Gå til innhold

Graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Moci75
Skrevet

Hei. Jeg er 36 år og har hatt 2 aborter. Siste var for ca 1,5 år siden. Har nå testet positivt på nytt. Jeg jobber som instruktør på treningssenter. Har det noe å si at jeg trener som normat 1 trimester av graviditeten, eller bør jeg ta det med ro siden jeg har to aborter (missed abortion) fra tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg er noen ekspert, så vil jeg ikke tro at normal trening vil føre til abort.

Om du aborterer i første trimester er grunnen som regel at fosteret ikke var levedyktig i utgangspunktet.

Krysser fingrene for at dette svangerskapet varer i 38-40 uker :)

Skrevet

Vanligvis så sier de jo at rening er sunt og at man skal fortsette som før.

Selv trente jeg judo og var trener i judo da jeg gikk gravid med de to første. Var trener 7. mnd, men sluttet da.

Så hadde jeg en MA når jeg ble gravid en del år etter. Ble gravid på ny rett etter. Fikk da beskjed av både fastlege og gyn om å ta det rolig gjennom første trimester.

Men hva er du instruktør i? Vanlige apparater. Da hadde jeg ikke brydd meg. Spinning. Hadde nok fortsatt med det og. Men hadde det vært timer med mye hopping, hadde jeg nok forhørt meg med lege og gyn, bare for å være sikker.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ville nok, uavhengig av hva eventuell lege sier, tatt det litt roligere den første tiden. Ikke dermed sagt at trening ikke er sunt for gravide. Men at det kan være fornuftig å lytte til kroppen og avstå fra enkelte ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...