Gå til innhold

Om FB og ulike personligheter

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

''ja jeg har også noen syke i familien som lyver, men det de lyb\ver om gjennomskuer jeg, og alle, at de utgir plater og skal i kongelige brylluper og sånt, da syns jeg heller litt synd på mennesker.''

Ja - det var på det nivået svigerfars fortellinger var.

''Men den løgnen som gjør meg redd og usikker er den jeg ikke forstår, men som min mann forklarer for meg, og som jeg ikke skjønner vitsen med, man kan jo bare være den man er, det er enklere.''

Jeg kan også bli usikker dersom jeg skjønner at noe ikke stemmer, men ikke forstår hvorfor noen ksulle unnlate å fortelle sannheten.

Mye bedre å være den man er :-)

Hei!

ja da er vi enige.

ha en god dag :)

Videoannonse
Annonse
Gjest prust
Skrevet

Hei!

Ja det tror jeg også, men min mann sier jeg er lettlurt og tror på så mye også når damer forteller om sine håpløse menn, da lukter min mann eller ser han ugler i mosen, noe jeg ikke ser og merker, jeg tar det mennesker sier, for det de sier og ikke så mye mer.

''tror på så mye også når damer forteller om sine håpløse menn''

Det jeg har opplevd av dette, har vel ikke vært direkte løgn - men heller at samlivssaker alltid har to sider, og at kvinnens side ikke nødvendigvis er den eneste rette oppfatning. Men her tenker ikke jeg løgn, mer ensidigighet.

Gjest prust
Skrevet

Hei!

ja da er vi enige.

ha en god dag :)

Ha en god dag du og!

Madelenemie
Skrevet

''tror på så mye også når damer forteller om sine håpløse menn''

Det jeg har opplevd av dette, har vel ikke vært direkte løgn - men heller at samlivssaker alltid har to sider, og at kvinnens side ikke nødvendigvis er den eneste rette oppfatning. Men her tenker ikke jeg løgn, mer ensidigighet.

Hei!

Takk, det var det min psykiater sa også, for vi har snakket en del om løgn, forskjeller på løgn og overdrivelser, hvorfor det lyves hva som er løgn og ikke. det er et usikkert felt for meg, men litt mer skjønner jeg jo,

Skrevet

Jeg vet ikke om ordet sykelig er rett. Men denne personen er velidg spesiell, og har noen andre sider ved seg som ikke er hetl gode - så det er mulig at lyvingen er en del av det likevel.

Blant de menneskene jeg kjenner er det ekstremt få som lyver. De fleste filtrerer jo hva de sier til hvem - slik at noen viser bare de vellykkede sidene av seg selv f.eks. til kollegaer på jobb, mens andre er åpne med alle sider av seg selv. Ingen av dem lyver da - men vil ikke være åpne om alt - og det er jo helt greit.

Men den direkte åpenlyse løgnen som han ofte viste han jeg snakket om - det har jeg ikke opplevd mange ganger.

Det verste tilfellet av usannheter var nok fra svigerfar, men han var psykisk syk (manisk) og fortalte noen historier som var så tjukt påsmurt at vi som kjente ham godt veldig raskt forstod at dette ikke var sant. De som ikke kjente ham, var nok velidg imponerte over hans erfaringer og bravuder (er det noe som heter det?), men det ble litt flaut sånn i ettertid å fortelle at de måtte ta det med en klype med salt.

En ting er altså dersom en vet at folk er syke (som sivgerfar) - en helt annen ting er det når en oppegående mann i en viktig stilling smører tjukt på en vanlig historie bare for å bli mer interessant - da synes jeg det er ufattelig tåpenlig og dumt, og jeg mister respekten for vedkommende.

Tja, jeg kjenner folk som kan komme unna med sånt uten at noen tror de er gale:) En slektning av meg har det med å smøre på så tjukt at det blir helt hysterisk morsomt. Det er historier alle kjenner, og kanskje har vært med på, men hun vrir og vender på dem, og smører på på en sånn måte at de blir vanvittige, og så sitter vi der og har plutselig vært med på noe helt vilt uten av vi var klar over det, og alle ler så tårene triller og går hjem i mye bedre humør enn de var da de kom. Hun vet jo at vi vet hvordan alt egentlig var, men hun gjør det likevel, bare fordi det morer henne. Hun er ikke en løgner, hun er en entertainer:)

Jeg tror intensjonen med løgnene, og måten de framføres på har mye å si for hvordan de mottas. Sånne skrythalser og løgnere som kollegaen din, de er bare slitsomme. Det blir for dumt, og nesten alle gjennomskuer det jo. Tror de virkelig at de lurer noen? Merkelig, det der.

Gjest prust
Skrevet

Tja, jeg kjenner folk som kan komme unna med sånt uten at noen tror de er gale:) En slektning av meg har det med å smøre på så tjukt at det blir helt hysterisk morsomt. Det er historier alle kjenner, og kanskje har vært med på, men hun vrir og vender på dem, og smører på på en sånn måte at de blir vanvittige, og så sitter vi der og har plutselig vært med på noe helt vilt uten av vi var klar over det, og alle ler så tårene triller og går hjem i mye bedre humør enn de var da de kom. Hun vet jo at vi vet hvordan alt egentlig var, men hun gjør det likevel, bare fordi det morer henne. Hun er ikke en løgner, hun er en entertainer:)

Jeg tror intensjonen med løgnene, og måten de framføres på har mye å si for hvordan de mottas. Sånne skrythalser og løgnere som kollegaen din, de er bare slitsomme. Det blir for dumt, og nesten alle gjennomskuer det jo. Tror de virkelig at de lurer noen? Merkelig, det der.

''Jeg tror intensjonen med løgnene, og måten de framføres på har mye å si for hvordan de mottas.''

Enig i dette.

Jeg er fra en familie der vi ikke er så flinke til å fortelel for underholdningens skyld - men mest for informasjonen i seg selv. Og jeg ser jo at andre er utrolig dyktige på selve fortellermåten, og jeg tar meg selv i noen ganger å sitte og tenke kritisk etter om det som sies er 100% korrekt eller ikke, i stedet for å la meg rive med litt av en dyktig entertaner.

Så der har jeg noe å lære :-)

Gjest duken
Skrevet

Så sant så sant. Jeg har selv merket at en venninne av meg stadig legger statuser med negativ lading.. alle mulge tragiske hendelser som skjer med linker osv... pluss meget personlige ting. Hun får sjelden noen "likes" eller annen oppmerksomhet, som hun sikker ønsker....

Man bør tenke på hvem man har som venner før man legger ut noe i statusfeltet. Jeg har mange bekjente, og ønsker ikke at de skal vite alt mulig om meg.

Jeg synes det å legge ut negativt ladede statusoppdateringer er like patetisk som å legge ut skryt.

Egentlig bare tøys alt sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...