Gå til innhold

Dilemma ang. eventuell flytting med barn.

Gjest Hvor mye skal barna få bestemme?

Anbefalte innlegg

Ok, det var et billig lån.

Vi gikk ned en hel prosent da vi tok kontakt og sa at vi vurderte å skifte bank ;-) Vi er på husjakt nå, og ble lovt enda gunstigere rente på et høyt lån enn på pinglelånet vi har nå faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Lillemus

1

• filiokus81

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Vi gikk ned en hel prosent da vi tok kontakt og sa at vi vurderte å skifte bank ;-) Vi er på husjakt nå, og ble lovt enda gunstigere rente på et høyt lån enn på pinglelånet vi har nå faktisk.

:-)

En stund siden jeg sjekket lånet vårt (mannen fikser *kremt*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

En stund siden jeg sjekket lånet vårt (mannen fikser *kremt*).

Alltid tiltak å sjekke sånt. Vi er i ferd med å sjekke forsikringsavtalene også vi, og det har vi vært de siste tre årene... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis det betyr veldig mye for deg å få større plass, så kan du flytte, og samtidig gå over fra 50/50 ordning til at barna er mest hos far, og hos deg annenhver helg og i skoleferier. Da beholder barna sitt skolemiljø og kan samtidig få hvert sitt om når de er hos deg. De slipper også å flytte så mye frm og tilbake, noe mange barn syns er slitsomt.''

Jeg ønsker overhodet ikke å ha barna hos meg bare annenhver helg og i skoleferier. Da blir også det med den ekstra plassen ganske unødvendig, når ungene vil få så sjelden nytte av den. Det er for ungenes skyld at jeg ønsker mer plass.

Jeg ønsker ikke at ungene skal være bare annenhver uke og i skoleferier hos far heller, det er det ingen av oss 4 som ønsker.

Vi er veldig fornøyd med slik vi har det nå alle 4, så jeg er vel egentlig ute etter mer plass her i området hvor jeg bor nå (=å få i pose og sekk). :-)

''Vi er veldig fornøyd med slik vi har det nå alle 4, så jeg er vel egentlig ute etter mer plass her i området hvor jeg bor nå (=å få i pose og sekk). :-)''

Kan det være aktuelt å i en periode ta ekstrajobb de ukene du ikke har barna for å få spart opp mer penger.?

10.000,- mer på bok kan gi 50.000,- mer i lån. Selvsagt forutsatt at du kan betjene lånet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi er veldig fornøyd med slik vi har det nå alle 4, så jeg er vel egentlig ute etter mer plass her i området hvor jeg bor nå (=å få i pose og sekk). :-)''

Kan det være aktuelt å i en periode ta ekstrajobb de ukene du ikke har barna for å få spart opp mer penger.?

10.000,- mer på bok kan gi 50.000,- mer i lån. Selvsagt forutsatt at du kan betjene lånet.

mvh

Nei, det er ikke aktuelt med en ekstrajobb, orker rett og slett ikke. Har behov for å ha det litt mindre hektisk de ukene barna er hos far og ofte er det foreldremøter og annet da også.

Jeg har gode muligheter til å gå opp endel i lønn i den jobben jeg allerede har, skal ta det på alvor opp med sjefen nå.

Jeg får spart barnetrygden nesten hver måned, så jeg har kapital som vokser der. Ungene får det de trenger uansett og jeg mener at barnetrygden er til for å brukes og en evt. større bolig vil også komme barna til gode.

Tenker også at det må skje noe med boligprisene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke aktuelt med en ekstrajobb, orker rett og slett ikke. Har behov for å ha det litt mindre hektisk de ukene barna er hos far og ofte er det foreldremøter og annet da også.

Jeg har gode muligheter til å gå opp endel i lønn i den jobben jeg allerede har, skal ta det på alvor opp med sjefen nå.

Jeg får spart barnetrygden nesten hver måned, så jeg har kapital som vokser der. Ungene får det de trenger uansett og jeg mener at barnetrygden er til for å brukes og en evt. større bolig vil også komme barna til gode.

Tenker også at det må skje noe med boligprisene snart.

''Jeg har gode muligheter til å gå opp endel i lønn i den jobben jeg allerede har, skal ta det på alvor opp med sjefen nå.''

Lykke til! Håper det gir ønsket resultat.

''Jeg får spart barnetrygden nesten hver måned, så jeg har kapital som vokser der. Ungene får det de trenger uansett og jeg mener at barnetrygden er til for å brukes og en evt. større bolig vil også komme barna til gode.''

Enig.

''Tenker også at det må skje noe med boligprisene snart.''

Før man kjøper ønsker man dem ned, etterpå opp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg har gode muligheter til å gå opp endel i lønn i den jobben jeg allerede har, skal ta det på alvor opp med sjefen nå.''

Lykke til! Håper det gir ønsket resultat.

''Jeg får spart barnetrygden nesten hver måned, så jeg har kapital som vokser der. Ungene får det de trenger uansett og jeg mener at barnetrygden er til for å brukes og en evt. større bolig vil også komme barna til gode.''

Enig.

''Tenker også at det må skje noe med boligprisene snart.''

Før man kjøper ønsker man dem ned, etterpå opp.

mvh

''Før man kjøper ønsker man dem ned, etterpå opp.''

Hehe.

Men jeg kommer ikke til å ønske dem opp igjen med det første, jeg har tenkt å bo der jeg da evt. flytter i ganske mange år. Det er nemlig noe herk å flytte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Før man kjøper ønsker man dem ned, etterpå opp.''

Hehe.

Men jeg kommer ikke til å ønske dem opp igjen med det første, jeg har tenkt å bo der jeg da evt. flytter i ganske mange år. Det er nemlig noe herk å flytte. :)

''Det er nemlig noe herk å flytte. :)''

Så absolutt. Noe av det mest traumatiske jeg vet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...