Gå til innhold

Gratulerer NHD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

3

• frosken

1

• jubalong70

1

• PieLill

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ingelill
Skrevet

Vet du, du må ta litt ansvar for dine egne følelser og reaksjoner. At du lar noen få knekke deg, er ditt eget valg, og du kan i mye større grad velge hvordan du både vil tolke det nhd sier og hvor mye du skal la det gå innpå deg. Jeg f.eks ser ikke at nhd på noen måte har prøvd å knekke deg. Dette er noe du føler, ikke noe som objektivt skjer. Nhd er ikke ute etter å knekke noen, det er ganske sikker ikke hans motivasjon, så kanskje du skal ta på deg noen nye briller og se om dette ikke kan ses på på en annen måte.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det virker mer som du tar knekken på deg selv.

Gjest pressep
Skrevet

Vet du, du må ta litt ansvar for dine egne følelser og reaksjoner. At du lar noen få knekke deg, er ditt eget valg, og du kan i mye større grad velge hvordan du både vil tolke det nhd sier og hvor mye du skal la det gå innpå deg. Jeg f.eks ser ikke at nhd på noen måte har prøvd å knekke deg. Dette er noe du føler, ikke noe som objektivt skjer. Nhd er ikke ute etter å knekke noen, det er ganske sikker ikke hans motivasjon, så kanskje du skal ta på deg noen nye briller og se om dette ikke kan ses på på en annen måte.

jeg har prøvd å se det med andre briller i 3 dager! Han kunne jo i det minste hjulpet meg å se det med andre briller når jeg tydeligvis ikke klarer det selv! Jeg har også hatt nytte av hans svar i stor grad, og selv om han har sparket aldri så hardt så har det funka. Jeg er ingen tiki av dulling, og jeg skjønner at man må bruke sterke virkemidler når det trenges. Men denne gangen gikk han over streken :(

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

jeg har prøvd å se det med andre briller i 3 dager! Han kunne jo i det minste hjulpet meg å se det med andre briller når jeg tydeligvis ikke klarer det selv! Jeg har også hatt nytte av hans svar i stor grad, og selv om han har sparket aldri så hardt så har det funka. Jeg er ingen tiki av dulling, og jeg skjønner at man må bruke sterke virkemidler når det trenges. Men denne gangen gikk han over streken :(

''jeg har prøvd å se det med andre briller i 3 dager!''

Da har du prøvd feil type briller.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg synes ikke du er noe ok med deg selv når du legger ansvaret for ditt eget liv i andres hender.

Du må heve deg over ting som blir sagt/skrevet som potensielt kan ødelegge for deg.

Skrevet

''Han kunne jo i det minste hjulpet meg å se det med andre briller når jeg tydeligvis ikke klarer det selv! ''

Hvorfor skulle han det? Han er vel ikke DIN personlige psykiater?

''Jeg er ingen tiki av dulling, og jeg skjønner at man må bruke sterke virkemidler når det trenges. Men denne gangen gikk han over streken :(''

Igjen, NHD er ikke din personlige psykiater. Du har ingen grunn til å bli muggen på en nettdoktor! Han er det han er her på dol; nemlig en nett-doktor! N-e-t-t-d-o-k-t-o-r. Skjønner?

Slik jeg ser det så har ingen nettdoktor/nettpsykiater noen som helst grunn til eller anledning til å følge opp deg eller andre personlig her inne.

Hvis du trenger personlig støtte og hjelp for dine tanker og følelser, benytt da en psykolog/psykepleier i RL.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Han kunne jo i det minste hjulpet meg å se det med andre briller når jeg tydeligvis ikke klarer det selv! ''

Hvorfor skulle han det? Han er vel ikke DIN personlige psykiater?

''Jeg er ingen tiki av dulling, og jeg skjønner at man må bruke sterke virkemidler når det trenges. Men denne gangen gikk han over streken :(''

Igjen, NHD er ikke din personlige psykiater. Du har ingen grunn til å bli muggen på en nettdoktor! Han er det han er her på dol; nemlig en nett-doktor! N-e-t-t-d-o-k-t-o-r. Skjønner?

Slik jeg ser det så har ingen nettdoktor/nettpsykiater noen som helst grunn til eller anledning til å følge opp deg eller andre personlig her inne.

Hvis du trenger personlig støtte og hjelp for dine tanker og følelser, benytt da en psykolog/psykepleier i RL.

Eh, dette er da et forum hvor man spør en psykiater om egne problemer og får svar på det??

Gjest ingelill
Skrevet

Eh, dette er da et forum hvor man spør en psykiater om egne problemer og får svar på det??

Ja, man får svar, men man må hanskes med egne reaksjoner.

Gjest ingelill
Skrevet

Jeg ser det også slik at det ville være en stor tabbe om nhd svarte deg nå, for å berolige deg. Og det tror jeg han er smart nok til å se selv. Da underbygger han din manglende evne til å ta et ansvar for dine egne reaksjoner.

Dette her handler ikke om nhd i siste instans, det handler om brillene dine, reaksjonene dine.

Og jeg synes du inntar en offerrolle, som heller ikke er særlig sympatisk, som også du får null sjanse til å jobbe med selvstendig om han kom inn her og beroliget deg. Du sier du er imot det, men hevder samtidig at du er knekt og ødelagt, og det er nhd sin skyld. Så nå kan han ha det så godt og se hva han har gjort, og dyttet deg nær sammenbruddet og innleggelse eller jeg vet ikke hva.

For ordens skyld er jeg hardere med deg enn nhd noen gang var, men reaksjonene på mine innlegg får du velge selv. Jeg hadde slett ikke giddet skrive dem om det ikke var for å få deg til å se på deg selv i ett annet lys, for dette handler om deg.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, man får svar, men man må hanskes med egne reaksjoner.

Ja, men i RL må man også hanskes med egne reaksjoner.

Jeg synes duken tar for hardt i og er ikke enig i det vedkommende sier.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal gjøre deg selv så vondt at du poster disse innleggene. Nhd var ikke spesielt ok med deg i den tråden, men du gjør episoden så stor. Det var en liten episode som vokser og vokser inne i deg. Du mister perspektivet på det som skjedde. Ingen er perfekte året rundt, ikke engang nhd.

Skrevet

Ja, men jeg tror ikke det er så lurt å poste gang på gang og forvente å bli personlig fulgt opp.

Alle må ta ansvar for egne reaksjoner. Jeg f.eks, kan godt velge å tro at du er spesielt ute etter meg pga ved å kommentere meg slik du nettopp gjorde... Men jeg velger å la være.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, men jeg tror ikke det er så lurt å poste gang på gang og forvente å bli personlig fulgt opp.

Alle må ta ansvar for egne reaksjoner. Jeg f.eks, kan godt velge å tro at du er spesielt ute etter meg pga ved å kommentere meg slik du nettopp gjorde... Men jeg velger å la være.

Ja, vi er alle ansvarlige for våre egne følelser.

Det neste du skriver, om at jeg er ute etter deg, men at du velger å ikke tro det, skjønner jeg absolutt ingenting av.

Skrevet

Nå må du slutte med å grave deg sjøl ned i dritten.

NHD sa noe litt sleivete, so what? Bli ferdig med det. Det er på ingen måte verdens undergang. Folk har opplevd langt verre ting i livet sitt enn å føle seg degradert. Ha nå litt perspektiv på ting!

Logg av dataen og gå deg en tur i stedet.

Gjest bølger
Skrevet

Finner ikke innlegget der han prøver å ta knekken på deg.

Gjest Høstløv
Skrevet

Opplever du ikke større motgang i livet enn dette, bør du prise deg lykkelig!

Skrevet

Dette står som mål på ukeplanen for min datters klass denne uka, når det gjelder sosial kompetanse:

"Lære å skille mellom bagateller og større problemer."

Skrevet

Det virker mer som du tar knekken på deg selv.

''Det virker mer som du tar knekken på deg selv.''

Enig. Og da ligger ikke løsninga i å poste fler og fler innlegg om det her på dol.

Skrevet

Dette står som mål på ukeplanen for min datters klass denne uka, når det gjelder sosial kompetanse:

"Lære å skille mellom bagateller og større problemer."

Veldig bra svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...