Gå til innhold

Småsjuk unge - hva teste?

Lillemus

Anbefalte innlegg

''Hvis hun har b12 mangel kreves piller på resept eller injeksjoner. Det samme med D-vit mangel, du får da resept på vitamintilskudd tilsatt kalsium. Har hun disse manglene er det ikke tilstrekkelig med reseptfrie piller/bjørner.''

Håper jo i grunnen det er noe såpass "enkelt" som vitaminmangel forsåvidt... Vi får se, har fått legetime om 3 uker, da blir det blodprøver og henvisning og litt forskjellig.

''har fått legetime om 3 uker''

Herregud :-( Vi får legetime samme dag som vi ønsker/henvender oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

21

• jubalong70

5

• frosken

2

• Axcia

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

''Hvis hun har b12 mangel kreves piller på resept eller injeksjoner. Det samme med D-vit mangel, du får da resept på vitamintilskudd tilsatt kalsium. Har hun disse manglene er det ikke tilstrekkelig med reseptfrie piller/bjørner.''

Håper jo i grunnen det er noe såpass "enkelt" som vitaminmangel forsåvidt... Vi får se, har fått legetime om 3 uker, da blir det blodprøver og henvisning og litt forskjellig.

Skjønner godt at du heller vil at dette skal være vitaminmangel.

3 uker?? Det var da voldsomt lenge å vente. Sa du til sekretærdamene at du lurer på om hjertet trenger en sjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''har fått legetime om 3 uker''

Herregud :-( Vi får legetime samme dag som vi ønsker/henvender oss.

''Herregud :-( Vi får legetime samme dag som vi ønsker/henvender oss.''

Joda, men jeg bestilte ikke akutt-time. :o) Derimot bestilte jeg til en dag jeg slipper å ta meg fri fra jobb og hun er ikke så akutt styggdårlig så det går nok helt fint. :o) Har vært i kontakt med en sykepleier som sier det er best om blodprøvene tas fastende også og det hadde jo ikke gått i dag siden hun alt hadde spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du heller vil at dette skal være vitaminmangel.

3 uker?? Det var da voldsomt lenge å vente. Sa du til sekretærdamene at du lurer på om hjertet trenger en sjekk?

''3 uker?? Det var da voldsomt lenge å vente. Sa du til sekretærdamene at du lurer på om hjertet trenger en sjekk?''

Bestilte time pr. sms og spesifiserte ukedag (for å slippe å ta meg fri fra jobb). Hun dør nok ikke i løpet av 3 uker. :o) Sååå akutt dårlig er hun tross alt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''3 uker?? Det var da voldsomt lenge å vente. Sa du til sekretærdamene at du lurer på om hjertet trenger en sjekk?''

Bestilte time pr. sms og spesifiserte ukedag (for å slippe å ta meg fri fra jobb). Hun dør nok ikke i løpet av 3 uker. :o) Sååå akutt dårlig er hun tross alt ikke.

Neida, syntes bare det var veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Bestilte time pr. sms og spesifiserte ukedag (for å slippe å ta meg fri fra jobb). Hun dør nok ikke i løpet av 3 uker. :o) Sååå akutt dårlig er hun tross alt ikke.''

Jeg synes det er bra at du ikke krisemaksimerer :-) Tre uker er ikke lenge når det gjelder en ganske stabil tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Uff, jeg mente ikke at det bare var voksingen som var problemet! Var ikke meningen å bagatellisere. Jeg vet at du ikke er av dem som tror det værste med en gang ;)''

Det går helt fint vet du. :o) Jeg tok meg da ikke nær av det!

''Vi har også kresne barn når det kommer til multi. De foretrekker den fra Nature's Sunshine alle sammen, så vi kjøper den.''

Hva smaker den da? Kan den tygges? For her svelges ingenting helt altså - ingenting! *himler litt med øynene*

''Omega-3 kapsler takler de ikke i det hele tatt, og foretrekker oljen - selv om den ikke er noe god den heller. Sånne "fisker" fikk de helt noia av ;)''

Jeg tror jeg gir opp omega3-forsøket på en stund, kanskje guttungen vil ha dem - ellers får jeg spise dem selv. De var alt for dyre til å kastes! Dessuten skal jeg innrømme at de så litt ekle ut... *hihi* Jeg tar vanligvis kapsler fra Møller, men de kan jeg bare glemme å få i ungene, de er jo kjempestore!

'' Kan den tygges? For her svelges ingenting helt altså - ingenting! *himler litt med øynene*''

Brekker hun seg hvis hun prøver å svelge en pille sammen med drikke - eller mat som allerede er ferdigtygd?

Det der høres jo sært ut...jeg har nok vært heldigere med mine i så måte - den ene kan nærmest ta en håndfull piller (vitamin etc, altså) og svelge nesten uten noenting ved siden av... (nesten så man ser klumpene gli ned halsen fra utsiden :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor selges disse? Har du en lenke så jeg kan se hvordan boksen ser ut?

Nå har jeg lett og lett, men finner bare bilde av den gamle boksen. De heter Sunshine Heroes - Super Junior. Har jordbær- og banansmak.

Du får kjøpt dem på helsekosten (har Life her jeg bor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, syntes bare det var veldig lenge.

''Neida, syntes bare det var veldig lenge.''

Jeg har jo en hjertegutt som har hatt alvorlig hjertefeil hele sitt liv og kan trygt si at det ikke har sånn bråhast med hjerteundersøkelse av jentungen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lett og lett, men finner bare bilde av den gamle boksen. De heter Sunshine Heroes - Super Junior. Har jordbær- og banansmak.

Du får kjøpt dem på helsekosten (har Life her jeg bor).

''De heter Sunshine Heroes - Super Junior. Har jordbær- og banansmak. Du får kjøpt dem på helsekosten (har Life her jeg bor).''

Sunshine Heroes - intet mindre! *fnis* Life er det her også, da skal jeg stikke innom i morgen - takk skal du ha! :o) Banansmak må da være tingen, hun elsker i alle fall fluortablettene med banansmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Kan den tygges? For her svelges ingenting helt altså - ingenting! *himler litt med øynene*''

Brekker hun seg hvis hun prøver å svelge en pille sammen med drikke - eller mat som allerede er ferdigtygd?

Det der høres jo sært ut...jeg har nok vært heldigere med mine i så måte - den ene kan nærmest ta en håndfull piller (vitamin etc, altså) og svelge nesten uten noenting ved siden av... (nesten så man ser klumpene gli ned halsen fra utsiden :P)

''Brekker hun seg hvis hun prøver å svelge en pille sammen med drikke - eller mat som allerede er ferdigtygd?''

Hun får det bare ikke til sier hun. Kanskje hun har litt trang åpning til spiserøret eller noe. Har ikke problemer med at mat setter seg fast i halsen eller noe heldigvis, det er bare selve svelgingen av store biter som ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Brekker hun seg hvis hun prøver å svelge en pille sammen med drikke - eller mat som allerede er ferdigtygd?''

Hun får det bare ikke til sier hun. Kanskje hun har litt trang åpning til spiserøret eller noe? Hun spiser som normalt og har aldri hatt problemer med at mat setter seg fast eller noe. Det er ikke noe problem i hverdagen heldigvis. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Det er jo ikke lenge å vente når det gjelder en stabil tilstand som har vart lenge.

Neida, det er jo i grunnen ikke det. Det er vel helst det at vi her jeg bor er bortskjemt med raske legetimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Neida, syntes bare det var veldig lenge.''

Jeg har jo en hjertegutt som har hatt alvorlig hjertefeil hele sitt liv og kan trygt si at det ikke har sånn bråhast med hjerteundersøkelse av jentungen. :o)

Godt at du ikke er redd :-) Du er jo ekspert på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du ikke er redd :-) Du er jo ekspert på dette.

''Godt at du ikke er redd :-) Du er jo ekspert på dette.''

Ekspert og ekspert. :o) Men jeg har 13,5 års erfaring med min podes hjertefeil da og jeg tror ikke det er hjertet hos jentungen egentlig, men vil helst ha det utelukket allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De heter Sunshine Heroes - Super Junior. Har jordbær- og banansmak. Du får kjøpt dem på helsekosten (har Life her jeg bor).''

Sunshine Heroes - intet mindre! *fnis* Life er det her også, da skal jeg stikke innom i morgen - takk skal du ha! :o) Banansmak må da være tingen, hun elsker i alle fall fluortablettene med banansmak.

LOL - det må jo bli bra med et slikt navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Godt at du ikke er redd :-) Du er jo ekspert på dette.''

Ekspert og ekspert. :o) Men jeg har 13,5 års erfaring med min podes hjertefeil da og jeg tror ikke det er hjertet hos jentungen egentlig, men vil helst ha det utelukket allikevel.

13,5 års erfaring med eget barn...det er så å si ekspert i mine øyne. I hvertfall ekspert på 13,5 åringens hjertefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får det bare ikke til sier hun. Kanskje hun har litt trang åpning til spiserøret eller noe? Hun spiser som normalt og har aldri hatt problemer med at mat setter seg fast eller noe. Det er ikke noe problem i hverdagen heldigvis. :o)

La henne ta den med litt brus. Da flyter pilla opp med kullsyra, slik at man ikke merker at den svelges. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne ta den med litt brus. Da flyter pilla opp med kullsyra, slik at man ikke merker at den svelges. :)

''La henne ta den med litt brus. Da flyter pilla opp med kullsyra, slik at man ikke merker at den svelges. :)''

Det kan du tro... Ikke denne hysteriske ungen nei. Hun sitter heller og har dundrende hodepine fremfor å ta en paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...