Gå til innhold

Fasetter på tennene


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    63

  • Colette

    13

  • Lillemus

    8

  • mariaflyfly

    7

Hei!

Jeg har ingen psykolog!

Dessuten er det et ønske og man kan jo ikke kalle alle som vil gjøre et kosmetisk inngrep for umodne, hva da med alt annet av inngrep mennesker gjør, mange som er i mot det også.

Jeg ville kun ha større tenner, og like hvite som i colgate reklamen.

Det virker litt umodent at du ønsker det på tross av:

- tannlegen fraråder deg til det

- du har de hviteste tennene man kan ha naturlig(sikkert en flott sterk hvit tannemalje også om jeg gjetter riktig, som mange sikkert misunner deg. )

- du vil skade dine egne tenner, grunnet en fiks ide

- det koster masse penger som dere ikke nødvendigvis har

- du har familie og må ikke ha det og bør kanskje ha andre prioriteringer, likevel VIL du ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det virker litt umodent at du ønsker det på tross av:

- tannlegen fraråder deg til det

- du har de hviteste tennene man kan ha naturlig(sikkert en flott sterk hvit tannemalje også om jeg gjetter riktig, som mange sikkert misunner deg. )

- du vil skade dine egne tenner, grunnet en fiks ide

- det koster masse penger som dere ikke nødvendigvis har

- du har familie og må ikke ha det og bør kanskje ha andre prioriteringer, likevel VIL du ha det

Hei!

Jeg vil ha store fortenner, og jeg fant et kosmetisk tannlegesenter som skjønner dette.

De skriver til og med om at store fortenner er bra for visse ansikt, jeg skal ta med alt dette til tannlegen min neste gang, for jeg er lei av misfargede fyllinger og vil ha et varig resultat, fasetter holder i minst 15 år.

Jeg hadde vel ikke tenkt på dette om jeg ikke har råd til det, jeg spurte ikke om det økonomiske, bare blir frustrert over at tannlegen holder fast ved at det ser bra ut nå og at jeg ikke trenger fasetter. Jeg må jo stadig skifte fyllinger som blir misfarget, det går jeg lei av, tror det er 3 år siden jeg skiftet forrige gang, det blir også dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil ha store fortenner, og jeg fant et kosmetisk tannlegesenter som skjønner dette.

De skriver til og med om at store fortenner er bra for visse ansikt, jeg skal ta med alt dette til tannlegen min neste gang, for jeg er lei av misfargede fyllinger og vil ha et varig resultat, fasetter holder i minst 15 år.

Jeg hadde vel ikke tenkt på dette om jeg ikke har råd til det, jeg spurte ikke om det økonomiske, bare blir frustrert over at tannlegen holder fast ved at det ser bra ut nå og at jeg ikke trenger fasetter. Jeg må jo stadig skifte fyllinger som blir misfarget, det går jeg lei av, tror det er 3 år siden jeg skiftet forrige gang, det blir også dyrt i lengden.

Hvor har du det fra at de holder i 15 år? Det står jo 7-15 år det er stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Jeg vil ha store fortenner, og jeg fant et kosmetisk tannlegesenter som skjønner dette.

De skriver til og med om at store fortenner er bra for visse ansikt, jeg skal ta med alt dette til tannlegen min neste gang, for jeg er lei av misfargede fyllinger og vil ha et varig resultat, fasetter holder i minst 15 år.

Jeg hadde vel ikke tenkt på dette om jeg ikke har råd til det, jeg spurte ikke om det økonomiske, bare blir frustrert over at tannlegen holder fast ved at det ser bra ut nå og at jeg ikke trenger fasetter. Jeg må jo stadig skifte fyllinger som blir misfarget, det går jeg lei av, tror det er 3 år siden jeg skiftet forrige gang, det blir også dyrt i lengden.

Det er noe som ikke stemmer med du sier. Du har vel ikke fyllinger i fortennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det virker litt umodent at du ønsker det på tross av:

- tannlegen fraråder deg til det

- du har de hviteste tennene man kan ha naturlig(sikkert en flott sterk hvit tannemalje også om jeg gjetter riktig, som mange sikkert misunner deg. )

- du vil skade dine egne tenner, grunnet en fiks ide

- det koster masse penger som dere ikke nødvendigvis har

- du har familie og må ikke ha det og bør kanskje ha andre prioriteringer, likevel VIL du ha det

Hei!

Til det siste så syns jeg man godt kan bruke penger på å føle seg vel.

Man trenger ikke forfalle fordi man er gift, skal forbli det og har barn, det handler om eget velvære og lite om andres oppfatning, jeg sitter jo evt bøyd over et mikroskop med mine kanintenner, men det betyr noe for min egen følelse.

Om noen tar kosmetiske operasjoner så syns jeg det også burde være opp til den enkelte. Jeg kjenner flere som tar botox regelmessig og restylane og andre kosmetiske inngrep, men det er ikke et samtalemene da det er mye tabu knyttet til dette.

Jeg syns det er helt i orden om mennesker har råd til det og det betyr så mye for dem. Vi bruker penger på ulike ting, det ene er ikke verre enn det andre, bortsett fra de som drikker og røyker opp pengene sine, det er ille.

Jeg syns også det er en mellomting mellom å ødelegge seg feks som Michael Jackson som kanskje ble avhengig av dette og det og kan man si bruke litt sminke men uten å overdrive det.

Det fins en mellomting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Hvor har du det fra at de holder i 15 år? Det står jo 7-15 år det er stor forskjell.

Hei!

Jeg har det fra hjemmesiden til den siste kosmetiske tannpleieklinikken jeg tittet på nå.

Det er den typen man limer utenpå tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er noe som ikke stemmer med du sier. Du har vel ikke fyllinger i fortennene?

Hei!

Jo jeg har fyllinger i fortennene, jeg skifter disse skrev jeg, de blir misfargede, hver gang jeg går til tannlegen har jeg nesten hull og min mann sier det er bedre å ikke gå enn å gå.

Jeg vet ikke om hullene, men tannlegen finner dem.

Det er jo bra det, men jeg har fyllinger og disse syns jeg fort blir misfargede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Til det siste så syns jeg man godt kan bruke penger på å føle seg vel.

Man trenger ikke forfalle fordi man er gift, skal forbli det og har barn, det handler om eget velvære og lite om andres oppfatning, jeg sitter jo evt bøyd over et mikroskop med mine kanintenner, men det betyr noe for min egen følelse.

Om noen tar kosmetiske operasjoner så syns jeg det også burde være opp til den enkelte. Jeg kjenner flere som tar botox regelmessig og restylane og andre kosmetiske inngrep, men det er ikke et samtalemene da det er mye tabu knyttet til dette.

Jeg syns det er helt i orden om mennesker har råd til det og det betyr så mye for dem. Vi bruker penger på ulike ting, det ene er ikke verre enn det andre, bortsett fra de som drikker og røyker opp pengene sine, det er ille.

Jeg syns også det er en mellomting mellom å ødelegge seg feks som Michael Jackson som kanskje ble avhengig av dette og det og kan man si bruke litt sminke men uten å overdrive det.

Det fins en mellomting

Men synes du det er verdt nesten en årslønn? Klart man kan bruke penger på seg sjøl for å føle seg vel, men 90 000 er over en halv årslønn for meg og synes du virkelig det er verdt det så lenge du har fine, hvite tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grevelinglang

Det er noe som ikke stemmer med du sier. Du har vel ikke fyllinger i fortennene?

Tror du fortenner er fritatt for hull? Det er de ikke og som Madelenemie sier er det fyllinger som raskt blir misfarget, slår sprekker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grevelinglang

Hei!

man gjør ikke dette fordi tennene er skadet, man gjør det fordi man vil ha like kritthvite tenner som i colgate reklamen og da MÅ man ha fasetter, da menneskers naturlige farge settere grenser.

Jeg har den hviteste naturligste fargen, den ser ikke colgate hvit ut.

''man gjør ikke dette fordi tennene er skadet, man gjør det fordi man vil ha like kritthvite tenner som i colgate reklamen og da MÅ man ha fasetter, da menneskers naturlige farge settere grenser.''

De aller fleste gjør dette av en annen grunn enn at de ønsker kritthvite tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grevelinglang

Du - det er ikke falsetter man setter på tennene altså, det er fasetter. Falsett er når man synger vanvittig høyt og lyst som Bee Gees gjorde i sine glansdager på slutten av 70-tallet. :o)

Oi! Minner meg på at jeg fikk en av låtene deres på hjernen her om dagen. Denne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Nåja...du har vel ikke akkurat verdens styggeste tenner:-) Men det har ikke jeg heller....Tannteknikeren lurte på hva som var i veien med mine tenner da jeg var hos han. Og det var ikke rent sjelden fremmede mennesker sa til meg på "gata" at jeg hadde så flotte tenner, og måtte ta vare på dem.

Men hva hjelper det - når de etter hvert løsner ut fra arv/genetikk? Pr. i dag har jeg 1 fylling i tennene mine.

Neida, de er helt greie - men de er skeive som bare det nede ;) Husker jeg lå på grensa til tannregulering og valgte det bort ;)

Usj, tror jeg får panikk hvis tenner begynner å løsne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

''Faktisk synes jeg mennesker med helt perfekte tenner sjelden ser sjarmerende ut..... det er pent med et hvitt smil, men tennene skal ikke være 100 % perfekte etter mitt syn...''

Helt enig! Og når jeg ser mennesker med kritthvite tenner hvor alle tennene er like store så tenker jeg at de kan da umulig være ekte - det er da ingen som har tenner som er like store hele veien fra naturen side!?

Nei, med mindre man har svært stygge tenner (mye misfarging og slikt) synes jeg ikke man skal tulle med tennene sine. De er viktigere for helsa enn mange tror.

Og tilbake - helt enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hei!

Jeg har ingen psykolog!

Dessuten er det et ønske og man kan jo ikke kalle alle som vil gjøre et kosmetisk inngrep for umodne, hva da med alt annet av inngrep mennesker gjør, mange som er i mot det også.

Jeg ville kun ha større tenner, og like hvite som i colgate reklamen.

Du har ikke psykolog, men du har psykiater som har sagt at du kan være umoden. Og så skjønte du ikke hva jeg mente?

Det er ikke umodent å ønske å forskjønne utseendet sitt. Men det er umodent å trasse i vei når tannlegene fraråder deg å skaffe fasetter.

Hva syns mannen din om at han må betale for noe som er så veldig kostbart og helt unødvendig og som i tillegg skader tennene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

For meg høres det ut som du har fått en fiks ide, som du nå har veldig vanskelig for å gi slipp på. Du liker jo lister? Her er en liste over grunner til at fasetter er helt feil:

1: Det er helt fullstendig unødvendig. Tennene dine er fine og hvite, de er rette og pene.

2: Du vil skade en frisk tann. Emaljen som slipes bort kommer aldri tilbake, du vil få problemer med ising og kan fort knekke fasettene.

3: Det er veldig, veldig dyrt. Jeg leser lenger nede at du også vil ha regulering nede, samt at din mann må til med en lengre behandlig på sine tenner. Da kommer dere til å ha mer enn nok av tannlegeutgifter, dere trenger ikke en utgift til.

4: Din mann trenger ikke flere bekymringer. Han må jobbe mange, mange timer for å få råd til dette, og jeg forstår at han allerede jobber veldig mye og bekymrer seg en del for penger.

5: Naturlige tenner er mye, mye penere enn kunstig hvite Hollywood-tenner. Se på de menneskene du har rundt deg til vanlig istedenfor å se på de du ser på tv/film. Ja, de fleste har noen skjeve tenner, og de færreste har perlehvite tenner. Det er for meg noe av det som gir et ansikt personlighet, på samme måte som snille øyne eller høy panne gir det personlighet.

Selvsagt kan man si at det er ditt valg hva du velger å gjøre med tennene dine. Men det er ikke bare ditt valg, for din mann må betale for det. Du har spurt flere tannleger, de har sagt du ikke bør gjøre det. Din mann har sagt du ikke bør gjøre det. Nå har mange av oss her sagt du ikke bør gjøre det.

Jeg håper du tenker litt på det, for det finnes veldig mye man kan gjøre for de pengene som vil gi mye mer glede enn fasetter vil gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbefaler å bestille gjennom tannlege

Kanskje du kan prøve å bleke tennene først? Vi har forskjellig farge på tennene, ved å bleke dem får du dem så hvite som det er mulig å få akkurat dine tenner. Er du heldig så har du en hvit fin farge, og da kan det hende at du liker smilet ditt litt bedre enn nå.

Verdt å prøve før du kaster deg over en såpass stor og dyr ting som du har i tankene :)

Jeg har selv veldig hvite tenner, så hvis jeg bleker dem så ser de nesten unaturlig hvite ut i førsten. Kaffe etc roer dette på meg ganske fort.

Ved å bleke dem, i allefall hvis du har en fin farge selv, kan gjøre smilet helt anneledes. Prøv det før du tar en endelig avgjørelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Kanskje du kan prøve å bleke tennene først? Vi har forskjellig farge på tennene, ved å bleke dem får du dem så hvite som det er mulig å få akkurat dine tenner. Er du heldig så har du en hvit fin farge, og da kan det hende at du liker smilet ditt litt bedre enn nå.

Verdt å prøve før du kaster deg over en såpass stor og dyr ting som du har i tankene :)

Jeg har selv veldig hvite tenner, så hvis jeg bleker dem så ser de nesten unaturlig hvite ut i førsten. Kaffe etc roer dette på meg ganske fort.

Ved å bleke dem, i allefall hvis du har en fin farge selv, kan gjøre smilet helt anneledes. Prøv det før du tar en endelig avgjørelse :)

Hei!

Tannlegen sier jeg har den hviteste av de naturlige emaljefargene derfor er ikke mulig å bleke:)

Det er den lyseste fargen hun bruker på kompositten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

For meg høres det ut som du har fått en fiks ide, som du nå har veldig vanskelig for å gi slipp på. Du liker jo lister? Her er en liste over grunner til at fasetter er helt feil:

1: Det er helt fullstendig unødvendig. Tennene dine er fine og hvite, de er rette og pene.

2: Du vil skade en frisk tann. Emaljen som slipes bort kommer aldri tilbake, du vil få problemer med ising og kan fort knekke fasettene.

3: Det er veldig, veldig dyrt. Jeg leser lenger nede at du også vil ha regulering nede, samt at din mann må til med en lengre behandlig på sine tenner. Da kommer dere til å ha mer enn nok av tannlegeutgifter, dere trenger ikke en utgift til.

4: Din mann trenger ikke flere bekymringer. Han må jobbe mange, mange timer for å få råd til dette, og jeg forstår at han allerede jobber veldig mye og bekymrer seg en del for penger.

5: Naturlige tenner er mye, mye penere enn kunstig hvite Hollywood-tenner. Se på de menneskene du har rundt deg til vanlig istedenfor å se på de du ser på tv/film. Ja, de fleste har noen skjeve tenner, og de færreste har perlehvite tenner. Det er for meg noe av det som gir et ansikt personlighet, på samme måte som snille øyne eller høy panne gir det personlighet.

Selvsagt kan man si at det er ditt valg hva du velger å gjøre med tennene dine. Men det er ikke bare ditt valg, for din mann må betale for det. Du har spurt flere tannleger, de har sagt du ikke bør gjøre det. Din mann har sagt du ikke bør gjøre det. Nå har mange av oss her sagt du ikke bør gjøre det.

Jeg håper du tenker litt på det, for det finnes veldig mye man kan gjøre for de pengene som vil gi mye mer glede enn fasetter vil gi.

Hei!

Jeg skal tenke meg om.

Men hadde jeg ikke hatt mulighet økonomisk hadde jeg ikke vurdert det.

Min mann har null hull, behandlingen han skal ha skyldes en sykdom han er disponert for og dekkes av NAV :)

At han ikke har begynt er fordi han har en viktig jobb, jeg skal uansett tenke på det :)

Og jeg liker lister ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men synes du det er verdt nesten en årslønn? Klart man kan bruke penger på seg sjøl for å føle seg vel, men 90 000 er over en halv årslønn for meg og synes du virkelig det er verdt det så lenge du har fine, hvite tenner.

Hei!

Ja jeg syns det.

Men det er også mulig jeg har greie nok tenner, jeg skal tenke på saken :)

Det var heller ikke mer enn 8 tenner jeg ville ha det på, da de nede ikke trenger det, det er store fortenner jeg ville ha, muligens er 6 tenner nok :) Dessuten har jeg så jevne tenner at det er lite slipen og arbeid med dette, slik jeg har funnet ut av nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...