Gå til innhold

AP

Gjest Mrs.Q

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Takk. Skulle jo aldri ha tatt dem, klikker jo av dette her sikkert.

Neida, du klikker ikke.

Det du kjenner er kroppen som venner seg til å klare seg uten medisin.

Men, som sagt, du kan starte opp igjen og trappe ned sakte.

Det er et alternativ.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Skrevet

Jeg hadde også rosenrøde drømmer ved slutt av AD.

Men måtte gjennom en periode med dritt først.

Nå derimot er det veldig godt å ikke føle seg medisinert. Og følelsen av å ikke være medisinert kommer ganske raskt, selv om den overskygges litt av seponeringssymptomene i starten.

''Nå derimot er det veldig godt å ikke føle seg medisinert''

Bør vel bare holde ut siden det ikke er farlig, vil føle meg ikke medisinert jeg og. Bare får angst, redd for at hjertet stopper eller at jeg får hjerneblødning. Hadde du angst?

Er rar i hodet og. Når går det over da? Om noen dager?

Skrevet

Neida, du klikker ikke.

Det du kjenner er kroppen som venner seg til å klare seg uten medisin.

Men, som sagt, du kan starte opp igjen og trappe ned sakte.

Det er et alternativ.

Er virkelig redd medisinen og. Det er så vanskelig å være så forvirra, ikke vet jeg hva jeg skal tro og ikke vet jeg hva som er rett å gjøre. Håper på en god natts søvn og klarere tanker i morgen.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''Nå derimot er det veldig godt å ikke føle seg medisinert''

Bør vel bare holde ut siden det ikke er farlig, vil føle meg ikke medisinert jeg og. Bare får angst, redd for at hjertet stopper eller at jeg får hjerneblødning. Hadde du angst?

Er rar i hodet og. Når går det over da? Om noen dager?

Hertet ditt kommer ikke til å stoppe og du kommer ikke til å få hjerneblødning.

Nei, jeg fikk ikke angst av å slutte.

Jeg tipper at du kommer til å føle deg mye bedre i løpet av en ukes tid. Men det kan jeg ike garantere.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Er virkelig redd medisinen og. Det er så vanskelig å være så forvirra, ikke vet jeg hva jeg skal tro og ikke vet jeg hva som er rett å gjøre. Håper på en god natts søvn og klarere tanker i morgen.

Derfor er det viktig at du får en behandler som du kan drøfte disse tingene med.

En god natts søvn gjør alltid godt!

Skrevet

Hertet ditt kommer ikke til å stoppe og du kommer ikke til å få hjerneblødning.

Nei, jeg fikk ikke angst av å slutte.

Jeg tipper at du kommer til å føle deg mye bedre i løpet av en ukes tid. Men det kan jeg ike garantere.

En uke med dette,phu! Er vel pysete igrunn, får prøve å manne meg opp.

Skrevet

Derfor er det viktig at du får en behandler som du kan drøfte disse tingene med.

En god natts søvn gjør alltid godt!

Ja, skulle ønske jeg hadde det. Vet legen hadde sakt at dette er greit, kanskje han hadde sakt at det ikke er farlig og. Er nok bare meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg forstår at mange har motvilje mot å bruke medisiner hver dag, og at de gjerne vil slutte. (det betyr ikke at jeg støtter det eller anbefaler det)

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil seg så vondt og samtidig øke sannsynligheten for tilbakefall, at de bråslutter med medisin i stedet for å gi seg litt tid til nedtrapping.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du er ikke pysete, det kan føles veldig ubehagelig og i tillegg er du forvirret. Det er ikke bare, bare. Men det blir bedre!

Skrevet

Jeg forstår at mange har motvilje mot å bruke medisiner hver dag, og at de gjerne vil slutte. (det betyr ikke at jeg støtter det eller anbefaler det)

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil seg så vondt og samtidig øke sannsynligheten for tilbakefall, at de bråslutter med medisin i stedet for å gi seg litt tid til nedtrapping.

''Jeg forstår ikke hvorfor folk vil seg så vondt og samtidig øke sannsynligheten for tilbakefall, at de bråslutter med medisin i stedet for å gi seg litt tid til nedtrapping''

Da prøver jeg nedtrapping, tror ikke jeg klarer dette. Vil ikke ha tilbakefall heller. Får ta 100 mg en stund da. Det hjelper vel?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Jeg forstår ikke hvorfor folk vil seg så vondt og samtidig øke sannsynligheten for tilbakefall, at de bråslutter med medisin i stedet for å gi seg litt tid til nedtrapping''

Da prøver jeg nedtrapping, tror ikke jeg klarer dette. Vil ikke ha tilbakefall heller. Får ta 100 mg en stund da. Det hjelper vel?

Det hjelper mye. Lykke til :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Så bra at du fikk svar av NHD :-)!

Skrevet

Du er ikke pysete, det kan føles veldig ubehagelig og i tillegg er du forvirret. Det er ikke bare, bare. Men det blir bedre!

Får ta 100 mg da, klarer ikke dette jeg. Takk for råd.

Skrevet

Så bra at du fikk svar av NHD :-)!

Ja, det føles tryggere nå :)

Glad det hjelper med 100 mg.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja, det føles tryggere nå :)

Glad det hjelper med 100 mg.

Kjempebra!

Skrevet

Kjempebra!

Men er livredd jeg. Får bare ta medisinen nå tror jeg og ferdig med det.

Skrevet

Det hjelper mye. Lykke til :-)

Må bare si jeg er dum som trodde jeg kunne slutte tvert, skal ta 100 mg seroquel og i kveld selv om jeg tror at jeg dør av det. Har jo tatt de sammen før.

Gjest når du ikke forstår det, spør
Skrevet

Hvorfor ikke bare spørre folk om det?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men er livredd jeg. Får bare ta medisinen nå tror jeg og ferdig med det.

Hvorda går det i dag?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...