Gå til innhold

Mors motstand mot "nervemedisin" (SSRI)/Nhd/andre

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert huva

Hvis min mor igjen kommer med negative kommentarer om det at jeg står på "nervemedisin", har jeg lyst å skrike: "Vil du heller at jeg skal gå hen og drepe meg?!" Uhm..kan jeg det? Hva kan jeg si til mitt forsvar? Hun mener jeg er for ung. Jeg er 21 år gammel. Det gjelder Zoloft. Jeg er usikker på om hun skiller mellom forskjellige typer "nervemedisin". Hva menes egentlig med "nervemedisin", hvilken gruppe legemidler er det egentlig som har denne betegnelsen (hvis den har et anna namn også da)?

Fortsetter under...

Min mor ville aldri fått vite hva slags medisiner jeg tok hvis jeg ikke ønsket at hun skulle vite det.

Du er voksen, og trenger ikke å fortelle henne ting du ikke ønsker hennes kommentarer på. Hvis hun viser liten forståelse eller i verste fall virker nedbrytende på deg, ikke fortell henne at / om du går på medisner, eller hva du bruker tid og penger på, (eller noe som helst) hvis du ikke ønsker at hun skal bry seg.

Du bestemmer hvem som skal vite hva om deg.

Zoloft er et antidepressiva.

Noen kaller det for lykkepiller.

Moren din kaller det for nervemedisin.

Flytt hjemmefra (både fysisk og mentalt).

Ta kontroll over ditt eget liv. Kos deg. Ta medisinen din så lenge legen din og du mener det er det beste.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nervemedisin er en upresis betegnelse på alle typer medisiner som virker på psyken.

Du skal ikke la din mor få kommentere dette. Hun har ingen bakgrunn for å synes noe om det. Spør du henne hvilke transistorer som skal skiftes i TV-en også om bildet blir borte?

Bry deg om hva du som kan mener, hev deg over synserne.

Nervemedisin er en upresis betegnelse på alle typer medisiner som virker på psyken.

Du skal ikke la din mor få kommentere dette. Hun har ingen bakgrunn for å synes noe om det. Spør du henne hvilke transistorer som skal skiftes i TV-en også om bildet blir borte?

Bry deg om hva du som kan mener, hev deg over synserne.

Hm..neeii, jeg skal prøve å heve meg dah..Jeg gidder ikke gjemme tablettene bort fordi om hun kanskje kommer og skulle åpne skapet..

Nei, jeg ber henne ikke om å reparere TVn, men jeg spør henne til råds om hva jeg skal gjøre med den.., hvor jeg skal henvende meg med den...Jeg spør henne _ikke_ om hva jeg skal gjøre med helsa mi. Og forteller ikke hva jeg _har_ gjort med den. Hun svarer likevel at jeg må gå til lege..og at jeg må ta meg sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...