laguna1 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Nei, jeg mener ikke hull i øreflippen. Noen blir truffet av utsagnet og bruker seg selv som normalitetsbevis. Det minner meg om en pasient jeg en gang hadde. Han drev dessverre regelmessig og banket kona og barna sine. Jeg sa til han at det måtte han slutte med fordi det var skadelig for barna. Det var han absolutt uenig i og hadde følgende utsagn: " Du aner ikke hvor mye bank jeg fikk av min far, og jeg har i hvert fall ikke tatt skade av det" :-) hvordan klarer du å skille mellom å stikke et hull i øreflippen, og et, for eksempel i øyebrynet eller i navelen? Så det ene er selvskading og destruktivt, og det andre er såkalt "normalt"? her skjønner jo ALLE oppegåernde mennesker at de eneste nyansene er estetiske, og ikke psykologiske eller noe annet. og hvordan KLARER du å sidestille et ønske om å pynte seg (enten det måtte være seg på mest normale,borgelige og anstendige måte, eller med en "rebellsk" og "selvskadende" piercing, med å jule opp unger, som igjen, ALLE, kan forstå, eller i det minste forsøke å rasjonalisere seg frem til at er en skadelig handling? At du tør. Dette må være en av de mest dustete innleggene jeg noen gang har lest, i tillegg til at det er feilaktig, fordommsfullt og reaksjonært. 0 Siter
laguna1 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 hvordan klarer du å skille mellom å stikke et hull i øreflippen, og et, for eksempel i øyebrynet eller i navelen? Så det ene er selvskading og destruktivt, og det andre er såkalt "normalt"? her skjønner jo ALLE oppegåernde mennesker at de eneste nyansene er estetiske, og ikke psykologiske eller noe annet. og hvordan KLARER du å sidestille et ønske om å pynte seg (enten det måtte være seg på mest normale,borgelige og anstendige måte, eller med en "rebellsk" og "selvskadende" piercing, med å jule opp unger, som igjen, ALLE, kan forstå, eller i det minste forsøke å rasjonalisere seg frem til at er en skadelig handling? At du tør. Dette må være en av de mest dustete innleggene jeg noen gang har lest, i tillegg til at det er feilaktig, fordommsfullt og reaksjonært. I tillegg, om man skal trekke begrepene "selvskading" så langt ut på jordene som du tydeligvis ønsker her, vil jeg tro det er et langt tydeligere flertall som lar seg skade på kropp og sjel av majoritetens monotone, kjedelige og innskrenkende komformitet og normalitetskrav, enn de som måtte gjøre det av en skarve piercing. Jeg sier igjen, jeg har da sjelden sett makan til sprøyt! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 I tillegg, om man skal trekke begrepene "selvskading" så langt ut på jordene som du tydeligvis ønsker her, vil jeg tro det er et langt tydeligere flertall som lar seg skade på kropp og sjel av majoritetens monotone, kjedelige og innskrenkende komformitet og normalitetskrav, enn de som måtte gjøre det av en skarve piercing. Jeg sier igjen, jeg har da sjelden sett makan til sprøyt! PSSST! Hadde du hatt høyt blodtrykk, så hadde jeg hvisket diskret: "Nå må du tenke på blodtrykket ditt...." ;-) 0 Siter
laguna1 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 PSSST! Hadde du hatt høyt blodtrykk, så hadde jeg hvisket diskret: "Nå må du tenke på blodtrykket ditt...." ;-) Ja, det ble jaggu høyt også. Men at noen sitter i "legefrakk" på nettet og kommer med den slags pissprat, får meg faktisk forbanna..;p 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Ja, det ble jaggu høyt også. Men at noen sitter i "legefrakk" på nettet og kommer med den slags pissprat, får meg faktisk forbanna..;p Skjønte du ble hissig :-) Jeg orker ikke hisse meg opp over noe i dag (unntatt det drapet i Thailand da - men det er mer forundring over at det går an...) Nå har jeg logget meg ut av jobben (har hjemmekontor) - så nå skal jeg ta en halvtime ute på verandaen i sola!!!!! 0 Siter
laguna1 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Skjønte du ble hissig :-) Jeg orker ikke hisse meg opp over noe i dag (unntatt det drapet i Thailand da - men det er mer forundring over at det går an...) Nå har jeg logget meg ut av jobben (har hjemmekontor) - så nå skal jeg ta en halvtime ute på verandaen i sola!!!!! Kos deg i sola! Hørtes ut som en finfin ide! .) 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Ja, det ble jaggu høyt også. Men at noen sitter i "legefrakk" på nettet og kommer med den slags pissprat, får meg faktisk forbanna..;p Kanskje han mener piersinger ødelegger utseendet og at det derfor er en form for selvskading? Nå fyrer jeg litt opp her antagelig, men jeg må innrømme at jeg også mener at både tatoveringer og piersinger er en form for selvskading, da det ødelegger utseendet. De ødelegger seg. Men dette går jo mer på det estetiske fordi jeg synes det er stygt. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 I tillegg, om man skal trekke begrepene "selvskading" så langt ut på jordene som du tydeligvis ønsker her, vil jeg tro det er et langt tydeligere flertall som lar seg skade på kropp og sjel av majoritetens monotone, kjedelige og innskrenkende komformitet og normalitetskrav, enn de som måtte gjøre det av en skarve piercing. Jeg sier igjen, jeg har da sjelden sett makan til sprøyt! Enig. :0) Da finnes det jo hele folkegrupper som bedriver selvplaging og bør ha psykiatrisk hjelp.. Fra stammer i jungelen til nomader i ørkenen. Denne typen kroppsdekorasjon har eksistert siden mennesket reiste seg opp på to. :0) 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 hvordan klarer du å skille mellom å stikke et hull i øreflippen, og et, for eksempel i øyebrynet eller i navelen? Så det ene er selvskading og destruktivt, og det andre er såkalt "normalt"? her skjønner jo ALLE oppegåernde mennesker at de eneste nyansene er estetiske, og ikke psykologiske eller noe annet. og hvordan KLARER du å sidestille et ønske om å pynte seg (enten det måtte være seg på mest normale,borgelige og anstendige måte, eller med en "rebellsk" og "selvskadende" piercing, med å jule opp unger, som igjen, ALLE, kan forstå, eller i det minste forsøke å rasjonalisere seg frem til at er en skadelig handling? At du tør. Dette må være en av de mest dustete innleggene jeg noen gang har lest, i tillegg til at det er feilaktig, fordommsfullt og reaksjonært. Jeg er langt på vei enig i innlegget ditt. Gadd bare ikke hisse meg så veldig opp selv. Gæmliser generelt får spader av piercinger og tatoveringer. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 hvordan klarer du å skille mellom å stikke et hull i øreflippen, og et, for eksempel i øyebrynet eller i navelen? Så det ene er selvskading og destruktivt, og det andre er såkalt "normalt"? her skjønner jo ALLE oppegåernde mennesker at de eneste nyansene er estetiske, og ikke psykologiske eller noe annet. og hvordan KLARER du å sidestille et ønske om å pynte seg (enten det måtte være seg på mest normale,borgelige og anstendige måte, eller med en "rebellsk" og "selvskadende" piercing, med å jule opp unger, som igjen, ALLE, kan forstå, eller i det minste forsøke å rasjonalisere seg frem til at er en skadelig handling? At du tør. Dette må være en av de mest dustete innleggene jeg noen gang har lest, i tillegg til at det er feilaktig, fordommsfullt og reaksjonært. AMEN. 0 Siter
Gjest fleksible kommunikasjonsferdigheter Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 hvordan klarer du å skille mellom å stikke et hull i øreflippen, og et, for eksempel i øyebrynet eller i navelen? Så det ene er selvskading og destruktivt, og det andre er såkalt "normalt"? her skjønner jo ALLE oppegåernde mennesker at de eneste nyansene er estetiske, og ikke psykologiske eller noe annet. og hvordan KLARER du å sidestille et ønske om å pynte seg (enten det måtte være seg på mest normale,borgelige og anstendige måte, eller med en "rebellsk" og "selvskadende" piercing, med å jule opp unger, som igjen, ALLE, kan forstå, eller i det minste forsøke å rasjonalisere seg frem til at er en skadelig handling? At du tør. Dette må være en av de mest dustete innleggene jeg noen gang har lest, i tillegg til at det er feilaktig, fordommsfullt og reaksjonært. Han er ikke svigermora di, så du trenger vel ikke snakke til ham slik du gjør til henne? 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 hvordan klarer du å skille mellom å stikke et hull i øreflippen, og et, for eksempel i øyebrynet eller i navelen? Så det ene er selvskading og destruktivt, og det andre er såkalt "normalt"? her skjønner jo ALLE oppegåernde mennesker at de eneste nyansene er estetiske, og ikke psykologiske eller noe annet. og hvordan KLARER du å sidestille et ønske om å pynte seg (enten det måtte være seg på mest normale,borgelige og anstendige måte, eller med en "rebellsk" og "selvskadende" piercing, med å jule opp unger, som igjen, ALLE, kan forstå, eller i det minste forsøke å rasjonalisere seg frem til at er en skadelig handling? At du tør. Dette må være en av de mest dustete innleggene jeg noen gang har lest, i tillegg til at det er feilaktig, fordommsfullt og reaksjonært. Takk!! 0 Siter
Gjest synes jeg Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Enig med du. Ja, men det er tydeligvis mange... Tragisk og trist at så mange mennesker sliter 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 hvordan klarer du å skille mellom å stikke et hull i øreflippen, og et, for eksempel i øyebrynet eller i navelen? Så det ene er selvskading og destruktivt, og det andre er såkalt "normalt"? her skjønner jo ALLE oppegåernde mennesker at de eneste nyansene er estetiske, og ikke psykologiske eller noe annet. og hvordan KLARER du å sidestille et ønske om å pynte seg (enten det måtte være seg på mest normale,borgelige og anstendige måte, eller med en "rebellsk" og "selvskadende" piercing, med å jule opp unger, som igjen, ALLE, kan forstå, eller i det minste forsøke å rasjonalisere seg frem til at er en skadelig handling? At du tør. Dette må være en av de mest dustete innleggene jeg noen gang har lest, i tillegg til at det er feilaktig, fordommsfullt og reaksjonært. Nå forstår jeg bedre din reaksjon. 0 Siter
laguna1 Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 Nå forstår jeg bedre din reaksjon. Hvordan da? Fordi du skjønner hva jeg mener, eller fordi du synes det var "typisk" for meg på en eller annen måte? *muligens noe paranoid* 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 Hvordan da? Fordi du skjønner hva jeg mener, eller fordi du synes det var "typisk" for meg på en eller annen måte? *muligens noe paranoid* Sannsynligvis har han lest tråden din på åpent forum. 0 Siter
laguna1 Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 Sannsynligvis har han lest tråden din på åpent forum. Det var det jeg tenkte også..Men så tenkte jeg muligens dette var i overkant paranoid..Det var da som f! ;p Så fordi jeg skriver det jeg skriver på åpent er jeg dermed og automatisk er jeg frattatt all kredibilitet og halvfornuftige meninger om det meste, inkludert piercinger? Proffe greier. Om det nå er sånn det henger sammen. Håper ikke det, det blir jo for teit 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 Sannsynligvis har han lest tråden din på åpent forum. Det var det jeg også tenkte. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 Det var det jeg tenkte også..Men så tenkte jeg muligens dette var i overkant paranoid..Det var da som f! ;p Så fordi jeg skriver det jeg skriver på åpent er jeg dermed og automatisk er jeg frattatt all kredibilitet og halvfornuftige meninger om det meste, inkludert piercinger? Proffe greier. Om det nå er sånn det henger sammen. Håper ikke det, det blir jo for teit Den historien med poilti og glattcelle stemmer overrens med det muligens fordomsfulle bildet en del av oss har av de som bruker piersing. Sorry , men det var slik jeg tenkte;-) Regner med pepper. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 Den historien med poilti og glattcelle stemmer overrens med det muligens fordomsfulle bildet en del av oss har av de som bruker piersing. Sorry , men det var slik jeg tenkte;-) Regner med pepper. Ja. Godt jeg har noen greie,lovlydige og fredelige venner med tatoveringer og piercinger som veier litt opp for fordommene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.