Gå til innhold

Hva synes du er verst?

Anbefalte innlegg

Gjest HHP58
Skrevet

At ingen i familien forstår hva psykisk sykdom er,eller at du svinger så mye at du er sengeliggende 10-15 av 30 dager?

De tror at jeg skal huske hva jeg gjorde for 20 år siden,NÅ som jeg er så dopa at jeg ikke husker hva jeg gjorde i forrige uke.Siden jeg husker det meste fra jeg var 10-30,forlanger de at min hukommelse skal være like god fra 30-50,noe som er helt feil.

Har brukt seroquelle tidliger for søvnforstyrrelser,men vil heller føle dødens tiltrekningskraft hver kveld,en å gå rundt som en zombie.

Tåke rundt over alt og "bomull i hodet".

Det er meget få filmer som viser virkeligheten på slike sykehus.

Det er litt fiorm mange besatte,onde ånder og umedisinerte pasienter som får lov til å ferdes fritt.

Sannheten er jo at man blir sterkt medisinert og at voldelige ikke får lov til å forlate rommet,utenom toalett besøk og dusj.

Skal se om jeg klarer å få i meg noe lunsj,men jeg har ikke matlyst,er bare SULTEN.

Me talast.

Videoannonse
Annonse
Gjest min lille boble
Skrevet

''At ingen i familien forstår hva psykisk sykdom er,''

Det er verst ja.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er poenget med spørsmålet? Er det noe motsetningsforhold mellom de to alternativer?

Betyr det noe for din valg fremover om jeg svarer at det ene eller det andre er verst?

Gjest HHP58
Skrevet

''At ingen i familien forstår hva psykisk sykdom er,''

Det er verst ja.

Jeg er ikke innlagt,men har mistet helt kontakt med familie og venner.

Kanskje de er redd meg? Sinnsykdom og galskap er ord som sikkert huskes av de fleste.og man kan føle seg stigmatisert og misforstått.

Blir jo ganske urettferdig hvis det er jeg som er offeret og ikke "plageren" eller mobberen.

Ensomhet og depresjon er ingen god kombinasjon.Er også tom for Zoloft i 3 uker,så nå blir det 20 mg cipramil selv om de er gamle.Virker de ikke tar jeg en til.

Får angst når jeg leser oppslag om utlendinger,ungdommer og vold.

Man for lyst til å kaste ut tv,og melde seg ut av samfunnet.

Kanskje bare klare seg med internett og radio?

Gjest fra bergen
Skrevet

Kanskje de er redd meg? Sinnsykdom og galskap er ord som sikkert huskes av de fleste.og man kan føle seg stigmatisert og misforstått.

Blir jo ganske urettferdig hvis det er jeg som er offeret og ikke "plageren" eller mobberen.

Ensomhet og depresjon er ingen god kombinasjon.Er også tom for Zoloft i 3 uker,så nå blir det 20 mg cipramil selv om de er gamle.Virker de ikke tar jeg en til.

''Kanskje bare klare seg med internett og radio?''

Da har du vel fortsatt tilgang til nyheter?

Gjest duken
Skrevet

''Sinnsykdom og galskap er ord som sikkert huskes av de fleste.og man kan føle seg stigmatisert og misforstått.''

Jeg regner med at du ikke selv betegner dine psykiske lidelser på den måten? Hvis andre i familien gjør det, så får du bare si at det heter slik og sånn nå, og at de andre betegnelsene er utdatert.

Gidder de ikke å bry seg om det, og i tillegg ser ned på deg fordi du er syk, så drit i dem og la dem seile sin egen sjø

Gjest Elextra
Skrevet

Hva spør du egentlig om? Eller mener du bare å fortelle hvordan du har det?

Gjest HHP58
Skrevet

''Kanskje bare klare seg med internett og radio?''

Da har du vel fortsatt tilgang til nyheter?

Ja men å se på dagsrevyen kl 19 har jeg gjort i snart 40 år nå,så det har blitt en vane,Å ha på bare lyden mens jeg legger kabal er ikke helt det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...