Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Når er AP helt ute av kroppen? Når blir jeg meg selv igjen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Ulike medisiner har ulik halveringstid, dvs den tiden det tar før den er ute av kroppen. Halveringstid angis ofte som t1/2. Vanligvis er den helt ute av kroppen etter fem halveringstider. Deg selv er du hele tiden. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Ulike medisiner har ulik halveringstid, dvs den tiden det tar før den er ute av kroppen. Halveringstid angis ofte som t1/2. Vanligvis er den helt ute av kroppen etter fem halveringstider. Deg selv er du hele tiden. Ca fem dager da? Dette er ikke meg. Iallefall er det en an versjon av meg, en jeg ikke vil være. Savner meg. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Ulike medisiner har ulik halveringstid, dvs den tiden det tar før den er ute av kroppen. Halveringstid angis ofte som t1/2. Vanligvis er den helt ute av kroppen etter fem halveringstider. Deg selv er du hele tiden. Får jeg seponeringsproblemer? Føler meg ikke så bra. Det går vel over etterhvert? 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Får jeg seponeringsproblemer? Føler meg ikke så bra. Det går vel over etterhvert? Om du slutter brått får du ofte seponeringsplager. Om du trapper ned sakte, blir disse mye mindre. Snakk alltid med legen før du endrer på noe med medisinen selv. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Om du slutter brått får du ofte seponeringsplager. Om du trapper ned sakte, blir disse mye mindre. Snakk alltid med legen før du endrer på noe med medisinen selv. Klarer ikke ta mer av dem, seriøst. Klarer ikke putte dem i munnen, men er kvalm og svetter litt. Og hjertet mitt hamrer litt ujevt tror jeg, og rar i hodet. Dette går vel over og er ikke farlig? Legen hadde sakt greit uansett, det vet jeg. Er jo jeg som bestemmer. Og dette går jo over? 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Klarer ikke ta mer av dem, seriøst. Klarer ikke putte dem i munnen, men er kvalm og svetter litt. Og hjertet mitt hamrer litt ujevt tror jeg, og rar i hodet. Dette går vel over og er ikke farlig? Legen hadde sakt greit uansett, det vet jeg. Er jo jeg som bestemmer. Og dette går jo over? Hvilken medisin og hvilken dose er det snakk om? Sikkert litt lettere å få bedre svar om du forteller det. Om du vil kan du også fortelle diagnosen. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Hvilken medisin og hvilken dose er det snakk om? Sikkert litt lettere å få bedre svar om du forteller det. Om du vil kan du også fortelle diagnosen. Gikk på 500 mg ei lita stund, solian. Så 300 mg ei stund, så sist uke begynte jeg på 200 mg, så i går kveld tok jeg ingenting. Schizofreni, men tviler sterkt på at det stemmer. Vet du mer om dette nå? 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Ca fem dager da? Dette er ikke meg. Iallefall er det en an versjon av meg, en jeg ikke vil være. Savner meg. Hei, vil bare si at jeg bråsluttet på AP og slet veldig med kvalme en god stund. Det stod i felleskatalogen under seponeringssymtomer at jeg kunne bli kvalm ved brå slutt. Dette var fluanxol. Gå inn på felleskatalogen og les om solian. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Hei, vil bare si at jeg bråsluttet på AP og slet veldig med kvalme en god stund. Det stod i felleskatalogen under seponeringssymtomer at jeg kunne bli kvalm ved brå slutt. Dette var fluanxol. Gå inn på felleskatalogen og les om solian. Men det er ikke farlig? Har ikke tenkt å dø akkurat nå. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Hei, vil bare si at jeg bråsluttet på AP og slet veldig med kvalme en god stund. Det stod i felleskatalogen under seponeringssymtomer at jeg kunne bli kvalm ved brå slutt. Dette var fluanxol. Gå inn på felleskatalogen og les om solian. Men så har jo jeg tatt en lav dose. Rart jeg skulle få trøbbel av det. Sørens medisin. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Men det er ikke farlig? Har ikke tenkt å dø akkurat nå. Det er overhodet ikke farlig, bare ubehagelig! Det kommer til å gå over. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Men så har jo jeg tatt en lav dose. Rart jeg skulle få trøbbel av det. Sørens medisin. Jeg tok også svært lav dose med AP, men fikk seponeringssymtomer allikevel. Men seponeringssymptomene er mye mildere enn å slutte med AD. Da kan man slite i måneder etter å ha sluttet. Egenerfart. Du får, i denne perioden hvor du slutter med medisin være litt grei med deg selv og ta det litt med ro. Sørg for nok søvn og næringsrikmat og litt mosjon :-) 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Det er overhodet ikke farlig, bare ubehagelig! Det kommer til å gå over. Takk, så lenge det ikke er farlig får jeg holde ut. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Jeg tok også svært lav dose med AP, men fikk seponeringssymtomer allikevel. Men seponeringssymptomene er mye mildere enn å slutte med AD. Da kan man slite i måneder etter å ha sluttet. Egenerfart. Du får, i denne perioden hvor du slutter med medisin være litt grei med deg selv og ta det litt med ro. Sørg for nok søvn og næringsrikmat og litt mosjon :-) Orker ikke så mye jeg nå, kjenner etter og på en måte så da blir det vel verre. Blir jo redd og når jeg blir uvel av dette. Forferdelig å være dårlig, hadde ikke regnet med det. Ble ikke det sist, da sluttet jeg med trilafon sprøyte. Det er kanskje noe ant? 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Orker ikke så mye jeg nå, kjenner etter og på en måte så da blir det vel verre. Blir jo redd og når jeg blir uvel av dette. Forferdelig å være dårlig, hadde ikke regnet med det. Ble ikke det sist, da sluttet jeg med trilafon sprøyte. Det er kanskje noe ant? Jeg kan ikke svare på om det blir anderledes med trilafon sprøyter. Men du opplevde det som anderledes og da var det det for deg. Jeg vet dog at det er forskjell på medisiner. Når jeg sluttet på Cipralex (AD) merket jeg ingenting, nå når jeg sluttet med Efexor (et annet AD) har jeg hatt symtomer i 2 mnd (strømstøt i hodet/øynene). Du behøver ikke være redd, selv om det kan være veldig ubehagelig. Alternativt kan du starte opp igjen og trappe ned litt forsiktig isteden for å bråslutte? 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Takk, så lenge det ikke er farlig får jeg holde ut. Lykke til, og ta det med ro. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kan ikke svare på om det blir anderledes med trilafon sprøyter. Men du opplevde det som anderledes og da var det det for deg. Jeg vet dog at det er forskjell på medisiner. Når jeg sluttet på Cipralex (AD) merket jeg ingenting, nå når jeg sluttet med Efexor (et annet AD) har jeg hatt symtomer i 2 mnd (strømstøt i hodet/øynene). Du behøver ikke være redd, selv om det kan være veldig ubehagelig. Alternativt kan du starte opp igjen og trappe ned litt forsiktig isteden for å bråslutte? Var kanskje dumt å bråslutte, er så uvel jeg og liker det sletts ikke. Hadde ikke regnet med det. Har rosenrøde drømmer om at alt skal bli så fint. Orker ikke dette så lenge. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Lykke til, og ta det med ro. Takk. Skulle jo aldri ha tatt dem, klikker jo av dette her sikkert. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Var kanskje dumt å bråslutte, er så uvel jeg og liker det sletts ikke. Hadde ikke regnet med det. Har rosenrøde drømmer om at alt skal bli så fint. Orker ikke dette så lenge. Jeg hadde også rosenrøde drømmer ved slutt av AD. Men måtte gjennom en periode med dritt først. Nå derimot er det veldig godt å ikke føle seg medisinert. Og følelsen av å ikke være medisinert kommer ganske raskt, selv om den overskygges litt av seponeringssymptomene i starten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.