Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Hva mener du med at det er bevist?

At jeg var engstelig i dag?

Men lett engstelse tar det, da jeg tok det for ny tannlege ble jeg avslappet nok til ikke grue meg, men i dag, kanskje fordi fobi hjalp det ikke, derfor tenkte kanskje hvis tar 4 at jeg da blir så uklar og likeglad at jeg ikke får panikk og kvalme.

Riktig, bevist fordi du ikke ble angstfri :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

31

• mariaflyfly

8

• Lillemus

3

• mirami

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Okey, men kan jeg som voksen få dormikum?

Min mann kan jo bare bære meg hjem etter på.

Det har vært snakk om disse prøvene i 2-1 år, men jeg har bare utsatt for jeg får sånne smerter og sånn kvalme. Da min sønn fikk dormikum lo han og så fisker komme ut av veggen.

Å få dormicum, er ekstremt.

Dessuten har du bevist at du klarer dette, selv med "kun" 2 valium innabords.

Så da er det ingen grunn til å måtte gå enda hardere til verks med enda sterkere medisiner neste gang.

Du hadde antagelig greid dette t.o.m. uten valium, siden du følte at disse medisinene ikke hjalp deg.

Skrevet

Hei!

jeg skulle fortsatt gjerne vist om jeg kan ta 4 valium ?

Jeg er redd ofr hjertesvikt eller andre skumle bivirkninger, det gjelder jo bare noen ganger pr år.

Min fastlege sa 1 er nok for jeg er liten, men en var ikke nok, så jeg er nok stor inni meg :)

''jeg er nok stor inni meg''

Så nydelig sagt, Madelenemie.

Når det er sagt, så tror jeg ikke du bør ta flere Valium. Prøv heller å ha fokus på pusten din. Kjenn at du trekker pusten dypt ned i lungene, holder den 1-2 sekunder før du slipper den ut.

Prøv å la tankene og som kommer bare fly videre uten at du tenker så mye på dem. Og så retter du fokus mot pusten din igjen.

Klem :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

De har ikke sprøyteskrekk alle, bare to av dem :)

Den ene går i terapi for det og det går kjempefint.

Mange barn med autisme har andre sansemessige forstyrrelser enn andre derfor må jeg beskytte dem på en annen måte.

"Bare" to av dem, den ene må gå i terapi for sprøyteskrekk.

Jeg synes du bagatelliserer problemet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Slik som jeg kjenner deg her fra DOL, er du i stand til å ta denne blodprøven uten flere Valium.

Skrevet

Hei!

Nei jeg fødte dem hjemme for liker ikke sykehus,

men det var vondt for fikk ikke noe smertelindring hjemme eks lystgass, det gir de i nederland og England

og jeg tok kun en blodprøve med den første for 12 år siden etter det nektet jeg, bare så jordmor skulle vite at jeg ikke var hivsmittet.

Jeg ga heller ingen av barna mine K-vit sprøyte eller annet, jeg ga dem K vit dråper :) og ingen vaksiner. Og jeg nektet noen å stikke dem.

Har du født 5 barn hjemme uten bedøvelse?? Klarer du det klarer du alt, det må du bare tenkte! Det er virkelig imponerende, altså, og da klarer du ialle fall en blodprøve!

Madelenemie
Skrevet

Slik som jeg kjenner deg her fra DOL, er du i stand til å ta denne blodprøven uten flere Valium.

Hei!

Hm, hvordan kan du vite det ?

Så rart?

jeg klarte det, men kjenner du meg så godt?

I så fall skjønner jeg at du er en menneskekjenner, men uansett så hadde jeg det ikke bra, jeg syns selv jeg burde tatt tre, så kanskje du ikke skjønner hvordan det var å være meg og hvor redd jeg er for huller og sprøyter og blod.

Jeg har vondt inni blodåren min nå, men sånne ting er det ingen som tror, ingen tror heller at jeg kjenner de indre organer, fordi det parasympatiske og sympatiske nervesystemet i teorien ikke sender signaler til cortex, men jeg kjenner det,

Hvordan vet du dette egentlig?

jeg er ingen tøffing med smerter, jeg kan føde barn, men det er så vondt at ikke vet jeg hvordan jeg overlevde og til og med fikk et til og et til.

Madelenemie
Skrevet

''jeg er nok stor inni meg''

Så nydelig sagt, Madelenemie.

Når det er sagt, så tror jeg ikke du bør ta flere Valium. Prøv heller å ha fokus på pusten din. Kjenn at du trekker pusten dypt ned i lungene, holder den 1-2 sekunder før du slipper den ut.

Prøv å la tankene og som kommer bare fly videre uten at du tenker så mye på dem. Og så retter du fokus mot pusten din igjen.

Klem :)

Hei!

Hm, jeg tror ikke jeg skjønte det?

Hva mener du?

jeg mente bare at mitt enzymsystem virker slik som for en stor mann, at jeg tåler litt mer, men ikke av alkohol, der tåler jeg mindre enn de fleste.

:)

Madelenemie
Skrevet

Å få dormicum, er ekstremt.

Dessuten har du bevist at du klarer dette, selv med "kun" 2 valium innabords.

Så da er det ingen grunn til å måtte gå enda hardere til verks med enda sterkere medisiner neste gang.

Du hadde antagelig greid dette t.o.m. uten valium, siden du følte at disse medisinene ikke hjalp deg.

Hei!

jeg hadde ikke klart det uten valium!

Da jeg sa ja til hivtesten fordi jeg skulle føde og de måtte vite dette, holdt min mann meg fast, jeg klynket selv med emblaplaster.

I dag tenkte jeg "heller ta valium og greie dette selv enn å bli holdt av min mann".

Madelenemie
Skrevet

"Bare" to av dem, den ene må gå i terapi for sprøyteskrekk.

Jeg synes du bagatelliserer problemet.

Hei!

10 % av befolkningen har utviklet sprøytefobi!

Det er ingen bagatellisering.

Madelenemie
Skrevet

Så godt at du er ferdig med blodprøven, håper den gir deg de svarene du trenger :-)

''Heldigvis at jeg nå er ferdig og ikke trenger å gjøre dette mer, skulle jeg måtte dette om 10 år skal jeg huske at jeg må ta flere enn 2 valium, kanskje 4 men er litt usikker på virkningen på meg, men da får min mann kjøre meg.

''

Det er ikke sikkert at du tok for lite valium, men at du tok det for sent. Hvis man allerede har fått panikk, så må du ikke bare hive innpå flere. Og hvis du veier 48 kg og er nær panikkanfall, bør absolutt mannen din kjøre deg, selv om du "bare" har tatt 2 valium. Eller taxi.

Hei!

jeg oppførte meg helt rolig, helt til jeg kom inn på legekontoret.

Da grep panikken meg, så jeg fikk tårer, de kom til og med ut, og jeg hentet et papir.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

jeg hadde ikke klart det uten valium!

Da jeg sa ja til hivtesten fordi jeg skulle føde og de måtte vite dette, holdt min mann meg fast, jeg klynket selv med emblaplaster.

I dag tenkte jeg "heller ta valium og greie dette selv enn å bli holdt av min mann".

Men du sa jo at de ikke virket og at du ville ta både en og to til?

Madelenemie
Skrevet

Har du født 5 barn hjemme uten bedøvelse?? Klarer du det klarer du alt, det må du bare tenkte! Det er virkelig imponerende, altså, og da klarer du ialle fall en blodprøve!

Hei!

Ja men det er hullet, tanken på en nål inn i åren min, smerten inni blodåren og blodet som tappes, det gjør meg veldig kvalm og svimmel, liker ikke blod rennende ut av kroppen.

Ja jeg fødte jo uten bedøvelse, men jeg satt på huk, noe som gjør fødselen mye enklere. Jeg fant ut dette ved å se på hvordan indianere føder, samt foredelen da man ikke klemmer av blodtilførselen til barnet (som hvis man ligger på rygg) samt at barnet lettere glir ut, det er fysiologisk smart.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

10 % av befolkningen har utviklet sprøytefobi!

Det er ingen bagatellisering.

Du missforsto meg tror jeg.

Jeg mente det er synd at to av dine barn har sprøyteskrekk og at du bagatelliserer dette. De har vel aller mest sannsynlig fått denne skrekken fordi du har det, slik at det er lært adferd.

Skrevet

Hei!

Hm, jeg tror ikke jeg skjønte det?

Hva mener du?

jeg mente bare at mitt enzymsystem virker slik som for en stor mann, at jeg tåler litt mer, men ikke av alkohol, der tåler jeg mindre enn de fleste.

:)

Jeg skrev svaret for sent ;)

Jeg svarte deg i forhold til angsten for å ta blodprøvene, og ikke i forhold til medikamentene eller alkoholen eller innholdet i blodet ditt :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

det er et mareritt for meg!!

Jeg fikk panikk når jeg fikk det første gang, jeg klarte ikke se det og fikk vansker med renhold.

I dag er det lettere, men jeg har det dårlig med det, jeg blir uvel, og ser frem til den dag da jeg mister dette, for jeg liker ikke blod som kommer ut av kroppen.

Har du vurdert å begynne med hormonspiral? Mange som bruker den mister mensen helt.

Madelenemie
Skrevet

Men du sa jo at de ikke virket og at du ville ta både en og to til?

Hei!

De virket sikkert litt, for ble jo litt ustødig, men ikke nok til å bli likeglad.

Madelenemie
Skrevet

Du missforsto meg tror jeg.

Jeg mente det er synd at to av dine barn har sprøyteskrekk og at du bagatelliserer dette. De har vel aller mest sannsynlig fått denne skrekken fordi du har det, slik at det er lært adferd.

Hei!

Nei det er ikke lært. Det er ikke noe jeg snakker om her hjemme, jeg går nesten aldri til lege da jeg jo alltid er frisk.

Jeg tar dem så på alvor at jeg ikke tvinger dem slik andre foreldre gjør med sine barn, den ene går nå i vellykket terapi.

Madelenemie
Skrevet

Har du vurdert å begynne med hormonspiral? Mange som bruker den mister mensen helt.

Hei!

:) ja det hadde vært fint,

men jeg tar ikke heller GU, aldri!

Det er jeg enda mer redd for enn blodprøve tror jeg.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Nei det er ikke lært. Det er ikke noe jeg snakker om her hjemme, jeg går nesten aldri til lege da jeg jo alltid er frisk.

Jeg tar dem så på alvor at jeg ikke tvinger dem slik andre foreldre gjør med sine barn, den ene går nå i vellykket terapi.

Jeg skal ikke være påståelig, men når du har en så kraftig motstand mot sprøyter/blodprøver, så plukker nok barna opp dette i situasjoner hvor de selv skal ta sprøyte/blodprøve. Både før, under og etter.

Det blir som med meg og hunder, jeg er redd dem, og har vært superfokusert på at min sønn ikke skulle lære å bli redd, men det gikk bare delvis bra. Barna plukker opp atmosfæren og stemningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...