Gå til innhold

Småsjuk unge - hva teste?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

''La henne ta den med litt brus. Da flyter pilla opp med kullsyra, slik at man ikke merker at den svelges. :)''

Det kan du tro... Ikke denne hysteriske ungen nei. Hun sitter heller og har dundrende hodepine fremfor å ta en paracet.

Herlighet så lik hun er min sønn! Lurer på ha det er for noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

21

• jubalong70

5

• frosken

2

• Axcia

2

Mest aktive i denne tråden

Du har fått mange fornuftige svar men kom til å tenke på en ting som ikke er nevt mht hodepinen. Kan det være at hun skulle hatt en synstest? Håper dere får fin oppfølging mht til hjertet og slappheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange fornuftige svar men kom til å tenke på en ting som ikke er nevt mht hodepinen. Kan det være at hun skulle hatt en synstest? Håper dere får fin oppfølging mht til hjertet og slappheten :)

Synstest sto på planen i høst, men ble aldri gjennomført. Takk for påminnelsen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Synstest sto på planen i høst, men ble aldri gjennomført. Takk for påminnelsen! :o)

Pst, Lillemus, pass på at de ikke bare sjekker ett og ett øye, men at de også sjekker samsynet.

Min eldste var plaget med hodepine, og det viste seg at h*n hadde skjult skjeling som gjorde ting vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med damene på den lokale helsekosten om de har et godt vitamintilskudd til barn, disse vitaminbjørnene har jeg egentlig ikke så stor tro på... Ungene elsker dem da. :o)

Heldigvis har vi en veldig flott fastlege og jeg håper hun blir undersøkt skikkelig i alle fall.

Teste for allergi? Vi trodde i mange år at vi hadde en syk datter hver vår. Allergitester viste ingen utslag, men allergi var det likevel - med medisiner forsvant symptomene. Hun får alltid symptomene FØR alle målinger på pollen slår ut, så selv om det er vinter og kuldegrader så kan hun ha plager. Merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Et barn jeg kjenner hadde liknende symptomer, og fikk etterhvert diagnosen cøliaki. Hun ble helt bra så snart de kuttet gluten. Helt merkelig å se.

Siden datteren din er normalvektig, og ikke klager over magesmerter, så vidt jeg kan skjønne, er det vel ikke den mest sannsynlige diagnosen, men jeg bare nevner det, siden ingen andre har gjort det (av det jeg har lest, i alle fall).

Ultralyd av hjertet virker absolutt fornuftig i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn jeg kjenner hadde liknende symptomer, og fikk etterhvert diagnosen cøliaki. Hun ble helt bra så snart de kuttet gluten. Helt merkelig å se.

Siden datteren din er normalvektig, og ikke klager over magesmerter, så vidt jeg kan skjønne, er det vel ikke den mest sannsynlige diagnosen, men jeg bare nevner det, siden ingen andre har gjort det (av det jeg har lest, i alle fall).

Ultralyd av hjertet virker absolutt fornuftig i første omgang.

Skal ha cøliaki bak øret, men hun har normal avføring (såvidt jeg vet da, følger jo ikke en 11-åring på do akkurat! :o) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamta - den gode gamle

Skal ha cøliaki bak øret, men hun har normal avføring (såvidt jeg vet da, følger jo ikke en 11-åring på do akkurat! :o) ).

Det KAN være cøliaki uten at det gir symptomer som magesmerter og diare. Jeg gikk selv med ubehandlet cøliaki i maange år uten spesifikke symptomer i mage/tarm. Med riktig diett ble jeg et helt nytt menneske! Stoffskifte er også verd å sjekke ut. Men det er sikkert lurt å tenke generelt omkring kosthold i alle tilfelle. ;-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''La henne ta den med litt brus. Da flyter pilla opp med kullsyra, slik at man ikke merker at den svelges. :)''

Det kan du tro... Ikke denne hysteriske ungen nei. Hun sitter heller og har dundrende hodepine fremfor å ta en paracet.

Vi hadde en skikkelig runde med jentungen her da hun ble satt på masse kosttilskudd. Hun pleide å bli helt hysterisk over en halv reisesyketablett, og nå skulle hun ta digre kapsler!

Vi begynte med de minste tablettene, og tok dem med vaniljesaus(!) etterhvert ble hun modigere og modigere, og nå svelger hun digre kapsler med en liten munnfull vann.

her for noen uker siden skulle hun begynne med en ny type kapsel som var knøttliten i forhold til de andre "Vet du hva, denne tror jeg ikke du klarer" sa jeg " den er kjempediger!" Ungen holdt på å le seg skakk og heiv innpå...

-så her var det helt klart psykisk sperre på tablett-fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klok av skade her:

Jeg hadde bedt om full rulle og alle slags blodprøver. Kyssesyke Epstein Barr, cpr, senk, allergier, stoffskifte, borrelia, cøliaki etc. Legen har nok ei smørbrødliste med prøver, jeg husker ikke alle vi har tatt...

-også hadde jeg sjekka synet grundig mtp hodepinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en skikkelig runde med jentungen her da hun ble satt på masse kosttilskudd. Hun pleide å bli helt hysterisk over en halv reisesyketablett, og nå skulle hun ta digre kapsler!

Vi begynte med de minste tablettene, og tok dem med vaniljesaus(!) etterhvert ble hun modigere og modigere, og nå svelger hun digre kapsler med en liten munnfull vann.

her for noen uker siden skulle hun begynne med en ny type kapsel som var knøttliten i forhold til de andre "Vet du hva, denne tror jeg ikke du klarer" sa jeg " den er kjempediger!" Ungen holdt på å le seg skakk og heiv innpå...

-så her var det helt klart psykisk sperre på tablett-fronten.

*hehe* Håper det går seg til med Snuppa her og svelging også. Hun vil så gjerne selv lære seg å like nye ting sier hun, men det er vanskelig med nye smaker og konsistenser og store ting. *sukk* Men vi prøver og prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...