Gå til innhold

NHD: psykoselidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kjennes som om hukommelsen og konsentrasjonen stadig blir dårligere. Jeg har også fått tilbakemeldinger fra omgivelsene om at jeg hukser dårligere enn før. Det skremmer.

Er det vanlig at hukommelsen og konsentrasjonen blir gradvis dårligere hos folk med psykoselidelser selvom man tar medisiner? Er det mulig å stoppe utviklingen? Vil det hjelpe å øke AP-dose?

Tar for tiden 15 mg Zyprexa.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er dessverre vanlig. Det vil ikke hjelpe å øke medisindosen.

Derimot kan behandleren din hjelpe deg med teknikker som i noen grad kan kompensere for dette.

Skrevet

Derimot kan behandleren din hjelpe deg med teknikker som i noen grad kan kompensere for dette.

Takk, selvom det ikke akkurat var noe oppløftende svar. Jeg er skikkelig lei meg for at det er en negativ utvikling på gang. En utvikling som jeg ikke klarer å stoppe. Jeg har fått tilbakemeldinger som ikke er oppløftende og jeg skjønner at dette merkes også tydelig av andre.

De som måtte mene at stressreduksjon hjelper tar helt feil. Det hjelper nesten ikke i det hele tatt. Jeg kan sitte rolig og avslappet i min egen sofa og ikke få med meg noe av hverken det jeg leser eller det jeg ser på tv. Det er en illusjon å tro at alt er stressrelatert.

Jeg er redd for hvor dette bærer hen. Det er som om jeg ikke får tak på min kognitive muskel. Skikkelig skremmende.

Skrevet

Alle avslappingsteknikker i samvær med andre skaper bare mer stress og ørhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...