Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

De virket sikkert litt, for ble jo litt ustødig, men ikke nok til å bli likeglad.

Selvsagt virket de, men du følte ikke at du ble kvitt skrekken og dermed kan du vel like godt ta blodprøver uten valium neste gang? Hadde ikke det vært et framskritt da?

Poenget er at du klarte å ta blodprøvene med valium som kun virket litt, og da har du jo klart det! Da er det ingen grunn til å måtte dope seg fullstendig ned neste gang, når du faktisk klarte det i dag :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

31

• mariaflyfly

8

• Lillemus

3

• mirami

2

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie
Skrevet

Jeg skal ikke være påståelig, men når du har en så kraftig motstand mot sprøyter/blodprøver, så plukker nok barna opp dette i situasjoner hvor de selv skal ta sprøyte/blodprøve. Både før, under og etter.

Det blir som med meg og hunder, jeg er redd dem, og har vært superfokusert på at min sønn ikke skulle lære å bli redd, men det gikk bare delvis bra. Barna plukker opp atmosfæren og stemningen.

Hei!

Jeg er ikke med når mine barn skal/hvis de må ta prøver nettopp fordi jeg ikke vil vise dem redselen min. Da er min mann med, men han liker det jo ikke selv, men takler det bedre.

Men siden de og vi sjelden er syke så trenger vi verken ta prøver eller vaksinere oss, jeg syns det er sykdomsskrekk som gjør mange syke av bekymring.

Madelenemie
Skrevet

Selvsagt virket de, men du følte ikke at du ble kvitt skrekken og dermed kan du vel like godt ta blodprøver uten valium neste gang? Hadde ikke det vært et framskritt da?

Poenget er at du klarte å ta blodprøvene med valium som kun virket litt, og da har du jo klart det! Da er det ingen grunn til å måtte dope seg fullstendig ned neste gang, når du faktisk klarte det i dag :-)

Hei!

jeg vet dette et godt ment, men jeg er inni min kropp ingen andre :)

da jeg fikk trøbbel med øret mitt en gang pga av for mye bruk av sov i ro, ble ørelegen sint da jeg ikke reagerte som andre pasienter, men skvatt til som i refleks og derfor nesten sprakk trommehinnen, det er problemet, jeg kan rive til meg hånden i en merkelig refleks som kun babyer har.

Derfor må jeg bli holdt, det er pinlig, det vil jeg slippe, derfor valium. :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke med når mine barn skal/hvis de må ta prøver nettopp fordi jeg ikke vil vise dem redselen min. Da er min mann med, men han liker det jo ikke selv, men takler det bedre.

Men siden de og vi sjelden er syke så trenger vi verken ta prøver eller vaksinere oss, jeg syns det er sykdomsskrekk som gjør mange syke av bekymring.

Jeg er overbevist om at barn forstår og tar opp stemninger bedre enn vi ønsker å tro.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

jeg vet dette et godt ment, men jeg er inni min kropp ingen andre :)

da jeg fikk trøbbel med øret mitt en gang pga av for mye bruk av sov i ro, ble ørelegen sint da jeg ikke reagerte som andre pasienter, men skvatt til som i refleks og derfor nesten sprakk trommehinnen, det er problemet, jeg kan rive til meg hånden i en merkelig refleks som kun babyer har.

Derfor må jeg bli holdt, det er pinlig, det vil jeg slippe, derfor valium. :)

Og da virket ihvertfall valium på deg da og da er det vel ingen grunn til å måtte tenke at neste gang kunne du tenke deg dormicum?

Jeg synes du skal være glad for at du greide dette i dag, selv med litt dårlig virkning av valium, du sa jo selv at du ville ta en eller to til. Det er poenget mitt :-)

Skrevet

Hei!

Ja men det er hullet, tanken på en nål inn i åren min, smerten inni blodåren og blodet som tappes, det gjør meg veldig kvalm og svimmel, liker ikke blod rennende ut av kroppen.

Ja jeg fødte jo uten bedøvelse, men jeg satt på huk, noe som gjør fødselen mye enklere. Jeg fant ut dette ved å se på hvordan indianere føder, samt foredelen da man ikke klemmer av blodtilførselen til barnet (som hvis man ligger på rygg) samt at barnet lettere glir ut, det er fysiologisk smart.

Ok, jeg forstår at du har veldig angst rundt sprøyter, og at det for deg på en måte er verre (?) å ta en sprøyte enn å føde barn.

Uansett er det veldig imponerende at du har født barn hjemme uten bedøvelse.. Fikk du virkelig lov til det, altså? Hvem var med deg? (du trenger ikke svare hvis du ikke vil, ble bare så nysgjerrig av det du skrev. Selv har jeg aldri født barn, men er bestemt på at hvis jeg skal det vil jeg være så dopet ned som det er mulig å være)

Gjest prust
Skrevet

Ok, jeg forstår at du har veldig angst rundt sprøyter, og at det for deg på en måte er verre (?) å ta en sprøyte enn å føde barn.

Uansett er det veldig imponerende at du har født barn hjemme uten bedøvelse.. Fikk du virkelig lov til det, altså? Hvem var med deg? (du trenger ikke svare hvis du ikke vil, ble bare så nysgjerrig av det du skrev. Selv har jeg aldri født barn, men er bestemt på at hvis jeg skal det vil jeg være så dopet ned som det er mulig å være)

Flere steder er det vanlig å ha en jordmor som tilbyr assistanse ved planlagt hjemmefødsler. Her i Kristiansand har vi det, og jeg har faktisk to venninner som valgte å føde hjemme - hun ene da hun fikk barn nr 2 (har 2 barn), og hun andre da hun fikk barn nr 2 og 3 (hun har 5 barn). Begge disse to ønsket å føde hjemme i rolige omgivelser uten å få institusjonsfølelse. I Nederland er dette veldig vanlig.

Jeg har født tre barn, og kunne ikke selv tenke meg å føde hjemme, jeg har følt meg velidg trygg på sykehuset.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

:)

Jeg betalte for å få to jordmødre hjem til meg :)

De jobber vist i team, så jeg måtte ha to.

De var veldig hyggelige og snille, jeg følte meg trygg og egentlig gjorde de ikke annet enn å snakke med min mann, jeg satt jo i min egen verden av smerter som kom med jevne mellomrom, rier.

Jeg satt på huk og tenkte at i det minste forkorter dette prosessen og gjør fødselsforløpet enklere. Så enkelt som mulig og uten komplikasjoner kom så barna til verden.

men vondt var det.

Rett etter fødselen hadde jeg mine beste øyeblikk, jeg opplevde verden så klar og ny og mitt barn så lysende og sendt rett inn i mitt hjerte. De to siste gangene bad jeg til Gud jeg gråt og sa " kjøre Gud ikke la noe slør eller hindring stenge meg inne" det varte ikke lenge så var sløret der. Da gråt jeg, men jeg bestemte meg for at slør eller ikke, barnet er mitt og mitt ansvar og det skal jeg elske og beskytte.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hei!

Hm, hvordan kan du vite det ?

Så rart?

jeg klarte det, men kjenner du meg så godt?

I så fall skjønner jeg at du er en menneskekjenner, men uansett så hadde jeg det ikke bra, jeg syns selv jeg burde tatt tre, så kanskje du ikke skjønner hvordan det var å være meg og hvor redd jeg er for huller og sprøyter og blod.

Jeg har vondt inni blodåren min nå, men sånne ting er det ingen som tror, ingen tror heller at jeg kjenner de indre organer, fordi det parasympatiske og sympatiske nervesystemet i teorien ikke sender signaler til cortex, men jeg kjenner det,

Hvordan vet du dette egentlig?

jeg er ingen tøffing med smerter, jeg kan føde barn, men det er så vondt at ikke vet jeg hvordan jeg overlevde og til og med fikk et til og et til.

''ingen tror heller at jeg kjenner de indre organer''

Jeg tror deg. Kjenner også indre organer og ting som foregår der.

Skrevet

Hei!

Hm, hvordan kan du vite det ?

Så rart?

jeg klarte det, men kjenner du meg så godt?

I så fall skjønner jeg at du er en menneskekjenner, men uansett så hadde jeg det ikke bra, jeg syns selv jeg burde tatt tre, så kanskje du ikke skjønner hvordan det var å være meg og hvor redd jeg er for huller og sprøyter og blod.

Jeg har vondt inni blodåren min nå, men sånne ting er det ingen som tror, ingen tror heller at jeg kjenner de indre organer, fordi det parasympatiske og sympatiske nervesystemet i teorien ikke sender signaler til cortex, men jeg kjenner det,

Hvordan vet du dette egentlig?

jeg er ingen tøffing med smerter, jeg kan føde barn, men det er så vondt at ikke vet jeg hvordan jeg overlevde og til og med fikk et til og et til.

''Jeg har vondt inni blodåren min nå, men sånne ting er det ingen som tror, ingen tror heller at jeg kjenner de indre organer,''

Hvorfor skulle du ikke kunne kjenne det? Da jeg hadde bekkenløsning "kjente" jeg utmerket godt den "indre ringen" i bekkenet, om du skjønner hva jeg mener. :o) Det satt smerter og ubehag i den hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...