Gå til innhold

NHD

Gjest presset

Anbefalte innlegg

Gjest presset
Skrevet

Det virker som du synes det er greit å gjøre narr av, eller håne andre.

En beklagelse hadde vært på sin plass :-(

mvh

den du gjorde narr av

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådstarter!

Føler meg slik og ang min angst. hjalp ikke akkuratt da han skrev at det kunne skje at jeg og hvem som helst kunne dø av angst.

Dårlig gjort syns jeg. det hjelper jo ikke på angsten og den negative tankegangen om angst.

Men vi skal ikke la oss knekke vel?

Skrevet

Trådstarter!

Føler meg slik og ang min angst. hjalp ikke akkuratt da han skrev at det kunne skje at jeg og hvem som helst kunne dø av angst.

Dårlig gjort syns jeg. det hjelper jo ikke på angsten og den negative tankegangen om angst.

Han skriver vel slik fordi vi ikke har garanti for noe her i livet. Hva som helst KAN skje. Sjansene for at det FAKTISK skjer er derimot særdeles små. For meg har det hjulpet å lese/tenke statistikk. Da får du et LITT mer reelt bilde.

Bare en ting er sikkert her i livet, og det er at vi skal dø.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Trådstarter!

Poenget mitt er at en aldri kan garantere seg mot alt negativt. Selv om en bor nær legevakta, kan en få hjertelidelser som selv den beste lege ikke kan fikse.

Derfor er det bortkastet tid (liv) å bruke energien sin på å søke etter forsikringer på at ting ikke vil gå galt.

En kan spise normalt sunt, ikke røyke og være meget forsiktig med bruken av andre rusmidler. Dette påvirker risiko for en rekke sykdommer. Resten er stort sett flaks eller uflaks.

Derfor bør en leve livet mens en har det i stedet for å bruke energien sin på bekymringer.

Gjest pressep
Skrevet

Trådstarter!

Han synes tydeligvis det er greit å mobbe folk som ligger nede :(((

Gjest Varme klemmer
Skrevet

Vanskelig slikt som dette. Forstår deg. Og forstår svaret til NHD.

Svaret kan nok virke ironisk på oss som sliter med angst.

Men han setter nok bare ting i perspektiv på en grei måte.

Desverre har vi ingen livsgaranti. Vi kan spise sunt og gjøre så godt vi kan:-) Men ikke mure oss inne av redsel...Og sannsynligheten for at vi dør av angst er så liten at den lar vi være og tenke på...akkurat som kenguruen:-)

Ønsker deg alt godt!

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Poenget mitt er at en aldri kan garantere seg mot alt negativt. Selv om en bor nær legevakta, kan en få hjertelidelser som selv den beste lege ikke kan fikse.

Derfor er det bortkastet tid (liv) å bruke energien sin på å søke etter forsikringer på at ting ikke vil gå galt.

En kan spise normalt sunt, ikke røyke og være meget forsiktig med bruken av andre rusmidler. Dette påvirker risiko for en rekke sykdommer. Resten er stort sett flaks eller uflaks.

Derfor bør en leve livet mens en har det i stedet for å bruke energien sin på bekymringer.

Et viktig innlegg! Dit er jeg kommet også...men det kostet en god del smerte å innse det.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Han synes tydeligvis det er greit å mobbe folk som ligger nede :(((

Hei - har lyst til å gi deg en klem og litt forståelse også her. Tror du trenger det.

Jeg synes imidlertid ikke psykiateren her inne mobber! Han er veldig rasjonell, "realitetsorienterer" og kan være litt ironisk- ikke alltid så lurt på et slikt, skriftlig forum - men det får faktisk endel til å tenke mer over det han faktisk sier også.

Skal man alltid jatte med og være enig i alle tilfeller? Jeg gjør ikke det som lærer heller.

Jeg synes NHD f.eks. tar psykiatriske pasienter mer på alvor når han er ærlig. Det er verre når folk har falsk medfølelse og jatter med fordi man snakker med noen som er "psyk". På et visst tidpunkt trenger vi alle å få noen korreksjoner.

Kan selv ikke se noe ondt i det NHD skriver i det hele tatt, men skjønner at noen kan bli provosert eller lei seg hvis de er langt nede der og da.

Men uansett - gidder du å fortsette å bruke krefter på å være sint på ham da?

Når man henger seg opp i slikt over lengre tid, er det gjerne andre og dypere følelser man kanaliserer - og så blir det man ergrer seg over bare et synlig objekt man kan la sinnet gå ut over.

En veldig kjent psykologisk mekanisme.

Varm klem til deg!

Skrevet

Jeg mener NHD har et godt poeng. Det er faktisk farlig å leve, man kan dø av det. Det er for mange kanskje en vond sannhet og den gir angst, men det er jo sånn det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...