Gå til innhold

anspent og urolig nå

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Anspent og urolig inni meg nå. Har lyst til å skade meg for å roe meg ned igjen, men det har jeg sluttet med, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre istedenfor. Sliten av å ha det slik.

Er det psykdommen eller bivirkninger av medisinene som gjør meg slik?

Videoannonse
Annonse
Gjest svarttrost.
Skrevet

Jeg liker å gå lange turer i mørket når jeg har det vondt. Og se opp mot stjernehimmelen og bare filosofere over livet. Synes også det er enklere å samle tankene, og kjenne spenningen på at jeg lever. Men kanskje er dette helt galt for deg :).

Det er utrolig vondt å være så dårlig at man vil skade seg selv. Er der selv mange ganger. Å gå på kiosken å kjøpe seg noe av det beste og mest usunne man vet kan også være en redning i en sånn stund.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har du nylig begynt på nye medisiner?

Gjest bølger
Skrevet

Jeg liker å gå lange turer i mørket når jeg har det vondt. Og se opp mot stjernehimmelen og bare filosofere over livet. Synes også det er enklere å samle tankene, og kjenne spenningen på at jeg lever. Men kanskje er dette helt galt for deg :).

Det er utrolig vondt å være så dårlig at man vil skade seg selv. Er der selv mange ganger. Å gå på kiosken å kjøpe seg noe av det beste og mest usunne man vet kan også være en redning i en sånn stund.

Kan ikke gå å kjøpe på masse usunn mat for da får jeg dårlig samvittighet i tillegg. Selv om det å gjøre noe dumt jeg føler for å gjøre nå så er det fornuften som styrer ennå. Skal ta en spasertur, så får jeg se om det hjelper litt.

Gjest bølger
Skrevet

Har du nylig begynt på nye medisiner?

Nei, jeg har gått på de lenge, men jeg har slitt lenge med mye uro også.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, jeg har gått på de lenge, men jeg har slitt lenge med mye uro også.

Ok, håper du har en behandler du kan diskutere dette med evt bivirkninger av medisinene.

Du må ihvertfall, som du selv sier, ikke skade deg selv, og det er veldig bra at du ser at du trenger å få utløp for følelser på en annen måte enn selvskading.

Anspenthet/angst og det å være urolig har gjerne en årsak. Har du forsøkt å tenke på hvorfor du er anspent og urolig nå?

Jeg får gjerne kontroll på slike følelser når jeg greier å finne årsaken.

Gjest sky is the limit
Skrevet

Ok, håper du har en behandler du kan diskutere dette med evt bivirkninger av medisinene.

Du må ihvertfall, som du selv sier, ikke skade deg selv, og det er veldig bra at du ser at du trenger å få utløp for følelser på en annen måte enn selvskading.

Anspenthet/angst og det å være urolig har gjerne en årsak. Har du forsøkt å tenke på hvorfor du er anspent og urolig nå?

Jeg får gjerne kontroll på slike følelser når jeg greier å finne årsaken.

hva med trening?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Kan ikke gå å kjøpe på masse usunn mat for da får jeg dårlig samvittighet i tillegg. Selv om det å gjøre noe dumt jeg føler for å gjøre nå så er det fornuften som styrer ennå. Skal ta en spasertur, så får jeg se om det hjelper litt.

Det høres bra ut! Ta en spasertur og forsøk å finne årsaken til uroligheten.

Gjest bølger
Skrevet

Det høres bra ut! Ta en spasertur og forsøk å finne årsaken til uroligheten.

Nå har jeg hatt meg spaserturen og kjenner meg litt bedre. Hvorfor uroen kommer vet jeg ikke. Tenker endel på om medisinene kan være årsaken, men jeg våger ikke å slutte med de heller. Går ikke til psykiater lenger, så fastlegen skriver ut de medisinene psykiateren sa jeg skulle ha.

Skrevet

Du må distrahere deg selv. Gjør noe du vaneligvis synes er kjekt. Det kan også hjelpe å skylle ansiktet med iskaldt vann et par minutter. Det utløser noe som heter dykkerrefleks i det nevrologiske nervesystemet. Noe som gjør at hjertet slår saktere og pulsen roer seg +++

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nå har jeg hatt meg spaserturen og kjenner meg litt bedre. Hvorfor uroen kommer vet jeg ikke. Tenker endel på om medisinene kan være årsaken, men jeg våger ikke å slutte med de heller. Går ikke til psykiater lenger, så fastlegen skriver ut de medisinene psykiateren sa jeg skulle ha.

Kanskje fastlegen kan svare på det?

Gjest bølger
Skrevet

Kanskje fastlegen kan svare på det?

Jeg får spør neste gang jeg er der, men jeg føler ikke fastlegen vet så mye om det. Kunne godt tenkt meg å ha kontakt med psykiater når det gjelder medisinene.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg får spør neste gang jeg er der, men jeg føler ikke fastlegen vet så mye om det. Kunne godt tenkt meg å ha kontakt med psykiater når det gjelder medisinene.

Les litt selv om medisinene du tar (felleskatalogen).

Og det kan jo hende fastlegen vet mer en du tror...(optimist nå).

Om du leser deg opp på bivirkninger etc så kan du drøfte det med fastlegen neste gang du er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...