Gjest mannen sin Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Mange vil kanskje ikke se for seg blide personer når de tenker på en depresjon. Men deprimerte kan ofte fremstå som blide, fordi de kanskje tar på seg en maske(?). Eller er det slik at de blir deprimerte når de kommer hjem til seg selv(?). Jeg husker godt jeg ble litt overrasket da jeg gikk på en høgskole og vi skulle på dansketur med klassen. På lugaren fortalte en jente at hun slet med depresjoner og gikk til psykolog. Det var litt rart for hun var den siste i den klassen jeg hadde trodd at slet med den slags. Hun var alltid blid og sprudlende og langt i fra falsk blid slik jeg følte det. Hun fikk meg til å tenke litt. For det gjør det jo litt vanskelig å fange opp signaler når mange av de blideste og mest sprudlende folka er de som sliter med depresjoner. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Når jeg var alvorlig deprimert klarte jeg ikke å se blid ut, men når jeg er lettere deprimert kan jeg godt se blid ut på utsiden. 0 Siter
Helmi Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Jeg holder masken og skjuler depresjonen min etter beste evne. 0 Siter
tror jeg Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Jeg tror alle vil prøve å skjule det så godt de kan, så er det graden av sykdom som gjør om det er mulig å skjule det eller ikke. 0 Siter
Gjest svarttrostl Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Det er dette jeg øver på. Å være blid, selv om jeg er deprimert. Vil ikke at andre skal bli skuffet over meg. Noen greier å holde maska og synes egentlig selv det er slitsomt å møte pottesure mennesker. 0 Siter
Gjest ldj Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Ja. Jeg skjuler det etter beste evne. Mange vil aldri kunne tenke seg til hvordan det egentlig står til med meg. 0 Siter
Gjest sky is the limit Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Jeg er blid, men deprimert og angst. Tror mange ville blitt overasket om jeg fortalte det (bortsett fra mine nærmeste venner som vet det) 0 Siter
Gjest borrewAR Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Går an å være deprimert uten å være trist. Det trenger ikke være en maske. Man kan slite med andre symptomer som feks initiativløshet, likegyldighet og irritasjon, for eksempel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.