Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har tatt 2 valium er kjemperedd, sitter med emblaplaster på begge armene og skal ta mitt livs andre blodprøve, den første tok jeg for ca 12 år siden.

Kan jeg ta tre valium? ellers vet ikke om jeg klarer derre, skal ta DNA analyser som min psykiater har rekvirert, men føler jeg bør i narkose for å klare dettte.

Eller kan jeg ta 4 valium? jeg er 48 kg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

31

• mariaflyfly

8

• Lillemus

3

• mirami

2

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Ingen må i narkose for å ta blodprøve.

Om du har fått Emlaplaster, kjenner du ingen verdens ting (helt sant!) når de stikker. Hva er det du er så redd for?

Datra mi er også redd for å ta blodprøver. En av de første gangene kløp jeg henne hardt i armen der Emlaplasteret hadde sittet og fikk henne til å forstå at hun faktisk ikke kjente noe.

Gjest prust
Skrevet

Du må ikke ta flere valium.

Dette går fint! Det tar ikke mer enn ett minutt eller to å ta blodprøve. prøve å slappe av - se en annen vei - så er det over før du aner det :-)

Madelenemie
Skrevet

Ingen må i narkose for å ta blodprøve.

Om du har fått Emlaplaster, kjenner du ingen verdens ting (helt sant!) når de stikker. Hva er det du er så redd for?

Datra mi er også redd for å ta blodprøver. En av de første gangene kløp jeg henne hardt i armen der Emlaplasteret hadde sittet og fikk henne til å forstå at hun faktisk ikke kjente noe.

Hei!

Det er vondt!!

Jeg er redd, liker ikke sprøyter, blod skummelt, blir kvalm.

Kan jeg ta en eller to valium til, ellers kanskje ikke klarer dra nå likevel?

Madelenemie
Skrevet

Dette går fint! Det tar ikke mer enn ett minutt eller to å ta blodprøve. prøve å slappe av - se en annen vei - så er det over før du aner det :-)

Hei!

Men tenk om jeg begynner å gråte, er jo voksen, det er flaut.

Ville klare selv men kjenner blir vanskelig nå, tatt to valium men like redd.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Men mange prøver, de tar sikkert mange glass, og jeg er så redd.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

Det er vondt!!

Jeg er redd, liker ikke sprøyter, blod skummelt, blir kvalm.

Kan jeg ta en eller to valium til, ellers kanskje ikke klarer dra nå likevel?

Ligg unna flere valium.

Som jeg sa: Med Emlaplaster er det IKKE vondt.

Si til deg selv at du skal ta deg sammen, og forsøk å mobilisere krefter til å gjennomføre dette. Pust rolig og bestem deg for å få dette til.

Madelenemie
Skrevet

Ligg unna flere valium.

Som jeg sa: Med Emlaplaster er det IKKE vondt.

Si til deg selv at du skal ta deg sammen, og forsøk å mobilisere krefter til å gjennomføre dette. Pust rolig og bestem deg for å få dette til.

Hei!

Nå drar jeg men Gud vet om jeg klarer det, kommer an på om personen som møter meg er snill, for jeg er livredd.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

Nå drar jeg men Gud vet om jeg klarer det, kommer an på om personen som møter meg er snill, for jeg er livredd.

Jeg skjønner at du er redd. Jeg er også veldig redd - for tannleger ;)

Angst er irrasjonelt. Dette går bra.

Lykke til! :)

Skrevet

Hei!

Bare si fra om at du er engstelig og gruer deg. De som tar slike prøver, er vant til at folk er redde og / eller at de svimer av (selv om de ikke vet hvorfor, det er en reaksjon man kan få).

Lykke til, det går bra!

Gjest utdannet medisinsk sekretær
Skrevet

Hei!

Men mange prøver, de tar sikkert mange glass, og jeg er så redd.

De trenger ikke mange glass for det, de bruker det samme til flere prøver :) du kan spørre om å få ligge på en benk. Det er mange som er redd for å ta blodprøver, så det gjør ikke noe om du gråter heller. Dette klarer du, prøv å pust med magen :)

Gjest prust
Skrevet

Hei!

Men tenk om jeg begynner å gråte, er jo voksen, det er flaut.

Ville klare selv men kjenner blir vanskelig nå, tatt to valium men like redd.

Det gjør ikke noe om du begynner å gråte. Av og til må en gjøre noe en ikke har lyst til.

Mannen min er stor og sterk. Han liker ikke blodprøver og spøryter, og vil helst unngå det. Han sier han blir svimmel og kvalm. Men noen ganger har han måttet gjøre det likevel.

De stikker bare en gang, og så fyller de glassene. Du kjenner ingenting når du har emblaplaster.

Bella Dotte
Skrevet

De trenger ikke mange glass for det, de bruker det samme til flere prøver :) du kan spørre om å få ligge på en benk. Det er mange som er redd for å ta blodprøver, så det gjør ikke noe om du gråter heller. Dette klarer du, prøv å pust med magen :)

Og uansett hvor mange glass, blir det bare ett stikk...!

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg er hjemme igjen og jeg klarte det.

Så vidt, jeg ringte min mann og gråt, for jeg kjente meg ikke beroliget av de valiumene.

Damene var sånn passe, de sa bare "dette går bra" og begynte og ordne med tingene sine og da sa jeg "jeg er ikke sikker".

Så la jeg meg på benken spente hele kroppen og hypervetilerte alt jeg kunne til damen sa, "nå må du stoppe du besvimer", jeg ville jo besvime!

Men på ordre pusten jeg rolig mens jeg sa "jeg tror jeg dør", damen sa da "du dør ikke, i verste fall kjenner du bare et lite stikk", jeg kjente jeg ble kvalm og ville brekke meg, men så stakk hun og det kjente jeg faktisk ikke pga av emblakremen, men jeg kjente nålen en gang stikke i armen, da ble jeg redd.

Jeg gjør ikke dette igjen, ikke med 2 valium da tar jeg 4.

Jeg mistet balansen et øyeblikk, men var likevel redd.

Nå tok de blod for DNA analyser og enzymtester da jeg jo ikke får sove hvis jeg bare tar en tabelett med metamina, så min psykiater vill finne ut hvorfor medisinen henger så lenge i, men jeg blir jo også full/beruset av 2 glass vin, så det er nok noe med enzym jeg manglet, tipper jeg,

Jeg er lettet og jeg håper de finner DNA feil som tilsvarer de ved autisme da ville jeg endelig fått beviset jeg trenger.

Jeg er glad, men jeg har vondt i armen og er svimmel i hodet.

Men takk for hjelpen, drt var snilt.

Skrevet

Hei!

''Nå drar jeg men Gud vet om jeg klarer det, kommer an på om personen som møter meg er snill, for jeg er livredd.''

Jeg er sikker på at det går helt fint. :o) Legeseretærene er vanligvis bare søte og trivelige damer og de kan jobben sin.

Sånn helt nøkternt sett så er det jo bare et stikk i armen og du vet at det ikke er noe å være redd for egentlig.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Så vidt, jeg ringte min mann og gråt, for jeg kjente meg ikke beroliget av de valiumene.

Damene var sånn passe, de sa bare "dette går bra" og begynte og ordne med tingene sine og da sa jeg "jeg er ikke sikker".

Så la jeg meg på benken spente hele kroppen og hypervetilerte alt jeg kunne til damen sa, "nå må du stoppe du besvimer", jeg ville jo besvime!

Men på ordre pusten jeg rolig mens jeg sa "jeg tror jeg dør", damen sa da "du dør ikke, i verste fall kjenner du bare et lite stikk", jeg kjente jeg ble kvalm og ville brekke meg, men så stakk hun og det kjente jeg faktisk ikke pga av emblakremen, men jeg kjente nålen en gang stikke i armen, da ble jeg redd.

Nå tok de blod for DNA analyser og enzymtester da jeg jo ikke får sove hvis jeg bare tar en tabelett med metamina, så min psykiater vill finne ut hvorfor medisinen henger så lenge i, men jeg blir jo også full/beruset av 2 glass vin, så det er nok noe med enzym jeg manglet, tipper jeg,

Jeg er lettet og jeg håper de finner DNA feil som tilsvarer de ved autisme da ville jeg endelig fått beviset jeg trenger.

Når jeg leser dette blir jeg så veldig nysgjerring på hvordan du har greid deg gjennom hele 5 fødsler? Tok du keisersnitt?

Du trenger ikke svare hvis du ikke vil:-)

Madelenemie
Skrevet

''Nå drar jeg men Gud vet om jeg klarer det, kommer an på om personen som møter meg er snill, for jeg er livredd.''

Jeg er sikker på at det går helt fint. :o) Legeseretærene er vanligvis bare søte og trivelige damer og de kan jobben sin.

Sånn helt nøkternt sett så er det jo bare et stikk i armen og du vet at det ikke er noe å være redd for egentlig.

Hei!

jeg liker absolutt ikke stikk, huller i kroppen som det kommer blod ut av, det gjør meg syk og kvalm.

Heldigvis at jeg nå er ferdig og ikke trenger å gjøre dette mer, skulle jeg måtte dette om 10 år skal jeg huske at jeg må ta flere enn 2 valium, kanskje 4 men er litt usikker på virkningen på meg, men da får min mann kjøre meg.

Madelenemie
Skrevet

Når jeg leser dette blir jeg så veldig nysgjerring på hvordan du har greid deg gjennom hele 5 fødsler? Tok du keisersnitt?

Du trenger ikke svare hvis du ikke vil:-)

Hei!

Nei jeg fødte dem hjemme for liker ikke sykehus,

men det var vondt for fikk ikke noe smertelindring hjemme eks lystgass, det gir de i nederland og England

og jeg tok kun en blodprøve med den første for 12 år siden etter det nektet jeg, bare så jordmor skulle vite at jeg ikke var hivsmittet.

Jeg ga heller ingen av barna mine K-vit sprøyte eller annet, jeg ga dem K vit dråper :) og ingen vaksiner. Og jeg nektet noen å stikke dem.

Gjest prust
Skrevet

Hei!

Fint at du klarte deg gjennom blodprøvene :-)

Skrevet

Hei!

Nei jeg fødte dem hjemme for liker ikke sykehus,

men det var vondt for fikk ikke noe smertelindring hjemme eks lystgass, det gir de i nederland og England

og jeg tok kun en blodprøve med den første for 12 år siden etter det nektet jeg, bare så jordmor skulle vite at jeg ikke var hivsmittet.

Jeg ga heller ingen av barna mine K-vit sprøyte eller annet, jeg ga dem K vit dråper :) og ingen vaksiner. Og jeg nektet noen å stikke dem.

''Jeg ga heller ingen av barna mine K-vit sprøyte eller annet, jeg ga dem K vit dråper :) og ingen vaksiner. Og jeg nektet noen å stikke dem.''

Tror du det er lurt å overføre sprøyteskrekken din til ungene? Det tror ikke jeg. De aller fleste av oss må før eller siden ta vaksiner (i forbindelse med reiser) eller blodprøver for noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...