Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

''Jeg ga heller ingen av barna mine K-vit sprøyte eller annet, jeg ga dem K vit dråper :) og ingen vaksiner. Og jeg nektet noen å stikke dem.''

Tror du det er lurt å overføre sprøyteskrekken din til ungene? Det tror ikke jeg. De aller fleste av oss må før eller siden ta vaksiner (i forbindelse med reiser) eller blodprøver for noe.

Hei!

Vi reiser uten vaksiner, og vi blir aldri syke,nesten vaksiener er oppskytt...

Mindre bekymring og frykt gir god helse.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

31

• mariaflyfly

8

• Lillemus

3

• mirami

2

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie
Skrevet

''Jeg ga heller ingen av barna mine K-vit sprøyte eller annet, jeg ga dem K vit dråper :) og ingen vaksiner. Og jeg nektet noen å stikke dem.''

Tror du det er lurt å overføre sprøyteskrekken din til ungene? Det tror ikke jeg. De aller fleste av oss må før eller siden ta vaksiner (i forbindelse med reiser) eller blodprøver for noe.

Hei!

De har ikke sprøyteskrekk alle, bare to av dem :)

Den ene går i terapi for det og det går kjempefint.

Mange barn med autisme har andre sansemessige forstyrrelser enn andre derfor må jeg beskytte dem på en annen måte.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

jeg skulle fortsatt gjerne vist om jeg kan ta 4 valium ?

Jeg er redd ofr hjertesvikt eller andre skumle bivirkninger, det gjelder jo bare noen ganger pr år.

Min fastlege sa 1 er nok for jeg er liten, men en var ikke nok, så jeg er nok stor inni meg :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

jeg skulle fortsatt gjerne vist om jeg kan ta 4 valium ?

Jeg er redd ofr hjertesvikt eller andre skumle bivirkninger, det gjelder jo bare noen ganger pr år.

Min fastlege sa 1 er nok for jeg er liten, men en var ikke nok, så jeg er nok stor inni meg :)

Det er ikke alt som kan medisineres vekk.

Jeg tror ikke du skal forvente å bli angstfri for sprøyter med valium. Det er jo bevist.

Gjest Ksenia
Skrevet

Hei!

Vi reiser uten vaksiner, og vi blir aldri syke,nesten vaksiener er oppskytt...

Mindre bekymring og frykt gir god helse.

Men du er jo nettopp livredd, så redd at du tar valium og hyperventilerer for en vanlig blodprøve som ikke er farlig. Det er ikke lite bekymring, men veldig mye. Neste gang du eller barna skal ta en blodprøve eller vaksine kan vel bare mannen din følge? (sykdommer er mye farligere enn vaksiner, og man vaksinerer seg nettopp for å slippe bekymringer for disse sykdommene).

Madelenemie
Skrevet

Jeg tror ikke du skal forvente å bli angstfri for sprøyter med valium. Det er jo bevist.

Hei!

Okey, men kan jeg som voksen få dormikum?

Min mann kan jo bare bære meg hjem etter på.

Det har vært snakk om disse prøvene i 2-1 år, men jeg har bare utsatt for jeg får sånne smerter og sånn kvalme. Da min sønn fikk dormikum lo han og så fisker komme ut av veggen.

Madelenemie
Skrevet

Men du er jo nettopp livredd, så redd at du tar valium og hyperventilerer for en vanlig blodprøve som ikke er farlig. Det er ikke lite bekymring, men veldig mye. Neste gang du eller barna skal ta en blodprøve eller vaksine kan vel bare mannen din følge? (sykdommer er mye farligere enn vaksiner, og man vaksinerer seg nettopp for å slippe bekymringer for disse sykdommene).

Hei!

jeg bekymrer meg aldri for sykdom, tar ikke GU, går sjelden til legen, blir frisk selv, ordner opp selv, det liker jeg. De gangene jeg har trengt medisin har jeg selv vist hvilken og min fastlege bare skriver ut.

Sprøyter er skummelt og kvalmende, sjeldent nødvendig, 10 % lider av fobisk sprøyteangst. Kanskje må man ha det, for å skjønne det.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

jeg liker absolutt ikke stikk, huller i kroppen som det kommer blod ut av, det gjør meg syk og kvalm.

Heldigvis at jeg nå er ferdig og ikke trenger å gjøre dette mer, skulle jeg måtte dette om 10 år skal jeg huske at jeg må ta flere enn 2 valium, kanskje 4 men er litt usikker på virkningen på meg, men da får min mann kjøre meg.

''jeg liker absolutt ikke stikk, huller i kroppen som det kommer blod ut av, det gjør meg syk og kvalm.''

Hvordan forholder du deg når du har mensen, a? ;)

(Dette var egentlig ment som en tøysekommentar, altså!)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Hva mener du med at det er bevist?

At jeg var engstelig i dag?

Men lett engstelse tar det, da jeg tok det for ny tannlege ble jeg avslappet nok til ikke grue meg, men i dag, kanskje fordi fobi hjalp det ikke, derfor tenkte kanskje hvis tar 4 at jeg da blir så uklar og likeglad at jeg ikke får panikk og kvalme.

Madelenemie
Skrevet

''jeg liker absolutt ikke stikk, huller i kroppen som det kommer blod ut av, det gjør meg syk og kvalm.''

Hei!

det er et mareritt for meg!!

Jeg fikk panikk når jeg fikk det første gang, jeg klarte ikke se det og fikk vansker med renhold.

I dag er det lettere, men jeg har det dårlig med det, jeg blir uvel, og ser frem til den dag da jeg mister dette, for jeg liker ikke blod som kommer ut av kroppen.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

kanskje var det en tøysekommentar, men for meg er dette svært alvorlig, jeg gruer meg hver måned, heldigvis blør jeg lite.

Som liten sluttet jeg å spise for oppdaget at jeg da mistet mensen.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

det er et mareritt for meg!!

Jeg fikk panikk når jeg fikk det første gang, jeg klarte ikke se det og fikk vansker med renhold.

I dag er det lettere, men jeg har det dårlig med det, jeg blir uvel, og ser frem til den dag da jeg mister dette, for jeg liker ikke blod som kommer ut av kroppen.

Uffda, det var ikke meninga å tulle med noe som åpenbart er et alvorlig problem for deg. Jeg tenkte meg ikke om, det slo meg ikke at dette kunne være så problematisk. Jeg burde ikke ha tøyset med det, og jeg ber om unnskyldning for at jeg gjorde det.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

kanskje var det en tøysekommentar, men for meg er dette svært alvorlig, jeg gruer meg hver måned, heldigvis blør jeg lite.

Som liten sluttet jeg å spise for oppdaget at jeg da mistet mensen.

Jeg forstår at jeg ikke burde tøysa med dette. Jeg forsto ikke at det var alvorlig. Jeg er lei for at jeg sa noe dumt, jeg burde ikke gjort det. :(

Madelenemie
Skrevet

Uffda, det var ikke meninga å tulle med noe som åpenbart er et alvorlig problem for deg. Jeg tenkte meg ikke om, det slo meg ikke at dette kunne være så problematisk. Jeg burde ikke ha tøyset med det, og jeg ber om unnskyldning for at jeg gjorde det.

Hei!

Det gjør ikke noe :)

Det er en trøst for meg at leste et sted at jenter med autisme har vansker med normale ting som brystutvikling og menstruasjon, det ble i det minste en forklaring.

Jeg ville ikk ha bryster heller, jeg sluttet spise og jeg tok på meg trange ting for å slippe se det, jeg liker ikke forandring.

Jenter med autisme må forberdedes på en annen måte på pubertet og det kan få alvorlige konsekvenser og ikke gjøre det, da de gjerne ikke har et venninnenettvekr som gjør at de vet det andre vet, dermed får de oftere sjokk over endringer i kroppen.

Madelenemie
Skrevet

Jeg forstår at jeg ikke burde tøysa med dette. Jeg forsto ikke at det var alvorlig. Jeg er lei for at jeg sa noe dumt, jeg burde ikke gjort det. :(

Hei!

det er helt i orden :)

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

Det gjør ikke noe :)

Det er en trøst for meg at leste et sted at jenter med autisme har vansker med normale ting som brystutvikling og menstruasjon, det ble i det minste en forklaring.

Jeg ville ikk ha bryster heller, jeg sluttet spise og jeg tok på meg trange ting for å slippe se det, jeg liker ikke forandring.

Jenter med autisme må forberdedes på en annen måte på pubertet og det kan få alvorlige konsekvenser og ikke gjøre det, da de gjerne ikke har et venninnenettvekr som gjør at de vet det andre vet, dermed får de oftere sjokk over endringer i kroppen.

Du lærer meg masse som jeg ikke kan om hvordan mennesker med din diagnose tenker ved å skrive her inne, Madeleinemie! :)

Madelenemie
Skrevet

Du lærer meg masse som jeg ikke kan om hvordan mennesker med din diagnose tenker ved å skrive her inne, Madeleinemie! :)

Hei!

Så fint :)

Nå skal jeg hjelpe Bella Dotte så nå må jeg gå :)

Ha en fin dag.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

Så fint :)

Nå skal jeg hjelpe Bella Dotte så nå må jeg gå :)

Ha en fin dag.

Ha en fin dag du også! :)

Gjest utdannet medisinsk sekretær
Skrevet

Og uansett hvor mange glass, blir det bare ett stikk...!

Helt klart :)

Skrevet

Hei!

jeg liker absolutt ikke stikk, huller i kroppen som det kommer blod ut av, det gjør meg syk og kvalm.

Heldigvis at jeg nå er ferdig og ikke trenger å gjøre dette mer, skulle jeg måtte dette om 10 år skal jeg huske at jeg må ta flere enn 2 valium, kanskje 4 men er litt usikker på virkningen på meg, men da får min mann kjøre meg.

Så godt at du er ferdig med blodprøven, håper den gir deg de svarene du trenger :-)

''Heldigvis at jeg nå er ferdig og ikke trenger å gjøre dette mer, skulle jeg måtte dette om 10 år skal jeg huske at jeg må ta flere enn 2 valium, kanskje 4 men er litt usikker på virkningen på meg, men da får min mann kjøre meg.

''

Det er ikke sikkert at du tok for lite valium, men at du tok det for sent. Hvis man allerede har fått panikk, så må du ikke bare hive innpå flere. Og hvis du veier 48 kg og er nær panikkanfall, bør absolutt mannen din kjøre deg, selv om du "bare" har tatt 2 valium. Eller taxi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...