Gjest prust Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Drapsmistenkt-nordmann-flyttet-liket-fra-rom-til-rom-6774159.html Hva er det som skjer i hodet på en mann som i 2,5 år har hatt liket av ex-kjæresten i en søppendunk i huset sitt? I tillegg til muligens å drepe henne, har han i alle fall puttet henne oppi dunken, tapet igjen plasten, hatt dunken stående i huset OG i tillegg trillet rundt på dunken når han gjorde rent!!!!! Jeg fatter det bare ikke... Og tenk den lukta det må være - 2,5 år i et såpass varmt land som Thailand. For en grusom jobb for politi og rettsmedisinere.... Men hvordan kan en person leve oppi dette, og i tillegg ha et normalt (?) liv videre med ny kjærest osv....??? Jeg fatter det bare ikke. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Dette må være fortrenging/fornektelse på høyt nivå.. Jeg kan forstå at mennesker som reagerer i panikk kan gjøre irrasjonelle ting som de senere fortrenger. Siden dette tilsynelatende ikke var et overlagt drap, så har jo ikke denne mannen hatt noen plan på hvordan han evt skulle kvitte seg med et lik. Så når han plutselig stod der med et, så har han antagelig fått panikk og gjort det første som fallt ham inn uten å tenke på konsekvensene. Dette er jo ikke et enestående eksempel på at lik har blitt oppbevart over lengre tid av den som drepte personen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Dette må være fortrenging/fornektelse på høyt nivå.. Jeg kan forstå at mennesker som reagerer i panikk kan gjøre irrasjonelle ting som de senere fortrenger. Siden dette tilsynelatende ikke var et overlagt drap, så har jo ikke denne mannen hatt noen plan på hvordan han evt skulle kvitte seg med et lik. Så når han plutselig stod der med et, så har han antagelig fått panikk og gjort det første som fallt ham inn uten å tenke på konsekvensene. Dette er jo ikke et enestående eksempel på at lik har blitt oppbevart over lengre tid av den som drepte personen. Jeg forstår panikken som oppstod der og da, dersom det stemmer at det ikke var noe overlagt drap (det er vel bare hans foklaring foreløpig som ligger til grunn for det med fallet i trappa eller hva det nå var). Men jeg fatter bare ikke den fortregningen, særlig ikke når han flyttet rundt på dunken. Hadde han satt den i en kjellerbod, låst, og ikke vært der igjen etterpå, så hadde det vært litt mer forståelig. Min mor hadde død rotte i veggen en gang, like bak sofaen. Den luktet helt forferdelig, så de måtte rive veggen for å fjerne den. Ei rotte veier kanskje 500-700 g, ikke vet jeg. Men et menneske på kanskje 60 kilo - det er jo bare helt forferdelig at det går an å leve oppi en slik lukt :-( 0 Siter
løvinne71 Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Jeg forstår panikken som oppstod der og da, dersom det stemmer at det ikke var noe overlagt drap (det er vel bare hans foklaring foreløpig som ligger til grunn for det med fallet i trappa eller hva det nå var). Men jeg fatter bare ikke den fortregningen, særlig ikke når han flyttet rundt på dunken. Hadde han satt den i en kjellerbod, låst, og ikke vært der igjen etterpå, så hadde det vært litt mer forståelig. Min mor hadde død rotte i veggen en gang, like bak sofaen. Den luktet helt forferdelig, så de måtte rive veggen for å fjerne den. Ei rotte veier kanskje 500-700 g, ikke vet jeg. Men et menneske på kanskje 60 kilo - det er jo bare helt forferdelig at det går an å leve oppi en slik lukt :-( Men slik jeg forstår det, så pakket han først liket i plast, og han forseglet lokket på søppeldunken med tape, så antagelig har han klart å sperre lukta inne i dunken. Ellers ville det nok blitt oppdaget for lenge siden.. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Men slik jeg forstår det, så pakket han først liket i plast, og han forseglet lokket på søppeldunken med tape, så antagelig har han klart å sperre lukta inne i dunken. Ellers ville det nok blitt oppdaget for lenge siden.. Joda, han hadde gjort det - men jeg vil tro at noe lukt ville likevel sive ut. Hva slags plast har en liggende lett tilgjengelig hjemme da? Det må jo være en sort søppelsekk eller presenning - og det skal jo mye arbeid til for at det skal bli helt forseglet mht lukt. Fy for en jobb det må være å undersøke henne. Jeg så et bilde der to politimenn stod ved dunken, og han ene så rimelig spak ut av vemmelse.... 0 Siter
Gjest dljg Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Det kan være en del av et ekstremt svært og sykt selvbilde. En slags tro på at han aldri blir oppdaget uansett hva han gjør, at verden er til for han, osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.