Gå til innhold

Tror dere han skjønner det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått hos en behandler i noen måneder nå. Vi har snakket om barndom og traumatiske hendelser, og nå er vi over på dagens utfordringer. Det som er, er at jeg føler meg så rolig og selvsikker i hans nærvær, og jeg er redd det gjør at han ikke fanger opp hvor knust, desperat og fortvilt jeg innerst inne føler meg. Faktisk glemmer jeg hvordan jeg ellers ofte føler meg, når jeg er hos han.

Tror dere han kan forestille seg, ut fra alt han vet jeg har opplevd, at jeg ikke er så solid som jeg kanskje virker? Jeg er redd for at hele behandlingsopplegget blir feil hvis han baserer videre fremdrift på at jeg har kommet lengre enn jeg egentlig har. Eller er litt av vitsen at jeg skal kunne ha et sånt fint rolig forhold med han?

Videoannonse
Annonse
Gjest synes jeg
Skrevet

Godt spørsmål. Synes du skal ta det opp med han, da får du også det beste svaret ;)

Skrevet

Godt spørsmål. Synes du skal ta det opp med han, da får du også det beste svaret ;)

Asjda. Liker egentlig svært godt at jeg kan være solid og normal sammen med han. Nå har vi liksom en etablert omgangstone, og det blir så rart om jeg skal begynne å grave i det.

Gjest synes jeg
Skrevet

Asjda. Liker egentlig svært godt at jeg kan være solid og normal sammen med han. Nå har vi liksom en etablert omgangstone, og det blir så rart om jeg skal begynne å grave i det.

Forstår det. Men det gagner deg ikke på sikt. Du lurer bare deg selv. For det er vel ikke han du skal dele resten av livet med?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

jeg har det som deg med min behandler, er rolig, samlet, kontrollert og fattet på min psykiaters kontor, forberedt skriftlig og med gjennomtenkte problemstillinger, og fremdriftsplaner, alt skrevet ned og oversendt på morgenen før timen.

Jeg føler meg ofte knust inni meg og har lurt på det samme, selv min mann ser ikke hvor trist jeg har vært, jeg viser tydeligvis ikke så godt på utsiden hvordan det står til på innsiden.

Jeg har likevel god hjelp av terapien og kunne ikke kommet dit jeg er i dag uten, men om min psykiater vet hvor vondt jeg har det, vet jeg ikke, men jeg har skrevet historier til henne og de kan kanskje få hjertet hennes til å kjenne mitt hjerte og kanskje kan du gjøre det, skrive det du ikke viser?

Sist skrev min psykiater " To sjeler, et hjerte"(eller var det en tanke?husker ikke nå) det syns jeg var fint, vet ikke om jeg skjønte det helt, men hun skrev det da vi skrev til hverandre samtidig, det har skjedd flere ganger sånne rare ting mellom oss. Å skrive er derfor en fin måte å snakke på en annen måte.

lettere å si det man føler når man ikke sitter rett ovenfor et annet menneske.

Skrevet

Hei!

jeg har det som deg med min behandler, er rolig, samlet, kontrollert og fattet på min psykiaters kontor, forberedt skriftlig og med gjennomtenkte problemstillinger, og fremdriftsplaner, alt skrevet ned og oversendt på morgenen før timen.

Jeg føler meg ofte knust inni meg og har lurt på det samme, selv min mann ser ikke hvor trist jeg har vært, jeg viser tydeligvis ikke så godt på utsiden hvordan det står til på innsiden.

Jeg har likevel god hjelp av terapien og kunne ikke kommet dit jeg er i dag uten, men om min psykiater vet hvor vondt jeg har det, vet jeg ikke, men jeg har skrevet historier til henne og de kan kanskje få hjertet hennes til å kjenne mitt hjerte og kanskje kan du gjøre det, skrive det du ikke viser?

Sist skrev min psykiater " To sjeler, et hjerte"(eller var det en tanke?husker ikke nå) det syns jeg var fint, vet ikke om jeg skjønte det helt, men hun skrev det da vi skrev til hverandre samtidig, det har skjedd flere ganger sånne rare ting mellom oss. Å skrive er derfor en fin måte å snakke på en annen måte.

lettere å si det man føler når man ikke sitter rett ovenfor et annet menneske.

Ja, det var fint uttrykt av din psykiater. For det heter nettopp "to sjeler, en tanke" når to personer gjør ting eller sier ting på samme tid. Det er et uttrykk for en slags "nærhet" eller det å være "på nett" sammen.

Det er godt å kjenne på slikt med mennesker som betyr noe ekstra!

Ha en fin dag :o)

Madelenemie
Skrevet

Ja, det var fint uttrykt av din psykiater. For det heter nettopp "to sjeler, en tanke" når to personer gjør ting eller sier ting på samme tid. Det er et uttrykk for en slags "nærhet" eller det å være "på nett" sammen.

Det er godt å kjenne på slikt med mennesker som betyr noe ekstra!

Ha en fin dag :o)

Hei!

Takk :)

Ha en god dag du også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...