg så de holdt seg på magen og lente seg bakover (hvis du har sett den leingen før?) bare fordi jeg foreslo noe lurt, som min mann syns var en dårlig ide og derfor gikk jeg inn, det var sommer og min mann lurte på hva jeg tenker på.. Jeg ble faktisk litt såret den gangen for jeg mener fortsatt at det var en god ide og løste gjengroingen av hager.

Dvs at andre uten asperger kan synes visse ideer om ting eller betraktninger er morsomme :) så du har kanskje litt rett.

Man ler ofte hvis noen sier noe uventet, så kanskje din gode ide var noe ingen hadde sett for seg tidligere?

Skrevet

Fortell naboen at du med glede kan være sjåfør for søppel, hageavfall osv. Da bekrefter du for naboen at vedkommende ikke er til bry.

Naboen vil sikkert takke for hjelpen ved å invitere deg inn. Ganske normalt egentlig.

Men, kanskje det er lettere å prates over gjerde senere når du gjør hagearbeid? Da er det i alle fall enklere å unnskylde seg og gjøre samtalen kort, om du skulle kjede deg, eller det stopper opp..

Hei!

Jeg planter en hekk som etter reglene skal vokse fort for nettopp slippe å snakke med min nabo!

Jeg vil kun gjøre arbeide som å kjøre de kvistene og andre ting, jeg vil luke i fred, min nabo er dessuten helt urinteressert i alt som rører seg av småkryp i jorden, min nabo kaller det æsj, og jeg kunne ikke bli mer forarget.

det er sjelden jeg blir sint, men den dagen kjøpte jeg en ugresshekk, for jeg tenkte jeg deler ikke lukeglede med en som ikke ser forskjell på en iberiasnegle og en leopardsnegle,a lt skal drepes hensynsløst og kunnskapsløst. det er min nabos egne problemer tror jeg som utrykker seg på denne måtem, jeg kjører til tross for denne uforstanden kvister, men jeg sier hva jeg mener om snegler i bilen.

Skrevet

Hei!

Søppelvenn har vel vi fleste :-D Du får meg til å le :-)

Skrevet

Man ler ofte hvis noen sier noe uventet, så kanskje din gode ide var noe ingen hadde sett for seg tidligere?

Hei!

Det stemmer.

Jeg mener fortsatt at friaeralet kunne gitt god plass for en liten bås med geiter, disse skulle vi med turnusorden stelle, jeg hadde også tegnet opp hvor hva skulle gjeres inn, samt noen typer blomster som geiter ikke gresser på som skulle forhindre nedbeiting av ting man vil ha i hagene. At dette var så oppsiktsvekkende for naboene, så morsomt for alle og så pinlig for min mann kan jeg den dag i dag IKKE forstå.

Siden jeg liker geiter kunne jeg til og med påtatt meg å ta noen ekstra uker. men fordi dette er oslo så får man ikke lov å nevne geiter.

Skrevet

Søppelvenn har vel vi fleste :-D Du får meg til å le :-)

Hei!

jeg skjønner hva dere mener nå med søppelvenn, men jeg mente kun en venn som kjører søppel, altså kvister og andre ting som andre ikke vil ha.

jeg vil ikke være søppel :) venn, håper du forstår, jeg tror ikke jeg egentlig skjønner hva du mener ? Hmm

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

jeg skjønner hva dere mener nå med søppelvenn, men jeg mente kun en venn som kjører søppel, altså kvister og andre ting som andre ikke vil ha.

jeg vil ikke være søppel :) venn, håper du forstår, jeg tror ikke jeg egentlig skjønner hva du mener ? Hmm

'' jeg tror ikke jeg egentlig skjønner hva du mener ? Hmm''

Jeg forstår nå at du var ufrivillig morsom og det er sikkert ikke noe gøy for deg at vi ler uten at du skjønner hvorfor.

Søppelvenn = skikkelig dårlig venn.

Derfor ble det litt komisk :-)

Skrevet

'' jeg tror ikke jeg egentlig skjønner hva du mener ? Hmm''

Jeg forstår nå at du var ufrivillig morsom og det er sikkert ikke noe gøy for deg at vi ler uten at du skjønner hvorfor.

Søppelvenn = skikkelig dårlig venn.

Derfor ble det litt komisk :-)

Hei!

takk, jeg mente ikke sånn.

Men det går fint, :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

takk, jeg mente ikke sånn.

Men det går fint, :)

Neida, jeg forsto hva du mente :-)

Skrevet

Hei!

Søppelvenn kan vel beskrives som en venn en bare er sammen med, fordi en ikke har andre. En venn som ikke gir en noe...

Geiter lukter, er mestere på å bryte seg ut og stikke av. Produserer mye møkk. Må ha ly, kraftfor og høy hver dag. Beite om sommeren. De spiser det de kommer over... Ikke noe bydyr nei :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...