Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det å være glad i seg selv eller akseptere seg selv for å oppnå mental sunnhet?

Videoannonse
Annonse
Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg vil tro det er veldig viktig for de fleste psykiske lidelser. Hvor avgjørende det er med tanke på bedring, vil kanskje avhenge av type lidelse og hvor hemmende og ubehagelig den er for den enkelte? Det er selvsagt viktig uansett hvordan man ser på seg selv og sin psykdom. God selvfølelse, selvtillit, en lidenskap/interesse, venner, god mat, humor, og fysisk utfoldelse, kan man komme langt med tror jeg.

Skrevet

Jeg vil tro det er veldig viktig for de fleste psykiske lidelser. Hvor avgjørende det er med tanke på bedring, vil kanskje avhenge av type lidelse og hvor hemmende og ubehagelig den er for den enkelte? Det er selvsagt viktig uansett hvordan man ser på seg selv og sin psykdom. God selvfølelse, selvtillit, en lidenskap/interesse, venner, god mat, humor, og fysisk utfoldelse, kan man komme langt med tror jeg.

Så var det hvordan man skal oppnå det det?

Gjest fruitcake
Skrevet

Så var det hvordan man skal oppnå det det?

Senke på krava til seg selv, og glede seg over nære, små ting?

Skrevet

Senke på krava til seg selv, og glede seg over nære, små ting?

Det var det psykologen min sa til meg også. Legg listen lavt. Men det er søren ikke så lett når man kommer fra en familie of high achievers! Det er ikke så lett å være familiens lille mislykkethet.

Gjest fruitcake
Skrevet

Det var det psykologen min sa til meg også. Legg listen lavt. Men det er søren ikke så lett når man kommer fra en familie of high achievers! Det er ikke så lett å være familiens lille mislykkethet.

Jeg vet hvordan det er. Må trene på å legge listen lavere rett og slett. Og slutte å bry seg så mye hva enkelte andre skulle mene om dette. Det er du som er den viktigste i ditt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...