Gjest Piercing dilla Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 http://www.lommelegen.no/legesvar/piercing-og-sterilitet Leste på den linken over at det ikke gikk an å bli steril av å ta piercing i navlen. Er det sant? 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Du skal få en bra heftig infeksjon om piercing i navlen skal gjøre deg steril... Navlen har fint lite med kjønnsorganene å gjøre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Piercing er en moderne form for selvskading. 0 Siter
Gjest synes jeg Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Piercing er en moderne form for selvskading. Det er vel feil å si at det gjelder for alle... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Piercing er en moderne form for selvskading. Hei! Ja det er jeg enig i! 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Det er vel feil å si at det gjelder for alle... Enig med du. 0 Siter
laguna1 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Piercing er en moderne form for selvskading. Nuvel Jeg har hvertfall aldri vært spesielt sinna på meg sjøl når jeg har tatt mine..;p Synes innimellom du er flink til å komme med _svært_ entydtige svar på spørsmål med mange svar, og synes dette er betenkelig når du i disse sammenhengene bruker yrkestittel. Det kunne tenkes at folk trodde deg! ;p 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Piercing er en moderne form for selvskading. Jeg syns at du burde holde deg for god til å komme med slike svar. Jeg mister helt og holdent respekten for deg når du er usakelig og hiver deg inn i diskusjoner på denne måte. Bruka iallefall et annet nick og ikke ditt " proffesjonelle" 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Jeg syns at du burde holde deg for god til å komme med slike svar. Jeg mister helt og holdent respekten for deg når du er usakelig og hiver deg inn i diskusjoner på denne måte. Bruka iallefall et annet nick og ikke ditt " proffesjonelle" 1. Spørsmålet kom på psykiatriforum, og da bruker jeg mitt profesjonelle nick. 2. At du er uenig i svaret er ganske uinteressant for meg. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Piercing er en moderne form for selvskading. Går ut fra at du ikke mener hull i ørene her, men utover det. (Skjønt, på 90-tallet var det jo veldig "in" med ring i nesen) Men hvordan er det med tatoveringer? I programmet "Psyk Forandring" på TV 3 er det en gutt med OCD som har tatoveringer over hele seg, inkl. halsen og ansiktet. Sånt kan jo umulig være "normalt". Har det noe med OCD å gjøre? Det må jo gi begrensninger i livet... Å få seg jobb f.eks. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Går ut fra at du ikke mener hull i ørene her, men utover det. (Skjønt, på 90-tallet var det jo veldig "in" med ring i nesen) Men hvordan er det med tatoveringer? I programmet "Psyk Forandring" på TV 3 er det en gutt med OCD som har tatoveringer over hele seg, inkl. halsen og ansiktet. Sånt kan jo umulig være "normalt". Har det noe med OCD å gjøre? Det må jo gi begrensninger i livet... Å få seg jobb f.eks. Det var veldig in med hull i nesa på 90-tallet. Jeg hadde det selv noen år. Det gjorde virkelig ikke vondere enn å ta hull i øra. Å kalle det for selvskading er virkelig høl i huet. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 1. Spørsmålet kom på psykiatriforum, og da bruker jeg mitt profesjonelle nick. 2. At du er uenig i svaret er ganske uinteressant for meg. Jeg er ikke uenig i svaret, men det var ikke svar på det trådstarter spurte om. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Går ut fra at du ikke mener hull i ørene her, men utover det. (Skjønt, på 90-tallet var det jo veldig "in" med ring i nesen) Men hvordan er det med tatoveringer? I programmet "Psyk Forandring" på TV 3 er det en gutt med OCD som har tatoveringer over hele seg, inkl. halsen og ansiktet. Sånt kan jo umulig være "normalt". Har det noe med OCD å gjøre? Det må jo gi begrensninger i livet... Å få seg jobb f.eks. Nei, jeg mener ikke hull i øreflippen. Noen blir truffet av utsagnet og bruker seg selv som normalitetsbevis. Det minner meg om en pasient jeg en gang hadde. Han drev dessverre regelmessig og banket kona og barna sine. Jeg sa til han at det måtte han slutte med fordi det var skadelig for barna. Det var han absolutt uenig i og hadde følgende utsagn: " Du aner ikke hvor mye bank jeg fikk av min far, og jeg har i hvert fall ikke tatt skade av det" :-) 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Det var veldig in med hull i nesa på 90-tallet. Jeg hadde det selv noen år. Det gjorde virkelig ikke vondere enn å ta hull i øra. Å kalle det for selvskading er virkelig høl i huet. Nei, det er jo ikke i nærheten av selvskading en gang. For dem som ikke tørte å ta hull var det jo klips-ring å få kjøpt som man bare kunne sette på nesen, hehe. Jeg kjøpte en sånn Det er vel mer når man ser folk som har piercing overalt man begynner å undre seg... 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Nei, jeg mener ikke hull i øreflippen. Noen blir truffet av utsagnet og bruker seg selv som normalitetsbevis. Det minner meg om en pasient jeg en gang hadde. Han drev dessverre regelmessig og banket kona og barna sine. Jeg sa til han at det måtte han slutte med fordi det var skadelig for barna. Det var han absolutt uenig i og hadde følgende utsagn: " Du aner ikke hvor mye bank jeg fikk av min far, og jeg har i hvert fall ikke tatt skade av det" :-) Hvor går grensa da? Ett hull i hver øreflipp? Hva med to eller flere i hvert øre? Nese? Er det forskjell på en liten dobb og ring i nesa? 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Nei, jeg mener ikke hull i øreflippen. Noen blir truffet av utsagnet og bruker seg selv som normalitetsbevis. Det minner meg om en pasient jeg en gang hadde. Han drev dessverre regelmessig og banket kona og barna sine. Jeg sa til han at det måtte han slutte med fordi det var skadelig for barna. Det var han absolutt uenig i og hadde følgende utsagn: " Du aner ikke hvor mye bank jeg fikk av min far, og jeg har i hvert fall ikke tatt skade av det" :-) Ja, den har jeg også hørt utallige ganger. Men å fortelle dem at det faller på sin egen urimelighet å si noe sånt nytter jo ikke. Sånne folk vil ikke høre på andre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Hvor går grensa da? Ett hull i hver øreflipp? Hva med to eller flere i hvert øre? Nese? Er det forskjell på en liten dobb og ring i nesa? For meg er det ikke så vikig hvor grensa går. I et fritt lang er det opp til hver enkelt voksen person å selv velge hvor myte en ønsker å selvmutilere seg enten det er med piercing eller med tatoveringer. Men at det har konsekvenser for hvordan andre bedømmer en, det bør en ta inn over seg. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 For meg er det ikke så vikig hvor grensa går. I et fritt lang er det opp til hver enkelt voksen person å selv velge hvor myte en ønsker å selvmutilere seg enten det er med piercing eller med tatoveringer. Men at det har konsekvenser for hvordan andre bedømmer en, det bør en ta inn over seg. Vet du hva jeg synes er ille? De jeg kjenner med piercinger og tatoveringer som blir behandlet som møkk i helsevesenet. Og jeg snakker ikke om å være fullstendig tildekt av verken det ene eller det andre. Det må gå an å se forbi dette og hjelpe pasienter selv om de har piercinger og tatoveringer. De er hyggelig, oppgående mennesker, men de får mange stygge, fordomsfulle kommentarer og reaksjoner. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Vet du hva jeg synes er ille? De jeg kjenner med piercinger og tatoveringer som blir behandlet som møkk i helsevesenet. Og jeg snakker ikke om å være fullstendig tildekt av verken det ene eller det andre. Det må gå an å se forbi dette og hjelpe pasienter selv om de har piercinger og tatoveringer. De er hyggelig, oppgående mennesker, men de får mange stygge, fordomsfulle kommentarer og reaksjoner. Det synes jeg også er ille. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Det synes jeg også er ille. Det var da enda godt å høre. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.