Gå til innhold

Synes sex er kvalmt.

Anbefalte innlegg

Gjest svarttrost
Skrevet

Jeg har det problemet at jeg hater sex. Synes det er kvalmt å ha et mannfolk pustene oppå meg som skal tilfredstillt seg selv. Jeg hater det. Men det skal visst være sånn, og jeg sier ofte ikke nei. Mannen har andre sider som jeg setter stor pris på så er derfor jeg er sammen med han. Jeg tenker ofte at dette er helt normalt for damer å tenke.... at de fleste bare later som de liker de for å ikke bli voldtatt.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er nok dine tanker ikke korrekte.

De aller fleste damer og menn har stor glede av sexlivet.

Det finnes dessverre et lite mindretall, som i hovedsak pga dårlige opplevelser, oppfatter sex som noe negativt

Gjest svarttrost
Skrevet

Her er nok dine tanker ikke korrekte.

De aller fleste damer og menn har stor glede av sexlivet.

Det finnes dessverre et lite mindretall, som i hovedsak pga dårlige opplevelser, oppfatter sex som noe negativt

Men hva feiler det meg hvis jeg ikke tror deg da NHD. At jeg tror du lyger og at du vet inners inne at damer ikke liker sex. Har jeg da vrangforestillinger?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men hva feiler det meg hvis jeg ikke tror deg da NHD. At jeg tror du lyger og at du vet inners inne at damer ikke liker sex. Har jeg da vrangforestillinger?

Da kan du jo søke på nettet for å lete etter undersøkelser som sier noe om hva kvinner tenker rundt sex.

Om en er litt mindre vitenskapelig, kan en jo spørre kvinnene på DOL hva de synes.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

'' Har jeg da vrangforestillinger?''

Ja, kvinner er ikke noe mindre glad i sex enn menn.

Gjest svarttrost
Skrevet

Takk for linkene. Var veldig nyttig lesing. Jeg vet ikke om jeg er 100 %aseksuell eller ikke, jeg har nemlig vært veldig forelsket i en gutt i tenårene og han hadde jeg sikkert hatt sex med hvis jeg hadde hatt muligheten, for da tenkte jeg faktisk på det :). Kanskje er det fordi jeg har lest så mye om voldtekt, og undertrykking av kvinner at det er derfor jeg har et vanskelig forhold til menn og sex. Og at jeg har hatt mareritt om voldtekt. Jeg elsker å bli klappet og kost med - slik som jenta i artikkelen også skriver. Men sex liker jeg ikke lenger.

Men har ikke lyst til å gjøre det slutt med han jeg er sammen med nå pga dette, for da har jeg ingen å klemme på ;).

Gjest skjønnerogskjønnerikke
Skrevet

Jeg kan være enig i at det er kvalmt når det er snakk om one night stands hvor man ikke bryr seg om hverandre, og det hele får et kynisk preg over seg.

Når det derimot er snakk om et forhold, hvor man blir elsket og respektert, er det noe av det beste og fineste som er. Da handler det ikke om at han skal få tilfredsstilt sine behov, men like mye om at han vil gjøre det godt for meg og den nærheten vi opplever.

Jeg er dame og mener dette innerst inne.

Skrevet

Du er du og vi er oss. Det høres ut som du har hatt noen vonde opplevelser, men det blir helt feil å tro at tenker som deg. Jeg tror nok det store flertallet av kvinner liker sex.

Gjest Remlow
Skrevet

Takk for linkene. Var veldig nyttig lesing. Jeg vet ikke om jeg er 100 %aseksuell eller ikke, jeg har nemlig vært veldig forelsket i en gutt i tenårene og han hadde jeg sikkert hatt sex med hvis jeg hadde hatt muligheten, for da tenkte jeg faktisk på det :). Kanskje er det fordi jeg har lest så mye om voldtekt, og undertrykking av kvinner at det er derfor jeg har et vanskelig forhold til menn og sex. Og at jeg har hatt mareritt om voldtekt. Jeg elsker å bli klappet og kost med - slik som jenta i artikkelen også skriver. Men sex liker jeg ikke lenger.

Men har ikke lyst til å gjøre det slutt med han jeg er sammen med nå pga dette, for da har jeg ingen å klemme på ;).

Å være a-seksuell bety ikke at man ikke blir forelsket.

Aseksuelle blir forelsket slik som andre folk, de liker bare ikke sex.

Gjest Elextra
Skrevet

'' At jeg tror du lyger og at du vet inners inne at damer ikke liker sex.''

De aller fleste kvinner liker sex godt.

Gjest svarttrost
Skrevet

Jeg kan være enig i at det er kvalmt når det er snakk om one night stands hvor man ikke bryr seg om hverandre, og det hele får et kynisk preg over seg.

Når det derimot er snakk om et forhold, hvor man blir elsket og respektert, er det noe av det beste og fineste som er. Da handler det ikke om at han skal få tilfredsstilt sine behov, men like mye om at han vil gjøre det godt for meg og den nærheten vi opplever.

Jeg er dame og mener dette innerst inne.

Kanskje one night stand er årsaken til at det har blitt som det har blitt. Har noen sånne selv, men da gjorde jeg det ikke fordi jeg hadde lyst, bare fordi jeg var ung, full og trodde det var kult. Mens egentlig syntes jeg det var forferdelig. Følte meg ikke elsket i det hele tatt, mer som noe billig lettvint for at de guttene skulle få seg noe. Kanskje det det noe som henger igjen fra den tida, dårlige opplevelser.

Skrevet

Ja, da har du nok vrangforstillinger. Sex handler da slett ikke om at kun mannen skal tilfredsstille sine behov!

Har du noensinne hatt god sex? Det er fantastisk deilig!

Skrevet

Jeg tror de fleste nyter sex, men at vi kanskje ikke har et like stort behov som menn.. ?

Gjest svarttrost
Skrevet

Ja, da har du nok vrangforstillinger. Sex handler da slett ikke om at kun mannen skal tilfredsstille sine behov!

Har du noensinne hatt god sex? Det er fantastisk deilig!

Jeg blir glad av å høre at andre damer liker det :). Og forhåpentligvis mener det. Jeg kan ikke noe for mine følelser, jeg later som jeg liker det jeg. Stakkars han jeg er sammen med:(

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg tror de fleste nyter sex, men at vi kanskje ikke har et like stort behov som menn.. ?

Hvor har du det i fra, at vi ikke har like stort behov?

Skrevet

Hvor har du det i fra, at vi ikke har like stort behov?

Jeg generaliserer ikke! Kun mitt inntrykk :)

Skrevet

''Jeg tenker ofte at dette er helt normalt for damer å tenke.... at de fleste bare later som de liker de for å ikke bli voldtatt.''

Her tar du feil, nå snakker jeg om oss som er i forhold da, jeg håper i alle fall at de fleste som er i et forhold også setter stor pris på sexlivet med sin partner. Av og til sier man kanskje ja selv om man egentlig er trøtt og heller kunne tenke seg å sove f.eks., men som regel blir man jo da tent når man bare kommer i gang. :o)

Skrevet

''Jeg tror de fleste nyter sex, men at vi kanskje ikke har et like stort behov som menn.. ?''

*host* *rødme*

Skrevet

''Jeg tror de fleste nyter sex, men at vi kanskje ikke har et like stort behov som menn.. ?''

*host* *rødme*

Var den til meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...