Gå til innhold

For første gang i mitt liv

Anbefalte innlegg

Gjest vin på en tirsdag
Skrevet

....har jeg skjenket meg et glass vin midt i uka og drikker det for å slappe av å roe ned nervene. Et fullt vannglass. Ja jeg bruker ikke vinglass i tilfelle noen skulle komme innom og kanskje tolke det dithen at jeg drikker i smug. Jeg føler meg som en alkoholiker enda jeg drikker kanskje to ganger i året.

Er man ille ute å kjøre når man tyr til flaska på denne måten? Jeg er i midten av 30 årene og har ellers ingen problemer. Bortsett fra endel stress i det siste som jeg har vansker med å takle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å øke antall kvelder med vin fra to til tre i året, høres ut til å være langt unna faregrensene ;-)

Men jeg synes ikke du skal tenke på alkohol som et middel som gjør deg i stand til å mestre verken stress eller noe annet. Det er mange som har funnet ut at det absolutt ikke stemmer. Tenk heller på det som noe du unner deg nå og da, fordi det smaker godt og er avslappende.

Forskjellen mellom bruk og misbruk har mer med mengde å gjøre enn med hvilken dag det er.

Gjest kos deg
Skrevet

Nei, man er ikke alkoholiker av den grunn. Jeg har et stressende yrke og har i de siste par år faktisk tydd til flaska, for avkobling og nytelse.

Å kunne nyte er for meg stressreduserende i seg selv.

Jeg drikker maks 2 glass, men kan gjerne være opptil flere ganger i løpet av en uke.

Jeg er langt fra å være alkoholiker og MÅ ikke ha alkohol for å slappe av. Drikker meg heller aldri synlig beruset.

Skrevet

''Er man ille ute å kjøre når man tyr til flaska på denne måten?''

Ja hvis du har gjort det hver eneste dag de siste årene, men ikke en gang i året. Jeg tror du vet svaret selv. Hva er du egentlig redd for?

Gjest vin på en tirsdag
Skrevet

''Er man ille ute å kjøre når man tyr til flaska på denne måten?''

Ja hvis du har gjort det hver eneste dag de siste årene, men ikke en gang i året. Jeg tror du vet svaret selv. Hva er du egentlig redd for?

''Hva er du egentlig redd for?''

Jeg er fryktelig redd for å bli alkoholiker. Min far var det og jeg innbiller meg at sånt ligger i genene. Derfor har jeg vært så å si avholdende hele mitt liv.

Skrevet

Nei du er slettes ikke ute og kjøre, og derfor skal du ikke påføre deg selv skam for å ta en glass vin én tirsdag heller. Du drikker som du sier et par ganger i året, og kan derfor med rak rygg og trygt sinn helle vinen over i et vinglass og riktig nyte vinglasset ditt. Ha en fin kveld :)

Skrevet

Jeg er fryktelig redd for å bli alkoholiker. Min far var det og jeg innbiller meg at sånt ligger i genene. Derfor har jeg vært så å si avholdende hele mitt liv.

Det forstår jeg godt, men tror ikke du skal tenke på det i kveld. Nyt det glasset og bestem deg for at dette ikke skal bli en vane;-)

Skrevet

Det er da helt normalt i Norge og resten av verden for øvrig å ta seg et glass i ny og ne.... Du blir ikke avhengig om du tar et glass på en tirsdag... kontra en lørdags kveld.

Skrevet

Det eneste "kriminelle" du gjør er å nyte denne sikkert utsøkte vinen i et vannglass og ikke der den bør nytes, nemlig i et fint vinglass.

Gjest flott svar!
Skrevet

Det eneste "kriminelle" du gjør er å nyte denne sikkert utsøkte vinen i et vannglass og ikke der den bør nytes, nemlig i et fint vinglass.

:-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...