Gjest smerter som forflytter seg Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 Kan en innbille seg sterke smerter i kroppen? Hva er man da, hypokonder? 0 Siter
frosken Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 Nei, man er ikke nødvendigvis hypokonder. Ved f.eks. psykoselidelser kan virkelighetsoppfatningen forvrenges på ulikt vis - og i den forbindelse kan man også oppleve ulike former for endrede kroppsopplevelser. Eksempler kan være smertefornemmelser, luktforandringer, smaksopplevelser osv. 0 Siter
Gjest smerter som forflytter seg Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 Nei, man er ikke nødvendigvis hypokonder. Ved f.eks. psykoselidelser kan virkelighetsoppfatningen forvrenges på ulikt vis - og i den forbindelse kan man også oppleve ulike former for endrede kroppsopplevelser. Eksempler kan være smertefornemmelser, luktforandringer, smaksopplevelser osv. Men egentlig har jeg ikke vondt? Tror det må bli det merkeligste med meg, at jeg får masse smerter jeg ikke har. 0 Siter
frosken Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 Men egentlig har jeg ikke vondt? Tror det må bli det merkeligste med meg, at jeg får masse smerter jeg ikke har. Det at du hadde så mye mindre smerter mens du tok mer AP, sier vel noe om at dette har sammenheng med din psykiske lidelse? Håper du snart får god hjelp fra spesialisthelsetjenesten til å finne best mulig medisinering. 0 Siter
Gjest smerter som forflytter seg Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 Det at du hadde så mye mindre smerter mens du tok mer AP, sier vel noe om at dette har sammenheng med din psykiske lidelse? Håper du snart får god hjelp fra spesialisthelsetjenesten til å finne best mulig medisinering. Det er det rare at det sikkert har en sammenheng, tror ikke folk i psykiatrien er klar over det en gang. Jeg trodde ikke det, ikke i min villeste fantasi kunne jeg tro at smertene var en "vrangforestilling". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.