Gå til innhold

Tortur av dyr

Anbefalte innlegg

Gjest Kattemammaen
Skrevet

I nærheten av der jeg bor går det antagelig en seriekattemorder løs. Det er funnet drepte og mishandlede katter, som virkelig er ille behandlet, det er så jeg virkelig blir kvalm av å lese det. Det står i dag en sak på vg nett om det.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10052786

Jeg blir helt sprø av å tenke på det, at slike folk kan leve i mitt nabolag, i min omgangskrets, for alt jeg vet. For hva slags folk er det som gjør sånt??? Er det mennesker som ser veltilpassede ut, men normale jobber og hverdagsliv??? Er det syk ungdom??? Jeg tør ikke tenke på hva denne gjerningsmannen kan komme til å gjøre mot mennesker....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker som skjærer beina av levende dyr er steike syke i hodet sitt. Kan umulig være et "normalt" menneske som har gjort dette.

Skrevet

Er sikkert et navn på slike folk, de trenger det...en merkelapp. De er syke i hodet sitt på et stygg måte!!

Skrevet

Jeg har rett og slett ikke ord for hva jeg mener og føler i denne sammenhengen. Jeg blir så inni *h...e* forbannet! Og jeg vet ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde fått tak i dette/disse menneskene.

Skrevet

Sånt klarer jeg bare ikke å forstå, jeg heller! det er bare det jævligste jeg hører! Folk som er stygge med dyr er bare det mest forkastelige, ondeste og verste jeg vet, jeg utstår ikke tanken og forstår ikker i det hele tatt.

Gode råd har jeg ikke i det heletatt, men håper de får tak i satanskapet og gjerne for meg torturert dem litt.

Imellomtiden hadde jeg holdt pus inne.

Skrevet

Sånt klarer jeg bare ikke å forstå, jeg heller! det er bare det jævligste jeg hører! Folk som er stygge med dyr er bare det mest forkastelige, ondeste og verste jeg vet, jeg utstår ikke tanken og forstår ikker i det hele tatt.

Gode råd har jeg ikke i det heletatt, men håper de får tak i satanskapet og gjerne for meg torturert dem litt.

Imellomtiden hadde jeg holdt pus inne.

Det er i slike stunder jeg priser meg ekstra lykkelig over at mine katter er innekatter. Og er beskyttet mot disse ondskapsfulle, sadistiske krekene.

Drapet på katten er anmeldt, men saken er henlagt. Altså er det bare og fortsette med ondskapen, for det får jo ingen konsekvenser!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er et symptom på noe alvorlig galt. Vanligvis dreier det seg om personer med antsosial og/eller sadistisk personlighetsforstyrrelse.

Gjest dr_ufline
Skrevet

Det er i slike stunder jeg priser meg ekstra lykkelig over at mine katter er innekatter. Og er beskyttet mot disse ondskapsfulle, sadistiske krekene.

Drapet på katten er anmeldt, men saken er henlagt. Altså er det bare og fortsette med ondskapen, for det får jo ingen konsekvenser!

Saken hadde nok ikke blitt så lett henlagt om det gjaldt et menneske. En katt kjenner sikkert smerte like godt som mennesker. Det er skremmende at politiet godtar at slikt skjer, noe de gjør da de ikke prioriterer slike saker (Det er jo bare en katt).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Saken hadde nok ikke blitt så lett henlagt om det gjaldt et menneske. En katt kjenner sikkert smerte like godt som mennesker. Det er skremmende at politiet godtar at slikt skjer, noe de gjør da de ikke prioriterer slike saker (Det er jo bare en katt).

Det er særdeles bra at vi har et fornuftig politi som vet at det er et hav av forskjell på et menneske og et dyr.

Skrevet

Sånt er forferdelig og forkastelig.

Man kan også spørre seg hva slike personer kan få seg til å gjøre mot mennesker.

mvh

Skrevet

Det er særdeles bra at vi har et fornuftig politi som vet at det er et hav av forskjell på et menneske og et dyr.

Hvor stor er faren for at personer som gjør sånt mot dyr etter hvert går løs på mennesker også?

Synd at politiet ikke har kapasitet til å ta slike saker.

mvh

Gjest mannen sin
Skrevet

"Det er særdeles bra at vi har et fornuftig politi som vet at det er et hav av forskjell på et menneske og et dyr."

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det svaret der. Mennesker er også dyr. Pattedyr. Bare mere intelligente. Det er forskjell på mennesker og dyr selvfølgelig, men for noen er dyr nærmest en ting og det er skremmende.

Men det sadistiske disse dyrene har blitt utsatt for føles sikkert ikke bedre for dyr enn for mennesker. Og det er ulovlig, og slikt noe burde vært straffet mye hardere utifra lidelsene de har gjennomgått. Strafferammene og prioriteringene har også betydning for omfanget av den slags. Så grove saker som dette burde vært bedre etterforsket.

For dette vitner jo om at noe er alvorlig galt. Og alvorlig gale mennesker kan fort gjøre noe lignende med mennesker også. Se på Breivik. Han hadde visst sennep i anus på katter da han var mindre. Trenger vel ikke opplyse om hva som skjedde videre...

Gjest lurer på det meste
Skrevet

Opplevelsen og lidelsen er lik for mennesker og dyr.

Du har tidligere gitt uttrykk for dine holdninger til dyr men det fremstår svært upassende at du bruker yrkestittelen din når du uttaler deg slik. Uvitende mennesker kan bli forledet til å tro at du er en ekspert på dyrs opplevelser. Noe du helt tydelig ikke er.

Skrevet

Du har tidligere gitt uttrykk for dine holdninger til dyr men det fremstår svært upassende at du bruker yrkestittelen din når du uttaler deg slik. Uvitende mennesker kan bli forledet til å tro at du er en ekspert på dyrs opplevelser. Noe du helt tydelig ikke er.

Hvem er ekspert på dyrs opplevelser?

Det er enorm forskjell på dyr og mennesker. Det betyr ikke at det er greit å mishandle dyr.

Skrevet

Er du vegitarianer? Det bør du være om du mener dyr og mennesker er akkurat like mye verdt.

Det er snakk om prioriteringer.

Om en elg blir påkjørt av en bil, skyter vi ikke sjåføren og legger elgen i ambulansen.

Skulle huset begynne å brenne håper jeg at alle dyreelskere med barn berger sine egne unger før de tar seg av katten, hunden eller gullfiskene.

Ble boligen din inntatt av rotter, ville du da latt dem bli værende siden de er like mye verdt som deg?

Å plage dyr er en grusom og syk handling. Men å gjøre det samme mot mennesker er en hel del verre.

mvh

Skrevet

Hvem er ekspert på dyrs opplevelser?

Det er enorm forskjell på dyr og mennesker. Det betyr ikke at det er greit å mishandle dyr.

''Det betyr ikke at det er greit å mishandle dyr.''

Det er da vel ingen som har sagt?

Med vennlig hilsen

Gjest kaninball
Skrevet

Er du vegitarianer? Det bør du være om du mener dyr og mennesker er akkurat like mye verdt.

Det er snakk om prioriteringer.

Om en elg blir påkjørt av en bil, skyter vi ikke sjåføren og legger elgen i ambulansen.

Skulle huset begynne å brenne håper jeg at alle dyreelskere med barn berger sine egne unger før de tar seg av katten, hunden eller gullfiskene.

Ble boligen din inntatt av rotter, ville du da latt dem bli værende siden de er like mye verdt som deg?

Å plage dyr er en grusom og syk handling. Men å gjøre det samme mot mennesker er en hel del verre.

mvh

''Er du vegitarianer? Det bør du være om du mener dyr og mennesker er akkurat like mye verdt.''

Hvorfor det? Kanskje jeg kunne spist mennesker også?

Skrevet

''Det betyr ikke at det er greit å mishandle dyr.''

Det er da vel ingen som har sagt?

Med vennlig hilsen

''Det er da vel ingen som har sagt?''

Jeg sa det;-) og det er sant.

Skrevet

''Er du vegitarianer? Det bør du være om du mener dyr og mennesker er akkurat like mye verdt.''

Hvorfor det? Kanskje jeg kunne spist mennesker også?

Har du byttet nick?

mvh

Gjest kaninball
Skrevet

Har du byttet nick?

mvh

Nei, jeg er en annen. Jeg tenkte du hadde den formeningen generelt til folk som mente dyr var like mye verdt som mennesker, så jeg tillot meg å svare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...