Gå til innhold

Angst, panikkangst og sosial angst.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Er en mann på 26 år som i lang tid har slite med angst, panikk angst og sosial angst. Har prøvd cipralex, cymbalta og venlafaxin uten hell.. Får også 15 mg Sobril som jeg synes hjelper der og da, men er jo vanskelig å forutse et panikkangst anfall.. Har du noen anbefalinger av medikamenter som du tror kan egne seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du terapi for angsten og panikkanfallene? Hva med Xanor, høyst vanedannende og ikke et medikament jeg anbefaler med letthet men kanskje du bør sjekke det ut.

Gjest Nerda
Skrevet

Leit du sliter med det! Jeg hadde i sin tid god effekt av Efexor (venlafaxin), men det ser jeg du har prøvd. Er en haug med forskjellige SSRI-preparater der ute som Seroxat, Zoloft m.fl. Jeg kjenner noen som har truffet med SSRI etter å ha forsøkt et par i samme medikamentgruppe uten resultat. Medisiner er en lei prøve/feile greie dessverre.

Ellers kan man vinne veldig mye på terapi. Vet det av erfaring. Man blir kanskje ikke kvitt angsten, men man finne måter å mestre den bedre på. Til og med panikkangst. Er du i kontakt med spesialisthelsetjenesten? Hvis ikke, vil jeg anbefale deg på det sterkeste å be fastlegen din om henvisning til psykolog/psykiater. Å slite med angst i ensomhet er forferdelig, så jeg håper du kan få hjelp etter hvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...