Gå til innhold

Vondt i kroppen

Gjest smerter som forflytter seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en innbille seg sterke smerter i kroppen?

Hva er man da, hypokonder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man er ikke nødvendigvis hypokonder. Ved f.eks. psykoselidelser kan virkelighetsoppfatningen forvrenges på ulikt vis - og i den forbindelse kan man også oppleve ulike former for endrede kroppsopplevelser. Eksempler kan være smertefornemmelser, luktforandringer, smaksopplevelser osv.

Skrevet

Nei, man er ikke nødvendigvis hypokonder. Ved f.eks. psykoselidelser kan virkelighetsoppfatningen forvrenges på ulikt vis - og i den forbindelse kan man også oppleve ulike former for endrede kroppsopplevelser. Eksempler kan være smertefornemmelser, luktforandringer, smaksopplevelser osv.

Men egentlig har jeg ikke vondt?

Tror det må bli det merkeligste med meg, at jeg får masse smerter jeg ikke har.

Skrevet

Men egentlig har jeg ikke vondt?

Tror det må bli det merkeligste med meg, at jeg får masse smerter jeg ikke har.

Det at du hadde så mye mindre smerter mens du tok mer AP, sier vel noe om at dette har sammenheng med din psykiske lidelse? Håper du snart får god hjelp fra spesialisthelsetjenesten til å finne best mulig medisinering.

Skrevet

Det at du hadde så mye mindre smerter mens du tok mer AP, sier vel noe om at dette har sammenheng med din psykiske lidelse? Håper du snart får god hjelp fra spesialisthelsetjenesten til å finne best mulig medisinering.

Det er det rare at det sikkert har en sammenheng, tror ikke folk i psykiatrien er klar over det en gang. Jeg trodde ikke det, ikke i min villeste fantasi kunne jeg tro at smertene var en "vrangforestilling".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...