Gjest Faber Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Hva gjør dere når psykologen er sykmeldt? Bare venter etter beste evne? 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Avh av sykemeldingens lengde; ofte henvises vedkommendes klienter enten til DPS eller en annen psykolog. 0 Siter
Helmi Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Det har jeg opplevd på DPS. Den eneste beskjeden jeg fikk, var at jeg ville få ny time straks vedkommende var tilbake. Det var snakk om et par måneder... ingen annen hjelp å få, selv om jeg gikk i terapi en gang i uken. Helt grusomt. Heldigvis hadde jeg en fastlege å støtte meg til + etter hvert kommunens psykiatriske sykepleier, da det viste seg at behandleren min fikk mange lange fravær. Synes det er veldig kritikkverdig å la pasientene seile sin egen sjø i en slik situasjon. Men jeg var ikke i stand til å klage, så da ventet jeg bare... og hadde det ille. 0 Siter
Gjest Veldig kjedelig Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 I andre yrker når noen blir syke, må denne erstattes for at bedriften, butikken, avdelingen osv skal fungere. Av en eller annen grunn er det ikke mulig/ eller slik med psykologer/ dps osv. Jeg har selv opplevd dette og vet hvor vanskelig det er når alt blir så usikkert. Man er helt avhengig av timene, og blir helt satt ut når hjelpen uteblir. Det er egentlig skremmende hvor viktig en person kan bli, og hvor store konsekvenser det får når den personen/ hjelpen blir borte på ubestemt tid. Jeg hadde i en periode en psykolog som var mer borte enn på jobb, og han ringte gjerne rett før timen og avlyste. Veldig uforutsigbart. Fikk heldigvis en annen etterpå som var mye mer stabil. Jeg synes det var tøft å løsrive meg fra psykiatrien, men jeg har faktisk roligere dager nå som jeg ikke går og venter på neste time, eller føler meg dårlig når behandler er borte. Men det er sikkert også fordi jeg ikke lenger har behov for støtte på samme måte som før. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Umulig å svare på uten at en vet organiseringen. Er dette en privatpraktiserende eller er det en psykolog på et DPS/poliklinikk? 0 Siter
Gjest litt pussig opplegg Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 I andre yrker når noen blir syke, må denne erstattes for at bedriften, butikken, avdelingen osv skal fungere. Av en eller annen grunn er det ikke mulig/ eller slik med psykologer/ dps osv. Jeg har selv opplevd dette og vet hvor vanskelig det er når alt blir så usikkert. Man er helt avhengig av timene, og blir helt satt ut når hjelpen uteblir. Det er egentlig skremmende hvor viktig en person kan bli, og hvor store konsekvenser det får når den personen/ hjelpen blir borte på ubestemt tid. Jeg hadde i en periode en psykolog som var mer borte enn på jobb, og han ringte gjerne rett før timen og avlyste. Veldig uforutsigbart. Fikk heldigvis en annen etterpå som var mye mer stabil. Jeg synes det var tøft å løsrive meg fra psykiatrien, men jeg har faktisk roligere dager nå som jeg ikke går og venter på neste time, eller føler meg dårlig når behandler er borte. Men det er sikkert også fordi jeg ikke lenger har behov for støtte på samme måte som før. Jeg har også sett at dpsèr ikke iverksetter tiltak når behandlerene deres blir syke i lengere perioder. Man kan nesten få inntrykk av at de ikke mener behandlingen deres tilsatte gir er viktig helsehjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.